  • Data: 2003-01-11 14:16:36
    Temat: Re: 11 letnie dziecko w sądzie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    | A przesłuchanie w charaktrze strony, czyli uczestnika postępowania?
    | I podstawę prawną poproszę, jeśli to nie jest "występowanie"
    | tylko "stawienie"... Chętnie o tej różnicy poczytam u źródeł, tylko nie
    wiem,
    | gdzie szukać.

    No raczej myślałem o przesłuchaniu w charakterze świadka. Z tą pdostawą
    prawną to mnie "zabiłaś". Nie wiem. Ja to przyjmuję za dogmat, bo to wynika
    z ogólnych zasad. Pewnie, jakbym się uparł, to bym wygrzebał dla Ciebie
    jakieś podstawy, ale to raczej by trzeba rzucać całymi kodeksami. Na
    początek przeczytaj początkową 1/3 kodeksu postępowania cywilnego.

    | Jak wyżej, a ustne wyjaśnienia w charakterze strony?

    A czy aby nie jest uczestnikiem? Zresztą od dziecka chyba nie pobiera się
    oświadczeń tylko je się wysłuchuje. Tutaj pomoże chba Sandra, bo ja zaczynam
    wchodzić na mieliznę. Z nielatami mam akurat wyjątkowo rzadko do czynienia.

    | Ciach reszta, bardzo cenne są dla mnie Twoje rady. Przed rozmową z sędzią
    | chaciałbym jednak wyjaśnić swoje wątpliwości. Sam zresztą piszesz

    Po prostu próbujesz udowodnić sądowi, że on nie miał prawa. A to nie prawda.
    Prawo takie ma, tyle że akurat nie ma obowiązku, więc jak przekonasz sąd, że
    lepiej będzie jak se swego prawa nie skorzysta, to może nie będzie
    korzystał.

    | i o to "chyba" (podkreślenie moje) mi chodzi.

    No bo, jak pisałem wyżej, na co dzień nielatami zajmuje się bardzo rzadko i
    może ktoś inny z grupy sprostuje. Ja takiego przepisu nie znam - ale również
    nie znam wielu innych przepisów, co nie znaczy, że ich nie ma.

    Pozdrawiam.