  • 1. Data: 2002-08-29 06:40:21
    Temat: RĘKOJMIA
    Od: "TristaNeo" <l...@g...net>

    Mam pytanie:
    Czy będzie wadą fizyczną zatajenie przed Kupującym informacji od Sprzeawcy,
    że urządzenie które kupuje uległo uszkodzeniu podczast transportu i zostało
    przez Sprzedawce już naprawione przed zawarciem umowy Sprzedaży. Chodzi mi
    czy można powołać sie na podstęp zgodnie z art. 564 kc i kożystać dlaej z
    uprawnień z rękojmi.
    Gdybym wiedział że tak jest to bym tego urządzenia nie kupił. Nowe to nowe a
    nie nowe naprawiane.

    Z góry dziękuje
    Tomek

  • 2. Data: 2002-08-29 07:12:03
    Temat: Re: RĘKOJMIA
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "TristaNeo" <l...@g...net> napisał w wiadomości:
> [...]
    zostało
    > przez Sprzedawce już naprawione przed zawarciem umowy Sprzedaży.
    [...]

    A na czym ma polegać ta wada? To co opisujesz jest przypadkiem który zdarza
    się sporadycznie w przypadku sklepów ze sprzętem i zazwyczaj jest to
    naprawiane bez żadnych adnotacji w karcie gwarancyjnej, a ma to miejsce
    jesli sprzęt dostarczony jest uszkodzony. Napraw tych dokonują tylko i
    wyłącznie serwisy autoryzowane uprawnione do napraw gwarancyjnych. Podobnie
    dzieje się również w branży motoryzacyjnej gdzie nowe samochody sprzedawane
    w salonie są już po naprawch blacharskich czy lakierniczych.
    W twoim przypadku nie występuje sytuacja uniemożliwiająca użytkowanie wyrobu
    bądź umniejszająca jego walory użytkowe. Twój post przypomina mi sytuacje z
    którymi się spotkałem gdzie klienci kombinują pod górkę i szukają dziury w
    całym żeby tylko zwrócić sprzęt bo nagle przestał się podobać.

    Serwiz

  • 3. Data: 2002-08-29 09:30:19
    Od: "Tailer" <t...@k...net.pl>

    Chyba żartujesz !! Nie widzisz różnicy między nowym samochodem a "nowym"
    lecz po naprawie blacharskiej? Pomyśl zaim coś napiszesz. Chyba, że
    reprezentujesz serwis/firme zajmującą się czymś takim, jeśli tak to poprostu
    daruj sobie komentarze.

    Tailer
    www.tailer.prv.pl
    Będę z nim (Premierem) jutro jadł kolację to mu przekażę Twoje pytania.
    Odpowie Ci na nie Prezydent w orędziu noworocznym.

  • 4. Data: 2002-08-29 12:34:10
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tailer" <t...@k...net.pl> napisał w wiadomości:
> [...]
    > lecz po naprawie blacharskiej? Pomyśl zaim coś napiszesz. Chyba, że
    > reprezentujesz serwis/firme zajmującą się czymś takim, jeśli tak to

    Widze różnice i co to ma do tego że tak się dzieje? W przypadku samochodów
    zdarzają się uszkodzenia podczas załadunku czy rozładunku zarówno w fabryce
    jak i u sprzedawcy. Później wychodzą takie kwiatki jak odłamki szkła pod
    deska rozdzielczą czy odpryski farby. Cierpią na tym ludzie nie znający sie
    na mechanice i odbierający nowe samochody z salonów a potem niestety użerają
    się ze sprzedawcami jeśli naprawa była zrobiona niudolnie bo i tak się
    zdarza. Odpowiedz sobie na pytanie co się dzieje z samochodem który uległ np
    obtarciu czy lekkiemu wgnieceniu podczas transportu, idzie do kasacji ?? :)
    Naprawia się go i ląduje ponownie w salonie. Jak któs ma pecha to i z
    salonu dorwie samochód poszpachlowany. Nie ma co się bulwersować i zdać
    sobie sprawe z realiów. Wystarczy pośledzić grupy dyskusyjne o motoryzacji
    by się przekonać że takie sytuacje się zdarzają cały czas.

    Serwiz

  • 5. Data: 2002-08-29 12:45:07
    Od: "marlid" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Serwiz" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > którymi się spotkałem gdzie klienci kombinują pod górkę i szukają dziury w
    > całym żeby tylko zwrócić sprzęt bo nagle przestał się podobać.

    nIestety, nie jest tak, a jest zupełnie inaczej. Wadą fizyczną jest wada
    zmniejszająca jej wartość lub użyteczność. faktem notoryjnym jest, że rzecza
    naprawiana ma mniejsza wartość, niz rzecz nowa, niewadliwa i nienaprawiana,
    stąd można reklamować,

    pzdr

    marek

  • 6. Data: 2002-08-29 14:11:40
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "marlid" <m...@w...pl> napisał w wiadomości:

> [...]
    rzecza
    > naprawiana ma mniejsza wartość, niz rzecz nowa, niewadliwa i

    Z wadą fizyczną mamy do czynienia wówczas, jeśli:
    - rzecz ma cechy, które zmniejszają jej wartość lub użyteczność,
    - rzecz nie ma właściwości, o istnieniu których sprzedawca zapewnił
    kupującego,
    - rzecz została wydana kupującemu w stanie niezupełnym, w tym także bez
    niezbędnej instrukcji obsługi lub innej informacji potrzebnej do korzystania
    z rzeczy.

    Więc moje pytanie brzmi: jakich cech tutaj się można dopatrywać aby
    stwierdzić iż dana rzecz posiada wadę fizyczną? Domniemanie jest zgubne, na
    to że wyrób o którym mowa był naprawiany nie ma żadnych dokumentów więc do
    niczego to nie prowadzi, a to że ktoś w sklepie wspomniał o naprawie niczego
    nie daje. Jak to mówią "na gębę" to mozna ......
    Jesli wyrób ma faktycznie wadę to reklamować, jeśli jest w 100% sprawny to
    się cieszyć z zakupu.

    Serwiz