  • Data: 2007-09-07 15:15:29
    Temat: Re: Alimenty - problem - proszę o pomoc
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:fbrlm3$oqm$1@news2.task.gda.pl...
    > Użytkownik "sjastrz" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > alimenty ci przysluguja dopoki sad niezasadzi inaczej ;)
    > czyli generalnie rodzic ktory placi alimenty musi wniesc sprawe do sadu o
    > zniesienie alimentow, do tego momentu musi placic
    >
    > a co do tego czy formalnie ci sie naleza to jesli sie uczysz to do 25 lub
    > 26 roku zdaje sie, jesli studiujesz zaocznie i pracujesz to twoje zarobki
    > nie moga przekroczyc jakgos tam pulapu, generalnie jesli nic sie nie
    > zmienilo to bylo to mniej wiecej srednie czesne :) (kilkaset zlotych)

> [...]

    witam!

    dorzucę trochę informacji od strony przepisów i praktyki;
    przede wszystkim obowiązek alimentacyjny wobec dzieci ze strony rodziców
    trwa tak długo, jak długo dziecko nie jest w stanie utrzymać się
    samodzielnie, chyba że dochody z majątku dziecka wystarczają na pokrycie
    kosztów jego utrzymania i wychowania - art.133 kodeksu rodzinego i
    opiekuńczego - alimenty należą ci się od rodziców bez względu na wiek,
    jeżeli powyższa sytuacja jest spełniona; nawet jak masz jakieś dochody, to
    pozostaje kwestia czy ich wysokość jest na tyle duża, że jesteś w stanie
    utrzymać się samodzielnie - tu sąd rozstrzyga indywidualnie twj konkretny
    przypadek i sytuację zawodową, osobistą i majątkową oraz oczywiście rodziców
    którzy zostali pozwani o alimenty; jeżeli nie, to też mozesz żądać alimentów
    od rodziców;
    jeżeli rodzice twierdzą inaczej, muszą to w sądzie udowodnić;
    jeżeli masz już wyrok zasądzający alimenty, to rodzic zobowiązany to ich
    zapłaty jezeli uważa że masz już wystarczające środki do utrzymania, to musi
    wnieść w trybie art.138 krio pozew o obniżenie alimentów albo pozew o
    stwierdzenie wygaśnięcia obowiązku alimentacyjnego;
    zatem z powyższego wynika, że nie ma granicy wieku, do której dziecko może
    żądać alimentów od rodziców, jak to napisał SZERSZEN;
    w pozostałym zakresie - tj. co do utrzymania przez inną osobę - zgadzam się
    z SZERSZENIEM

    pzdr