    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: 4500 zł. miesięcznie na dziecko
    <60bc452b$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
    <kNXuI.283112$ImK8.222698@fx04.ams1>
    <60bc4c6e$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <DayvI.4967$Rw2.331@fx11.ams1>
    <60bfa412$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <tg3wI.271734$kUw5.137451@fx37.ams1>
    <60c0ed98$0$549$65785112@news.neostrada.pl> <3b9wI.4691$Yc1.47@fx14.ams1>
    <60c127b6$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <4QbwI.111674$aox3.100512@fx27.ams1>
    <60c1a5c2$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <xuiwI.653092$Uq8a.542478@fx02.ams1>
    <60c28741$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Fri, 11 Jun 2021 01:44:08 GMT

    On 2021-06-10, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > Prosto sprawdzić - daj przykład kogoś kto był operowany przez
    > neurochirurga w abo. Zobaczymi ile ten abo kosztował i czy stać na to
    > powiedzmy 90% społeczeństwa.

    Ale o co chodzi z tym neurochirurgiem? To nie są za częste operacje, to jak
    mam znaleźć kogoś znajomego?

    > Dalej nie podałeś dobrego innego przykładu.

    Przypomnij mi jaki tu miałem dać przykład, bo się już lekko zgubiłem.

    > No i wyjaśnione - dlatego właśnie prywatny system ochrony zdrowia jako
    > podstawka nie sprawdzi się. Osoby po 70 to nie jest margines, który
    > można pominąć.

    Tu po raz pierwszy mogę się zgodzić. Pewnie lepszy byłby jakiś system
    hybrydowy, gdzie państwo koncentrowałoby się na starszych. Z tym, że i tu
    jest ten problem, że państwowe też gówno daje skoro staruszek ma czekać
    latami np. na endoprotezę stawu biodrowego.

    > Poważnie - bez wyłączeń?

    No z tego co widzę to bez. Ale właśnie widzę, że przeszczepy mam tylko do
    jakiś 3Mzł life time.

    Jak jesteś ciekaw, to tu masz link do broszurki polisy:
    https://tinyurl.com/XABCD gdzie X to nazwa Twojego motocylka malymi
    lierkami (bez nazwy marki i numerów, jedno słowo) a ABCD rocznik :)

    > A pokrywa? Ile kosztowało ubezpieczenie i ile muszą mieć "wkładu
    > własnego?" No to zmieniam zdanie. Ale dalej zostaje problem osób
    > starszych albo takich co już są chore i nikt nie będzie chciał ich za
    > normalną cenę ubezpieczyć.

    Nie mam pojęcia, ale to nie jest jakieś super zasobne małżeństwo. Typowa
    lokalna klasa średnia plus. Ale jeśli ubezpieczyli dzieciaka od urodzenia,
    jak jeszcze nie było wiadomo, to koszt ubezpieczenia, które pokrywa ICU w
    całości, np. tego dodatkowego, które sam mam, to ca 6kzł rocznie dla wieku
    do 25lat.

    > Bo często się nie opłaca - z medycznego punktu widzenia. Do matki nie
    > pasuje ale w pewnym wieku pewnych nowotworów się nie leczy - zostało
    > komyś 5 lat życia, zanim się rozwinie będzie 10 - po co mu chemię
    > pakowac, skoro obniży mu to poziom życia a i tak nie pomoże bo nie to go
    > zabije?

    To nie chodzi nawet o takie poważne rzeczy. Miała np. cieśnię. Zanim to
    zdiagnozowali upłyneły lata, bo wszystko było na zasadzie, a ile pani ma
    lat? 88. Oj pani, żeby pani wiedziała jak inni w pani wieku...". "to już
    taki wiek". I podobne. A jak już zdiagnozowali to termin wiadomo odległy
    więc żeby nie zwariować (lub dożyć) to trzeba prywatnie.

    I taka śpiewka z każdym większym lub mniejszym pierdem.

    > To teraz sprawdź czy twój ubezpieczyciel dopuszcza wszystkie leki. Bo
    > często jest tak, że są tańsze odpowiedniki i te są przez państwo
    > refundowane. NIe mówię, że ekonomia się nie liczy bo oczywiście można
    > wydać dowolną ilośc kasy na opiękę medyczną i zawsze znajdzie się ktoś
    > kto nie zostanie wyleczony, ale w państwowych systemach kładzie się
    > nacisk na wzgledy medyczne z zapewnieu opieki a w prywatnych jak to w
    > prywatnych na ekonomiczne.

    Nie widzę ograniczeń jeśli to lek uznany przez tzw. medycynę zachodnią no
    i zarejestrowany.

    --
    Marcin