  • Data: 2007-11-05 23:47:06
    Temat: Re: Akt notarialny a hipoteka-PROSZE O POMOC...
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:fgngst$5ej$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Pewnie że możesz (prosić by w akcie notarialnym znalazł się wniosek o wpis
    > hipoteki). Tylko czy to coś zmieni? Taniej chyba nie będzie, tylko drożej.
    > Ale może się myle (co do kosztów).

    Nie mylisz się, za wniosek do wydz. ksiąg wieczystych, który bez
    problemu można złożyć samemu (o ile jest to mieszkanie spółdzielcze
    własnościowe, gdyż w przypadku nabycia lokalu stanowiącego odrębną
    nieruchomość, notariusz zobowiązany jest złożyć wniosek o założenie nowej
    księgi wieczystej) może zapłacić max. 244 zł (z VAT) Natomiast, jeśli
    hipoteka zakładana jest na wniosek banku (wynika z podpisanej umowy o
    kredyt), to taksa wynosi 1/4 taksy podstawowej, czyli dla np. 100.000 zł,
    będzie to kwota 356 zł (z VAT), do tego dochodzi jeszcze PCC, z tego co
    pamiętam 0,1% dla hipoteki umownej zwykłej i ryczałtem 18 zł od hipoteki
    kaucyjnej.