  • Data: 2006-03-30 12:37:26
    Temat: Re: Alkohol przez internet-nowe podejscie
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    <l...@y...com> napisal(a):
    > Witam!
    >
    > Przeczytalam obfity material z grupy na temat sprzedazy alkoholu przez
    > internet.
    >
    > Interesuje mnie pewien aspekt tej sprawy. Zalozmy, ze posiadam sklep
    > internetowy, a nie posiadam zezwolenia na sprzedaz alkoholu. Czy mozliwe jest
    > takie rozwiazanie sprzedazy przeze mnie alkoholu przez moja strone.:
    >
    > Dostawca alkoholu bylby punkt s zezwoleniem. Produkty bylby wystawione na
    > mojej stornie z adnotacja, ze dostawca jest ten a ten sklep. Ja swiadcze
    > jedynie usluge dowozu i wystawienia na stronie towaru i pobieram % od
> [...]

    Nie ma problemu. Wolno przewozić usługowo alkohol i nie potrzeba na to
    żadnych szczególnych zezwoleń. Natomiast jest kilka kwestii:

    1. kasa za alkohol musi wpłynąć na rachunek sprzedawcy z koncesją, a
    kasa za przewóz na rachunek Twój. Inaczej będzie to wymagało umowy
    agencyjnej ze sprzedawcą alkoholu, a tutaj zaczynasz wchodzić na
    śliski grunt, bo interpretacje tego mogą być wielorakie. Agent
    działający w imieniu i na rzecz przedsiębiorcy z zezwoleniem, nie
    musi posiadać zezwolenia w przypadku usług turystycznych. Jak to jest w
    przypadku koncesji na sprzedaż alkoholu - trzeba by sprawdzić. Moim
    zdaniem nie jest tak prosto, bo wtedy na każdym rogu "agent" jakiejś
    firmy z koncesją handlowałby gorzałą :)

    2. alkoholu nie wolno sprzedawać osobom nieletnim. W jaki sposób
    sprzedawca zweryfikuje wiek przy sprzedaży przez Internet? Od razu
    mówię, że opcja że Ty sprawdzasz wiek osoby której wydajesz alkohol po
    dostarczeniu nie wchodzi w grę, gdyż Ty jedynie świadczysz usługi
    przewozowe. Alkohol sprzedała ta druga firma, z koncesją. I jeśli
    sprzeda osobie nieletniej, to leży. To nieważne, że TY, jako
    *przewoźnik*, nie wydasz dzieciakowi butelki. Ta druga firma będzie
    miała problem, bo ustawa zakazuje sprzedaży, a nie wydawania. Dlatego
    też sprzedaż alkoholu i tytoniu przez Internet praktycznie nie
    występuje, a jeśli występuje, to podejrzewam, że robią to
    przedsiębiorcy którzy *jeszcze* nie mieli problemów z tym związanych :)

    3. koncesja jest przyznawana na sprzedaż alkoholu w konkretnym
    miejscu. Jak to zinterpretować przy sprzedaży przez Internet?
    --
    Samotnik