  • 11. Data: 2004-03-15 22:00:54
    Temat: Re: Pytanie (zagadka) z kodeksu drogowego
    Od: "stebi" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości
    news:gjob505spql4159sdsi6eddvh5hdioogmb@4ax.com...
    > Z życia wzięte:
    > Pod znakiem drogowym B-36 (zakaz zatrzymywania się) umieszczone są
    > dwie tabliczki. Pierwsza o treści: "Nie dotyczy zaopatrzenia"
    > i druga: "Nie dotyczy chodnika". Za znakiem, na chodniku, czterema
    > kołami stoi samochód dostawczy typu 'bus' z tabliczką: 'zaopatrzenie'.
    > Pytanie: czy kierowca popełnił wykroczenie ?

    Nie, chyba, ze ma DMC > 2,5t

    > Proszę o odpowiedź z uzasadnieniem (na 'tak' lub na 'nie')

    Jezeli ma <2,5t to jak stoi na chodniku i jest tabliczka "nie dot. chodnika"
    to czemu mialby popelniac wykroczenie???

    pozdr.
    stebi

  • 12. Data: 2004-03-15 22:11:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <g...@4...com>, Artur Golanski wrote:
> [...]
    > Pytanie: czy kierowca popełnił wykroczenie ?
    > Proszę o odpowiedź z uzasadnieniem (na 'tak' lub na 'nie')

    Tak, bo art 47 u 2 (nie jest to osobowy, motocykl, motorower lub
    rower i jednocześnie nie jest to miejsce wyznaczone odpowiednimi znakami
    drogowymi)?

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2004-03-15 23:21:31
    Od: "MaciejP" <m...@p...onet.pl.earth>

    Witam

    Artur Golanski napisał(a) w wiadomości: ...

    >Pod znakiem drogowym B-36 (zakaz zatrzymywania się) umieszczone s?
    >dwie tabliczki. Pierwsza o tre?ci: "Nie dotyczy zaopatrzenia"
    >i druga: "Nie dotyczy chodnika".

    BTW: dwa niezależne wyjątki

    >Za znakiem, na chodniku, czterema
    >kołami stoi samochód dostawczy typu 'bus' z tabliczk?: 'zaopatrzenie'.

    BTW: IMO napis nie jest istotny - ważne czy wykonuje "zaopatrzenie" - tj.
    liczy się cel i jego natychmiastowa realizacja;

    >Pytanie: czy kierowca popełnił wykroczenie ?
    >Proszę o odpowiedĽ z uzasadnieniem (na 'tak' lub na 'nie')

    nie wiem - bo brakuje danych, tj. czy jest tam wyznaczone miejsce do
    parkowania?

    jeżeli nie jest wyznaczone (zakładając) - to "zaopatrzenie" nie może się
    zatrzymać na chodniku bo to auto typu "bus";

    znak z tabliczką nie zezwala "zaopatrzeniu" zatrzymywania na chodniku, tylko
    tego nie zakazuje; w tej sytuacji (co wyżej uczyniłem) pozostaje odwołanie
    się do przepisów ogólnych;

    w naszym przypadki "zaopatrzenie" powinno zatrzymać się na jezdni - o ile
    zatrzymało się w celu wykonania zopatrzenia (jw.)

    --
    MaciejP

  • 14. Data: 2004-03-16 01:36:21
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl> writes:

    > A jaka była dopuszczalna masa całkowita tego 'busa' ? Bo jeśli większa niż
    > 2.5 t, to popełnił wykroczenie z art. 47 PoRD :)))

    To może jeszcze sprawdźmy ile jest metrów do skrzyżowania i przystanku ;-)

  • 15. Data: 2004-03-16 08:36:37
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał:

    >To się popisz swoją 'znajomością' i przestań robić za tajemniczą twarz w
    >lufciku.
    Popełnia wykroczenie, ponieważ nie jest to samochód osobowy.

    Oczywiście prawidłową odpowiedź podali:

    oraz MaciejP" <m...@p...onet.pl.earth> napisał:
    >nie może się zatrzymać na chodniku bo to auto typu "bus";

    Zagadka raczej prosta ?
    Pozdrawiam wszystkich, którzy podjęli się zadania.

    Artur Golański

  • 16. Data: 2004-03-16 08:56:45
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    >Nie da się tak/nie, bo nie napisałeś jaka jest dopuszczalna masa całkowita
    >tego pojazdu, a to istotne akurat.
    Da się i DMC nie jest istotne w tym przypadku. Dodatkowo w kolejnym
    liście dodałem, że DMC jest poniżej 2,5, choc nie ma to znaczenia.
    Wystarczy fakt, że pojazd nie jest 'osobowy'.

    Artur Golański

  • 17. Data: 2004-03-16 08:56:45
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Marcin Debowski <a...@I...notrix.net> napisał:

    >Tak, bo art 47 u 2 (nie jest to osobowy,
    Racja ! Jest to poprawna odpowiedź (nie ująłem cię w poprzednim
    liście, bo wysłałeś go tylko na tą grupę, a nie na obie)

    Artur Golański

  • 18. Data: 2004-03-16 16:23:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Artur Golanski wrote:

    > Popełnia wykroczenie, ponieważ nie jest to samochód osobowy.

    Dla mnie 'auto typu bus' to takie mini-vany, które teraz są dość modne.
    IMHO takie coś podpada pod 'osobowy'... Chyba, że miałeś na myśli
    furgonetkę (coś a'la stary, dobry Żuk).

    Jeszcze jest pytanie, co on ma wpisane w dowodzie rejestracyjnym. W
    sumie z tymi klasyfikacjami pojazdów jest mały b*.*del. Przykład: tzw.
    'trajki' (czyli trójkołowe motocykle, nie mam na myśli motocykla 'z
    koszem', tylko taki symetryczny) bywały rejestrowane raz jako samochód,
    raz jako motocykl. W konsekwencji trzeba było albo jeździć a pasach,
    albo w kasku :) (swoją szosą dosłownie interpretując definicję z PoRD
    'trajka' to samochód - choć nowe poprawki mają to zmienić).

    BTW: czy czasem pojazdy 'z kratką' nie mają w DR 'samochód ciężarowy'?

  • 19. Data: 2004-03-16 17:10:46
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał:

    >Dla mnie 'auto typu bus' to takie mini-vany, które teraz są dość modne.
    Poprawka było: samochód dostawczy typu 'bus'.

    >IMHO takie coś podpada pod 'osobowy'...
    Osobowy to osobowy, a w razie wątpliwości można było zapytać.

    >Chyba, że miałeś na myśli furgonetkę (coś a'la stary, dobry Żuk).
    Niekoniecznie. Był to Mercedes lub Ford, a przywiózł pieczywo ;-)

    >'czyli trójkołowe motocykle, nie mam na myśli motocykla 'z koszem',
    Z def. motocykl to pojazd samochodowy jednośladowy lub z bocznym
    wózkiem - wielośladowy (czyli twój trzykołowiec to jednak samochód).

    >BTW: czy czasem pojazdy 'z kratką' nie mają w DR 'samochód ciężarowy'?
    Najczęściej :-)

    Artur Golański

  • 20. Data: 2004-03-16 20:16:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Artur Golanski wrote:

    > Z def. motocykl to pojazd samochodowy jednośladowy lub z bocznym
    > wózkiem - wielośladowy (czyli twój trzykołowiec to jednak samochód).

    No właśnie piszę - w wielu przypadkach 'trajki' były normalnie (jak na
    całym świecie) rejestrowane jako motocykl. Na samochód rejestrowali
    raczej ci, co prawka A nie mieli.

    Poza tym, jak wspominałem, z tego co widziałem w poprawkach - ma być to
    poprawione i 'trajka' będzie już zdcydowanie motocyklem.