  • 51. Data: 2018-03-25 03:10:22
    Temat: Re: łoby Re: Radar laserowy nie spełnia przepisów!
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23-03-18 o 10:41, Shrek pisze:

    > Zakładam że Robert by dodał, że wszystko zostało
    > przeprowadzone zgodnie z zasadami i żadnego problemu nie ma - przecież
    > oddali;)

    Błędnie zakładasz. Osobiście uważam, że jeśli kierujący zaprzecza
    przekroczeniu prędkości, to zatrzymanie prawa jazdy powinno nastąpić po
    uprawomocnieniu się wyroku.

  • 52. Data: 2018-03-25 03:22:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23-03-18 o 12:42, Kris pisze:

    > Nie ma takiej pewnosci Pomiar stojącego samochód: 1strzał w
    > podszybie, kolejny 5cm niżej(przy odległości kilkuset metrów te 5cm
    > niżej to lekkie drgnięcie) na grilu pojazdu i już masz ok 1metra
    > rocznicy więc prędkość wykaże powyżej 0km/godz

    OK! A gdzie trzeci pomiar? Przypominam, że liczymy minimalną. Dobra
    trzeci w glebę na jezdni. I co dalej? Czwarty gdzie?

    > Pokazywano już mierzoną tym urządzeniom prędkość stodoły

    To urządzenie jest do dupy i tyle. nie wiń policjantów. Ani tego nie
    robili, ani nie badali.

    > Niby tak ale to urządzenie wykonuje dwa pomiary odległości co 0,3
    > sekundy bodajże i na tej podstawie określa prędkość

    To wiesz, ze tak robi? Domyślasz się. Szukałem w necie instrukcji
    producenta do któregoś, ale nie ma. ą różne strony opisujące, co w nich
    jest, ale samej instrukcji nie ma.

    Nie upieram się, ze one tak nie robi, ale w takim razie jak działają te
    wykrywacze radarów?

  • 53. Data: 2018-03-25 03:26:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-03-18 o 01:45, Marcin Debowski pisze:

    > Drugi problem jest taki, że jak to ma być wszystko zrobione rzetelnie,
    > to dlaczego ma nie być ukarany kierowca co zpindala 10 ponad limit
    > tylko dlatego, że jeden z pomiarów pokazał, że zpindala 2 do limitu? To
    > już prędzej należałoby odrzucić wartości skrajne, co zresztą często się
    > robi przy opracowywaniu pomiarów.

    Domniemanie niewinności? Nie wiemy, czy na pewno przekroczył.

  • 54. Data: 2018-03-25 03:35:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23-03-18 o 15:31, Shrek pisze:
> [...]
    %20SF%20i%20nkw.pdf

    > Zacytuje pierwsze zdanie.
    >
    > "Wykonujemy wielokrotnie pomiar _tej_samej_ wielkości fizycznej
    > otrzymując wartości: x1, x2, ... , xn."
    >
    > Czyli na przykład odległości od _tego_samego_ punktu. I tu jest pies
    > pogrzebany. Nie jesteś w stanie tego zapewnić.
    >
    > Kto nie wierzy niech z ręki dokona pomiaru miernikiem laserowym od
    > sciany (te mierniki są dość dokładne, na oko 1 cm przy 10 metrach). I
    > podzieli się wynikami dla _nieruchomej_ ściany.

    Najpierw Ci skomplikuję do poziomy MASTER poziom. Wiesz, że ono nie
    mierzy odległości? Z grubsza rzecz biorąc są dwie metody. Albo mierzy
    czas pomiędzy nadaniem o odbiorem impulsu elektromagnetycznego. Albo
    mierzy różnicę w częstotliwości nadanego i odebranego sygnału (Doppler
    nad tym pracował). Pierwsza metod mierzy odległość, więc do obliczenia
    prędkości trzeba dwóch pomiarów (droga) i czasu pomiędzy nimi. Druga da
    Ci prędkość wprost :-)

    Zacytowałeś dobrze:

    > "Wykonujemy wielokrotnie pomiar _tej_samej_ wielkości fizycznej
    > otrzymując wartości: x1, x2, ... , xn."

    Czemu się upierasz, ze tą wielkością fizyczną ma być odległość? A jakby
    tak przyjąć prędkość? To też wielkość fizyczna.

  • 55. Data: 2018-03-25 03:41:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-03-18 o 01:38, Marcin Debowski pisze:

    > No właśnie nie. Masz być potencjalnie karany za przekroczenie prędkości
    > pojazdem, a skoro sam przyznajesz, że to nie musi być prędkość tego
    > pojazdu to jak to tak?

    Potrzebujemy - z punktu widzenia prawa - dowodu, ze jechał nie wolniej
    niż. Naco sądowi dokładna prędkość? No i jak ją zmierzyć?
    Prędkościomierz w samochodzie pokazuje prędkość różną dla różnego
    ogumienia. Ba, dla tego samego w miarę zużycia też są różne prędkości.

    GPS? Bawiłem się latami różnymi. Ty skręcasz albo hamujesz, a GPS jedzie
    dalej, by po chwili dopiero skokowo zaskoczyć. Nie wiem, jak teraz, ale
    w latach 80-tych do laboratoryjnych pomiarów, to używano tzw. 5-tego
    koła. Wlekło się coś takiego obok samochodu i prędkość mierzyło. To
    powiedzmy dawało w miarę dokładny pomiar. Mam pomysł na kilka rożnych
    innych dokładnych, ale poco nam to? Wykroczeniem jest przekroczenie
    prędkości, a nie jazda z określoną prędkością.

  • 56. Data: 2018-03-25 04:45:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-25, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Domniemanie niewinności? Nie wiemy, czy na pewno przekroczył.

    E-e. Nie ten etap. Mówimy o definiowaniu metodologoii, nie o wyroku w
    oparciu o taką metodologię.

    Otrzymujemy jakiś wynik (np. średnia z 5 pomiarów) i wiemy z badań, że
    błąd metody jest taki a taki, to o ile wynik z poprawką na ten błąd
    metody i może dodatkow rozrzut wynikający z tych pomiarów, wskazuje na
    przekroczenie, to mamy wykroczenie.

    To co zrozumiałem Ty proponujesz, jest wzięcie najniższej wartości
    prędkości z tych 5ciu pomiarów. To jest miłe z p. widzenia kierowcy,
    ale MZ nie do końca właściwe.

    --
    Marcin

  • 57. Data: 2018-03-25 09:41:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Błędnie zakładasz. Osobiście uważam, że jeśli kierujący zaprzecza
    > przekroczeniu prędkości, to zatrzymanie prawa jazdy powinno nastąpić po
    > uprawomocnieniu się wyroku.

    Wow. Widać postep;)

    Shrek.

  • 58. Data: 2018-03-25 09:59:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > nad tym pracował). Pierwsza metod mierzy odległość, więc do obliczenia
    > prędkości trzeba dwóch pomiarów (droga) i czasu pomiędzy nimi. Druga da

    Dziękuję, ale wiedziałem o tym;)

    > Zacytowałeś dobrze:

    > Czemu się upierasz, ze tą wielkością fizyczną ma być odległość?

    Bo to właśnie ten miernik mierzy.

    > A jakby
    > tak przyjąć prędkość? To też wielkość fizyczna.

    To da się przyjąć tylko i wyłacznie przy załozeniu że mierzysz ten sam
    punkt. Co jest awykonalne bez układu śledzenia celu i stabilizacji.

    Shrek.

  • 59. Data: 2018-03-25 10:05:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > OK! A gdzie trzeci pomiar? Przypominam, że liczymy minimalną. Dobra
    > trzeci w glebę na jezdni. I co dalej? Czwarty gdzie?

    No właśnie na tym polega problem, że nie wiadomo...

    > To wiesz, ze tak robi? Domyślasz się. Szukałem w necie instrukcji
    > producenta do któregoś, ale nie ma. ą różne strony opisujące, co w nich
    > jest, ale samej instrukcji nie ma.

    Zasada działania lidaru jest znana. Nie jest to wiedza tajemna. Zapadały
    na tej podstawie wyroki uniewinniające.

    > Nie upieram się, ze one tak nie robi, ale w takim razie jak działają te
    > wykrywacze radarów?

    Nie działają. "antyradary" działały na radary, nie lidary.

    Shrek

  • 60. Data: 2018-03-25 14:58:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-03-18 o 10:05, Shrek pisze:

    > No właśnie na tym polega problem, że nie wiadomo...

    Bo przy mojej metodzie nie musi być wiadomo.

    > Zasada działania lidaru jest znana. Nie jest to wiedza tajemna. Zapadały
    > na tej podstawie wyroki uniewinniające.

    Logika sądu bywa różna. Lata temu zatrzymano na giełdzie faceta,który
    sprzedawał lewe kopie oprogramowania na płytach CD-R. Zabrano mu
    komputer stacjonarny. Po roku przyszedł wyrok, z którego wynikało, że
    sąd zasądził przepadek stacji dyskietek. W jednostce centralnej nie było
    takiej stacji. Dzwonię. Pytam, co sędzia miał na myśli:
    - A to ta skrzynka, to nie jest stacja dyskietek?

    To, że ktoś sędziego przekonał, ze to źle działa nie musi znaczyć, że
    źle działa. To jedynie dowód tego, że nie przekonano sędziego.