  • Data: 2008-05-15 12:19:47
    Temat: Re: Alimentacyjna umowa notarialna + klauzula wykonalności
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz pisze:

    > A może chodzi o dobrowolne poddanie się egzekucji?

    Najwyraźniej brak standardowego wzoru, którym dysponował by notariusz.
    No trudno, żeby dysponował wszystkimi możliwymi :)

    Cycata z http://www.rpo.gov.pl/index.php?md=1822&s=1

    "Zakres obowiązku alimentacyjnego osoby zobowiązanej wobec osoby
    uprawnionej można ustalić w umowie pozasądowej, np. prywatnej, a także -
    przy porozumieniu stron - w umowie notarialnej, której można (w sądzie)
    nadać klauzulę wykonalności i wówczas uzyskać tytuł egzekucyjny.
    Najczęściej stosowana jest jednak droga postępowania sądowego."

    Gdyby faktycznie mogło być "dobrowolne poddanie się ezgekucji" to ze
    wzorami nie miałbym problemu :)

    Pytanie czy może dotyczyć alimentów - jeśli byłemu wejdzie na pensję
    komornik to alimenty mają pierwszeństwo. Były jest mało kontaktowy (co
    przy zarobkach 5 tys. netto mnie dziwi) ale z mojego małego prywatnego
    "śledztwa" wynika, że jest to bardzo prawdopodobne.