    From: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Absolwent
    Date: Sun, 29 Sep 2002 16:13:01 +0200

    Użytkownik "Edmund Motyka" <r...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:an2on2$7qq$1@news.gazeta.pl...
    > Ok, mam 2 wersje.
    > 1. albo nikt sie nie orientuje w tym kraju co oznacza termin "absolwent"
    > 2. albo wszyscy maja "gdzies" odpowiadanie ludziom, ktorzy sa nowo
    > pojawiajacymi sie osobami na tej grupie.
    > Tak, czy inaczej dziekuje za NIC.

    Cos mi tu nie gra. Pogrzebalam w "elementach wyslanych" i jest jak byk:

    > Moze to troche banalne pytanie, ale mam problem z odpowiedzia na nie.
    Chodzi
> [...]
    > chodzi mi o to, czy osoba, ktora skonczyla nauke na studiach wyzszych, ale
    > nie obronila (jeszcze) dyplomu moze sie nazywac absolwentem (w koncu
    termin
    > studia wyzsze niepelne istnieje w terminologii)? Druga sprawa jest taka,
    ze
    > ststus studenta trwa do 30-go wrzesnia, wiec czy po tym czasie, nie bedac
    > juz studentem (pomimo braku dyplomu) jest sie juz absolwentem? Jesli nadal
    > nie, to kiedy w takim razie (bez obrony dyplomu) staje sie absolwentem?
    > Z gory dziekuje za odpowiedz na te pytania.

    Absolwentem jest się po uzyskaniu absolutorium lub, w przypadku uczelni,
    która nie uznaje
    tego terminu, po zaliczeniu wszystkich przedmiotów wymaganych na danym
    kierunku.
    To, że przedmioty są do wyboru niczemu nie szkodzi. Oznacza to, że obrona
    pracy dyplomowej
    do uznania za absolwenta nie jest konieczna.
    Pozdrawiam,
    MArta

    Trzecia wersja?
    Pozdrawiam,