  • 1. Data: 2007-12-28 16:29:25
    Temat: Pytanie o koszty
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Witam,

    Jakie koszty związane z obsługą prawną można uznać za *uczciwe* w
    następującej sytuacji:
    - materiał dowodowy jest (raczej) 100% i nie wymaga jakiejkolwiek
    ekwilibrystyki ze strony adwokata,
    - oczekuję przygotowania pozwu i reprezentowania mnie przed sądem
    (postępowanie będzie kilkaset kilometrów od mojego miejsca zamieszkania),

    Jeśli to ma jakieś znaczenie, to:
    - postępowanie (w trybie nakazowym?) będzie się odbywało w około 100
    tysięcznym mieście na południu Polski
    - wartość przedmiotu sporu wynosi około 40 tys plz
    - stronami sporu są osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą

    Dostałem wstępną wycenę i lekko mnie zmroziła.

    Wprawdzie na 99.9% koszty obsługi prawnej i tak odzyskam razem z
    zasądzoną kwotą, ale ciekaw jestem ile to - Waszym zdaniem - powinno
    kosztować. Stąd moje pytanie.

    Pozdrawiam

    Piotrek

  • 2. Data: 2007-12-28 18:36:37
    Temat: Re: Pytanie o koszty
    Od: Mecenas <m...@o...pl>

    Piotrek pisze:
> [...]
    >
    > Wprawdzie na 99.9% koszty obsługi prawnej i tak odzyskam razem z
    > zasądzoną kwotą, ale ciekaw jestem ile to - Waszym zdaniem - powinno

    5.000 zł
    :)
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2007-12-28 19:44:43
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Mecenas wrote:
    > 5.000 zł

    Brutto? Netto?

    > :)
    > Pozdrawiam

    Czy ktoś ma pomysł na jakieś inne "szczęśliwe numerki"?

    ;-)

    Piotrek

  • 4. Data: 2007-12-28 20:27:56
    Od: "Kaiser Souza" <k...@W...gazeta.pl>

    skoro sprawa prosta a adwokat chce za dużo, to może sam się będziesz
    reprezentował?;p

    pzdr
    mk

  • 5. Data: 2007-12-28 22:24:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

    W postępowaniu uproszczonym spokojnie da się obejść bez adwokata.

  • 6. Data: 2007-12-28 22:43:05
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w
    > wiadomości news:fl38kt$d2f$2@nemesis.news.tpi.pl...
    >
    > W postępowaniu uproszczonym spokojnie da się obejść bez adwokata.

    To nie może być uproszczone, ponieważ wartość przedmiotu sporu
    przekracza 10 000zł. Nie pomyliło Ci się z upominwaczym lub nakazowym?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 7. Data: 2007-12-28 22:48:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > To nie może być uproszczone, ponieważ wartość przedmiotu sporu przekracza
    > 10 000zł. Nie pomyliło Ci się z upominawczym lub nakazowym?

    Tak. Chodziło mi o uproszczone formy postępowania, czyli nakazowe albo
    upominawcze.

  • 8. Data: 2007-12-29 05:24:10
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Robert Tomasik pisze:
    > W postępowaniu uproszczonym spokojnie da się obejść bez adwokata.

    w postępowaniu gospodarczym też...?
    i nie masz czasem na myśli upominawczego?

    KG

  • 9. Data: 2007-12-29 15:28:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości
    > w postępowaniu gospodarczym też...?
    > i nie masz czasem na myśli upominawczego?

    Mam. Już się "uderzyłem w pierś" w tym wątku :-)

  • 10. Data: 2007-12-29 18:17:41
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Piotrek wrote:
    > Jakie koszty związane z obsługą prawną można uznać za *uczciwe* w
    > następującej sytuacji:
    > [...]

    Dziękuję wszystkim za sugestie.

    Chociaż rzeczywiście z trybem uproszczonym zapewne bym sobie sam
    poradził, ale mówiąc szczerze to nie bardzo mam na to czas.
    A koniec końców na 99.9% wynagrodzenie adwokata i tak zapłaci pozwany.

    Jeśli by kogoś interesowało to dostałem dwie oferty 3200 + VAT oraz 2400
    + VAT.

    Zakres usługi to prowadzenie sprawy w moim imieniu w trybie uproszczonym
    a jeśli będzie sprzeciw to w zwykłym.

    Pozdrawiam

    Piotrek