eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoAlimenty dla studenta - czy matka w jego imieniu może o nie wystąpić? › Re: Alimenty dla studenta - czy matka w jego imieniu może o nie wystąpić?
  • Data: 2010-05-02 20:18:18
    Temat: Re: Alimenty dla studenta - czy matka w jego imieniu może o nie wystąpić?
    Od: " GK" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Liliana Cichocka <s...@a...pl> napisał(a):

    > Pytałam o to czy w miejscu zamieszkania czy zameldowania....
    Kodeks postępowania cywilnego mówi o miejscu zamieszkania. Co do zasady,
    obywatel Polski powinien być zameldowany (na stałe, czasowo) tam, gdzie
    zamieszkuje (na stałe, czasowo). Ta problematyka jest b. szeroka, jeśli
    interesują Cię rozważania teoretyczne i praktyczne to na grupie poruszano ją
    wiele razy. Sąd musi ustalić miejsce zamieszkania powoda. Być może starczy mu
    to, co jest w pozwie (adres z nagłówka pisma), być może będzie ten adres
    weryfikował albo przypadkiem komuś się coś wymsknie.

    > Miejsce stałego zameldowania jest inne (odległosc 200 km), dla miejsca
    > zamieszkania najbliższy sąd jest w Wejherowie, ale Gdańsk teoretycznie
    > też można uznać za miejsce zamieszkania, gdyż mieszka w akademiku.
    To niech syn się zdecyduje, gdzie zamieszkuje. Dla określenia miejsca
    zamieszkania istotne są dwa elementy: faktyczne przebywanie w danym miejscu i
    wola do przebywania w tym miejscu, traktowania go jako swoje miejsce stałego
    zamieszkania. A potem wystarczy złożyć wniosek w odpowiednim urzędzie gminy/
    miasta.

    Przy okazji: nie "najbliższy sąd" (jak twierdzi Animka), lecz sąd właściwy.
    Przykład z Wejherowa: najbliższy sąd rejonowy przy miejscowości Kosakowo
    (pow. pucki) znajduje się w Gdyni (odległość 11 km), ale sądem rejonowym
    właściwym dla Kosakowa jest SR w Wejherowie (24 km).

    > Miejsce zamieszkania pozwanego to odległość ok 620 km i bardzo
    > chciałabym uniknąć tego, żeby sprawę tam przekazano :-)
    Dlatego, IMHO, warto wytaczać powództwo zgodnie z adresem z dowodu osobistego
    syna.

    GK