  • 11. Data: 2007-12-30 04:33:08
    Temat: Re: Pytanie o koszty
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Piotrek napisał(a):

    > Jeśli by kogoś interesowało to dostałem dwie oferty 3200 + VAT oraz 2400
    > + VAT.
    >
    > Zakres usługi to prowadzenie sprawy w moim imieniu w trybie uproszczonym
    > a jeśli będzie sprzeciw to w zwykłym.

    Jeśli faktycznie taką ofertę dostałeś, i nic nie przekręciłeś, to
    omijaj te firmy z daleka. W jednym zdaniu popełniły 2 błędy:

    1. Skoro wartość przedmiotu sporu wynosi 40 000zł, to sprawa nie może
    być rozpatrywana w postępowaniu uprosczonym

    2. Wniesienie zarzutów lub sprzeciwu nie powoduje, że postępowanie
    uproszczone przestaje być postępowaniem uproszczonym.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 12. Data: 2007-12-30 09:59:52
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    >
    > 2. Wniesienie zarzutów lub sprzeciwu nie powoduje, że postępowanie
    > uproszczone przestaje być postępowaniem uproszczonym.

    Zdanie było moje i rzeczywiście "nieco" przekręciłem.

    Chodziło mi oczywiście o postępowanie nakazowe, co jest uproszczoną
    formą postępowania jedynie w potocznym tego słowa znaczeniu.

    Tak więc zdaje się, że wszystko jest OK:
    - kwota < 100,000 plz i spełnione inne przesłanki - kwalifikuje się do
    postępowania nakazowego przed sądem rejonowym (postępowanie pomiędzy OF
    prowadzącymi DG);
    - wniosek o postępowanie nakazowe umieszczony w pozwie;
    - jeśli pozwany wniesie zarzuty lub sprzeciw to będzie postępowanie zwykłe.

    Cena jest za przypadek najbardziej "obszerny" czyli prowadzenie sprawy w
    jednej instancji w postępowaniu zwykłym.

    Przepraszam za zamieszanie.

    Teraz jest OK?

    Piotrek

  • 13. Data: 2007-12-30 10:53:29
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Piotrek napisał(a):

> [...]
    > - kwota < 100,000 plz i spełnione inne przesłanki - kwalifikuje się do
    > postępowania nakazowego przed sądem rejonowym (postępowanie pomiędzy OF

    Zgadza się.

    > - wniosek o postępowanie nakazowe umieszczony w pozwie;

    OK.

    > - jeśli pozwany wniesie zarzuty lub sprzeciw to będzie postępowanie zwykłe.

    Jeśli nakazowe, to tylko zarzuty, bo sprzeciw dotyczy upominawczego.
    Ale OK :)

    > Cena jest za przypadek najbardziej "obszerny" czyli prowadzenie sprawy w
    > jednej instancji w postępowaniu zwykłym.
    >
    > Przepraszam za zamieszanie.
    >
    > Teraz jest OK?

    OK, tylko zdajesz sobie sprawę, że jeśli przedmiot sporu wynosi 40
    000zł, to w ramach kostów procesu zostanie na Twoją rzecz zasądzone
    przez sąd tylko 2400zł?

  • 14. Data: 2007-12-30 11:07:31
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Liwiusz wrote:

    > OK, tylko zdajesz sobie sprawę, że jeśli przedmiot sporu wynosi 40
    > 000zł, to w ramach kostów procesu zostanie na Twoją rzecz zasądzone
    > przez sąd tylko 2400zł?

    Mowa o samych kosztach adwokata? Czy też chodzi wpis + koszty adwokata?

    Dziękuję i pozdrawiam

    Piotrek

  • 15. Data: 2007-12-30 11:12:02
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Piotrek napisał(a):

    > Mowa o samych kosztach adwokata? Czy też chodzi wpis + koszty adwokata?

    Sam adwokat. Wpis (czyli obecnie opłata sądowa) zostanie zasądzona w
    poniesionej zgodnie z przepisami wysokości.

  • 16. Data: 2007-12-31 13:31:28
    Od: stern <s...@n...to>

    Liwiusz pisze:

    > Sam adwokat. Wpis (czyli obecnie opłata sądowa) zostanie zasądzona w
    > poniesionej zgodnie z przepisami wysokości.

    pytanie, czy zwrot kosztów dostanie pytający, czy Pan mecenas? ;)

    Mówię o praktyce nie przepisach

    Marcin Surowiec

    http://www.surowiec.net.pl GG: 4494911