    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Pytanie o koszty sprawy spadkowej
    Date: Sat, 2 Feb 2008 11:08:24 +0100

    Witam!
    Może mnie ktoś oświecić, czy są, a jeśli tak to w jakiej wysokości,
    koszty związane z sądownym stwierdzeniem nabycia spadku?
    Sprawa nie moja, ale IMO oczywista: w skład spadku wchodzą "przedmioty
    wyposażenia mieszkania" (zero podatku) oraz... nadpłata :> w wysokości
    rzędu 150 zł, której przedsiębiorstwo - dostawca (już nie pamiętam,
    czy energetyczne czy gazownicze) nie chce wydać, zasłaniając się że
    "przecież ten komu się należała umarł" (uprzednio nie zapomnieli
    poinformować że "jak będzie niedopłata to bedziecie musieli zapłacić" :P).
    Jako że dura lex... to pewnie dopiero pomachanie przed nosem pismem
    z sądu moze zmienić im poglądy (acz "oni" twardo udają, że nie ma
    żadnej możliwości zwrotu owej nadpłaty).
    Tu np.:
    http://www.wroclaw.so.gov.pl/oplaty.php
    ...widzę, że powinno to byc 50 zł.

    Czy jeszcze coś wchodzi w rachubę?
    Przypominam - idzie o drobne roszczenie, jakby miała być jeszcze jakaś
    opłata, to skórka nie będzie warta wyprawki.

    pzdr, Gotfryd