  • Data: 2003-01-12 12:06:09
    Temat: Re: ALLEGRO - proszę o pomoc...
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <avrct1$lvn$1@szmaragd.futuro.pl>, Andrzej i B. wrote:
    > A dlaczego niby umowa obejmowała wysyłkę pocztą (obie strony zgodziły się
    > na pośrednictwo trzeciej strony domniemywać zaufanej ). Ubezpieczenie to
    > dodatkowa element umowy miedzy sprzedającym a pocztą, która nie była
    > wymagana przy pierwszej. Sprzedający wydał towar stronie wskazanej w umowie
    > sprzedaży a kupujący od niej nie otrzymał, Może wystąpić na drogę
    > odszkodowawczą od tej strony z powodu niedotrzymana umowy tylko problem bo
    > umowę zawarł z pocztą sprzedający (może należy traktować to jako umowę
    > trójstronną gdzie reprezentantem lub raczej pełnomocnikiem przy zawieraniu
> [...]

    One nie są do końca aż takie logiczne, bo MZ umowa jest na towar i mnie
    jako końcowego odbiorce interesuje towar a nie srodek jego dostarczenia.
    Słowem traktuje informacje o sposobie dostarczenia właśnie jako informacje
    a nie element umowy. Chce ten towar mieć w całości w swoich rękach w
    jakims przedziale czasowy i to wszystko. Rozumując w proponowany przez
    Ciebie sposób okazuje się że popełniamy cholerne ryzyko w przypadku wielu
    zakupów, bo np. gdy kupujemy lodówkę bez własnego transportu - gdy
    organizuje go sprzedawca (a może wynajmuje trzecią firmę i co wtedy? Umowa
    trójstronna jak mówisz?). A jeśli zamawiasz jakiś wyszukany telewizor,
    na który wpłacasz zaliczkę a sprzedawca Ci mówi wcześniej że to potrwa bo
    mają go w magazynach na drugim końcu Polski? To też umowa trójstronna z
    ich firmą transportową?

    --
    Marcin