  • Data: 2007-09-10 06:45:02
    Temat: Re: Alimenty - problem - proszę o pomoc
    Od: "szerszen" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "sjastrz" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:fbspl9$bjt$1@news.onet.pl...

    > Gdzie można znaleźć kwotę której nie można przekroczyć? (tzn. ile wynosi
    > średnie czesne - czy to jest średnie czesne na kierunku który się
    > studiuje, czy może średnie czesne wyliczane w "inny sposób"?)

    srednie czesne to bylo moje porownanie :) a nie jakas obligatoryjna kwota,
    kilka lat temu ta kwota byla w granicach kilkuset zlotych na osobe, nie
    byly to kokosy

    > Czy dla sądu istotny jest fakt czy się studiuje dziennie czy zaocznie?

    wazny jest dochod i fakt studiowania, jednak raczej nie moga nie
    uwzglednic ze wszystko co zarobisz wydasz na szkole

    > Jak w takim przypadku by było z publicznymi dziennymi studiami -
    > rozumiem że w tym przypadku odpłatna praca nie była by niczym
    > usprawiedliwiona i ojciec by mógł wnioskować o uchylenie alimentów?

    jesli dochod z tej pracy nie przekroczy wzmiankowanej kwoty, nie ma to
    znaczenia

    > Na ostatnim potwierdzeniu wpłaty alimentów na odwrocie została
    > umieszczona krótka informacja abym w przeciągu 14 dni dostarczył
    > oświadczenie, iż nie pracuję, w przeciwnym razie ojciec wniesie pozew o
    > uchylenie obowiązku alimentacyjnego oraz zwrot nieprawnie pobranych
    > alimentów - jak w takim przypadku powinna wyglądać odpowiedź, gdy
    > zarabiał bym jedynie na czesne? (zaczynam myśleć o podjęciu dorywczej
    > pracy)

    a to juz by bylo zupelnie dziwne, kto napisal ta notke, ojciec?
    z tego co sie orientuje to sad ustala ze obowiazek alimentacyjny ustal i
    tyle, nie zasadza zwrotu alimentow, ty mozesz dobrowolnie zrezygnowac z
    alimentow, ale to w interesie ojca lezy wniesienie sprawy w odpowiednim
    czasie, jesli tego nie zrobi to jego strata