  • Data: 2003-03-11 20:28:05
    Temat: Re: Abonament rtv
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Generalnie z Szerszeniem żartowaliśmy. Jak słusznie zauważył, to w zasadzie
    tego się nie uda udowodnić, więc dyskusja jest raczej teoretyczna. Za
    używanie odbiornika grozi grzywna w wysokości bodaj 30 opłat miesięcznych,
    jeśli dobrze pamiętam i tyle.

    Zastanawiam się jednak, czy biorąc pod uwagę, że opłata abonamentowa jest
    zobowiązaniem publicznoprawnym, nie podchodzi to pod kodeks karny skarbowy.
    Zastanawiam się na kanwie artykułu:

    Art. 53. $ 26. W rozumieniu kodeksu należność publicznoprawna jest to
    należność państwowa lub samorządowa, będąca przedmiotem przestępstwa
    skarbowego lub wykroczenia skarbowego; należnością państwową jest podatek
    stanowiący dochód budżetu państwa, należność z tytułu rozliczenia udzielonej
    dotacji lub subwencji lub należność celna, a należnością samorządową -
    podatek stanowiący dochód jednostki samorządu terytorialnego lub należność z
    tytułu rozliczenia udzielonej dotacji lub subwencji.

    Tylko wydaje mi się, że jednak abonament nie podchodzi pod tę definicję,
    więc pewnie pozostaje jedynie ta kara, o której napisałem wyżej. Ale w mojej
    ocenie - jeśli już chcemy być tacy dokładni i na poważnie - oświadczenie
    kolegi Szerszenia podpada pod art. 52a kodeksu wykroczeń.

    No dobra. Żartowałem. Jakby człowiek chciał żyć zgodnie z ustawami, to życie
    byłoby mniej kolorowe. :-{))