  • Data: 2002-08-27 12:34:27
    Temat: Re: ALIMENTY - dywagacje
    Od: "Monika Gibes" <i...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Marcin <stern@im_Himmel.de> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3D6B6673.10105@im_Himmel.de...
    > Matka pracując zapewni dziecku mniej wychowania niż do tej pory, więc
    > aby zrównoważyć, należałoby na rzecz małoletniego od ojca zasądzić
    > więcej pieniędzy.

    ło, matko! Ależ ciekawa interpretacja ;-)
    Gdyby było tak jak mówisz, to im ktoś mniej uwagi poświęca dziecku, tym
    mniej powinien płacić?
    A przecież na obowiązek alimentacyjny składają się i świadczenia materialne
    (w gotówce lub w naturze) i osobista piecza nad dzieckiem. Czyli im mniej
    ktoś pieczy wkłada, tym więcej powinien dawać na to dziecko pieniędzy
    (oczywiście - teoretycznie aby jego obowiązek alimentacyjny został
    uregulowany).

    Dobrze, że na taką interpretację nie wpadli mężczyźni - "Wysoki sądzie, to
    ja nie będę zapewniał dziecku żadnego wychowania, więc aby to zrównoważyć,
    niech to moja była żona/matka dziecka w całości daje pieniądze na jego
    utrzymanie". Jakoś im to nie wygląda na zbyt sensowne...

    pozdrawiam

    Monika