-
1. Data: 2007-12-28 15:53:16
Temat: problemy z firmą kurierską
Od: jimmij <j...@j...jj>
Witam!
Dokonałem zakupu w sklepie internetowym pralki automatycznej. Sklep dość
sprawnie się uwinął i wysłał ją DHL-em. I tutaj niestety zaczęły się
problemy. Bardzo mi zależało żeby otrzymać przesyłkę jak najszybciej
więc jak tylko DHL dostał ją w swoje ręce zacząłem się dowiadywać kiedy
można się jej spodziewać. Procedury u nich wyglądają jednak w ten
sposób, że dopiero ok. 10 rano kurierzy rozdzielają pomiędzy siebie
przesyłki więc np. dzień wcześniej nikt nic nie wie. Dwa dni później
około 13 dostałem telefon, że kurier będzie za pół godziny (!), a że
pracuję na drugim końcu Warszawy i nie byłem w statnie w tak krótkim
czasie dostać się do domu oświadczył mi, że w takim razie przesyłka
zostanie dostarczona za dwa dni.
Dwa dni później zrobiłem sobie wolne żeby być cały dzień w domu,
po którymś tam z kolei telefonie do DHLu dowiedziełem się, że kurier ma
być na 100% po 14.00. Siedziałem w chałupie do 20. I oczywiście go nie
było, na infolini następnego dnia dowiedziałem się, że "kurier był i
nikogo nie zastał". Jestem wkurzony na maksa, zwłaszcza, że DHL twierdzi,
że trzeci raz kuriera posyłać nie będzie i mogę sobie przesyłkę odebrać
osobiście...
Oczywiście ja z firmą kurierską nie zawierałem żadnej umowy (zawierałem
ze sklepem internetowym i niestety zapłaciłem z góry). Od strony sklepu
sytuacja jest taka, że prawdopodobnie bęđą proponowali mi zwrot kasy za
sam towar minus koszty przesyłki (65zl) lub dopłatę do dodatkowy dowóz.
Oczywiście obie opcje mnie całkowicie nie zadowalają i to nawet nie
chodzi o te 65 zlotych tylko, że próbuje się ze mnie zrobić
jelenia. Tak się wkurzyłem, że jestem nawet gotowy pójść z tym do sądu
tylko jak to ugryźć? Rozumiem, że jeśli nie dostanę pralki, ani zwrotu
kasy (całej) to powinienem z powódctwa cywilnego oskarżyć sklep a nie DHL?
A może dałoby się odmówić przyjęcia zwrotu części kwoty (tylko za towar)
i wtedy już z urzędu sprawa byłaby ścigana (całkowite straty ponad 1kzl)?
Z góry dziękuję za rady i przepraszam za przydługi opis.
--
jimmij
-
2. Data: 2007-12-28 16:40:20
Temat: Re: problemy z firmą kurierską
Od: "William" <n...@m...mnie.pl>
> około 13 dostałem telefon, że kurier będzie za pół godziny (!), a że
Powiem ci, że niesamowite. Kurier dla oszczędności nie ma służbowego
telefonu więc musiał dzwonić ktoś z biura.
> było, na infolini następnego dnia dowiedziałem się, że "kurier był i
> nikogo nie zastał". Jestem wkurzony na maksa, zwłaszcza, że DHL twierdzi,
Kurier za nieodebrany kurs dostaje taką samą kwotę, wiec jeśli nie było mu
po drodze to korzystniejsze dla niego jest takie właśnie postępowanie. Nim
nadawca wystąpi do nich z reklamacją niewykonania usługi on już pewnie i tak
będzie pracował gdzie indziej.
> ze sklepem internetowym i niestety zapłaciłem z góry). Od strony sklepu
> sytuacja jest taka, że prawdopodobnie bęđą proponowali mi zwrot kasy za
> sam towar minus koszty przesyłki (65zl) lub dopłatę do dodatkowy dowóz.
W pierwsze wątpię bo nie mają takiego obowiązku a przecież zarobić chcą. DHL
będzie też chciał od nich 65zł za transport zwrotny....
> Oczywiście obie opcje mnie całkowicie nie zadowalają i to nawet nie
> chodzi o te 65 zlotych tylko, że próbuje się ze mnie zrobić
> jelenia. Tak się wkurzyłem, że jestem nawet gotowy pójść z tym do sądu
> tylko jak to ugryźć? Rozumiem, że jeśli nie dostanę pralki, ani zwrotu
> kasy (całej) to powinienem z powódctwa cywilnego oskarżyć sklep a nie DHL?
> A może dałoby się odmówić przyjęcia zwrotu części kwoty (tylko za towar)
> i wtedy już z urzędu sprawa byłaby ścigana (całkowite straty ponad 1kzl)?
>
Po pierwsze ciebie nie intersuje DHL tylko sklep. Ty się wywiązałeś dotąd z
umowy (wpłaciłeś pieniadze, byłeś w terminie odbioru). Dzwoń do sklepu a nie
do DHL i pytaj gdzie pralka.
-
3. Data: 2007-12-28 17:19:49
Temat: Re: problemy z firmą kurierską
Od: januszek <j...@p...irc.pl>
William napisał(a):
> Po pierwsze ciebie nie intersuje DHL tylko sklep. Ty się wywiązałeś dotąd z
> umowy (wpłaciłeś pieniadze, byłeś w terminie odbioru). Dzwoń do sklepu a nie
> do DHL i pytaj gdzie pralka.
A sklep powie, ze sie wywiazal bo przekazal rzecz uprawnionemu
przewoznikowi. :)
j.
-
4. Data: 2007-12-28 18:09:10
Temat: Re: problemy z firmą kurierską
Od: "Paweł" <h...@w...pl>
wałkowanie w kółko tego samego tematu...
Towar (pralkę) kupuje się w sklepie internetowym wraz z dostawą do domu.
Termin dostawy powinien być jasno określony w warunkach zakupu na stronie
sklepu. Po stronie Sprzedawcy jest transport do Kupującego, a transakcje
zakupu internetowego uważa się za dokonaną, jeśli Kupujący w terminie do 7
dni od dostarczenia towaru nie odeśle towaru do Sprzedawcy w nienaruszonej
formie.
Jeśli Kupujący nie otrzymał w uzgodnionym terminie (podanym na stronie
internetowej) towaru, oznacza to, że Sprzedawca nie wywiązał się z warunków
sprzedaży..
Mówiąc po ludzku - Kupującego nie obchodzi czy kurierem był DHL, Poczta
Polska, Telekomunikacja Polska,PKP czy Kowboj z Pcimia Dolnego. Nie otrzymał
towaru w umówionym terminie. Równocześnie to kurier ma się martwić, czy
zastanie czy adresata. Jeśli nie - to ma obowiązek zostawić awizo..
Pozdrawiam
Paweł
"januszek" <j...@p...irc.pl> wrote in message
news:slrnfnac1k.h5g.januszek@gimli.mierzwiak.com...
> William napisał(a):
>
>> Po pierwsze ciebie nie intersuje DHL tylko sklep. Ty się wywiązałeś dotąd
>> z
>> umowy (wpłaciłeś pieniadze, byłeś w terminie odbioru). Dzwoń do sklepu a
>> nie
>> do DHL i pytaj gdzie pralka.
>
> A sklep powie, ze sie wywiazal bo przekazal rzecz uprawnionemu
> przewoznikowi. :)
>
> j.
-
5. Data: 2007-12-28 18:15:07
Temat: Re: problemy z firmą kurierską
Od: januszek <j...@p...irc.pl>
Paweł napisał(a):
> wałkowanie w kółko tego samego tematu...
> Towar (pralkę) kupuje się w sklepie internetowym wraz z dostawą do domu.
> Termin dostawy powinien być jasno określony w warunkach zakupu na stronie
> sklepu. Po stronie Sprzedawcy jest transport do Kupującego, a transakcje
> zakupu internetowego uważa się za dokonaną, jeśli Kupujący w terminie do 7
> dni od dostarczenia towaru nie odeśle towaru do Sprzedawcy w nienaruszonej
> formie.
> Jeśli Kupujący nie otrzymał w uzgodnionym terminie (podanym na stronie
> internetowej) towaru, oznacza to, że Sprzedawca nie wywiązał się z warunków
> sprzedaży..
> Mówiąc po ludzku - Kupującego nie obchodzi czy kurierem był DHL, Poczta
> Polska, Telekomunikacja Polska,PKP czy Kowboj z Pcimia Dolnego. Nie otrzymał
> towaru w umówionym terminie. Równocześnie to kurier ma się martwić, czy
> zastanie czy adresata. Jeśli nie - to ma obowiązek zostawić awizo..
Podstawa prawna?
j.
-
6. Data: 2007-12-28 18:20:55
Temat: Re: problemy z firmą kurierską
Od: castrol <j...@w...wp.pl>
Paweł pisze:
> jeśli Kupujący w terminie do 7
> dni od dostarczenia towaru nie odeśle towaru do Sprzedawcy w nienaruszonej
> formie.
A to gdzie wyczytales? Na zwrot towaru klient ma 10 dni i nigdzie nie ma
slowa o nienaruszonej formie.
--
Pozdrawiam
Jacek
-
7. Data: 2007-12-28 19:29:16
Temat: Re: problemy z firmą kurierską
Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>
> Je?li Kupuj?cy nie otrzymał w uzgodnionym terminie (podanym na stronie
> internetowej) towaru, oznacza to, że Sprzedawca nie wywi?zał się z warunków
> sprzedaży..
No to akurat bzdura.
Niestety w tym przypadku istnieje u nas, znaczy się w PL :) dosc powazna
dziura, która powoduje własnie takie problemy. Zleceniodawcą jest
Sprzedający i tylko on może reklamować przesyłkę.
DHL nie dostarczył jej na miejsce. Kurier tej firmy poswiadczył
nieprawdę i teraz rozgrywa się niejako walka między Kupującym czyli
Odbiorcą a DHLem, bo każdy twierdzi co innego. Jednak Kupujący ... o
zgrozo nie jest stroną w tym sporze, ponieważ DHL nie zawarł z nim
żadnej umowy.
Tak więc ... Kupujący reklamuje u Sprzedającego niedostarczenie towaru,
a ten z kolei w DHL. I wszystkie te strony muszą ze sobą jakoś
współpracować. Wyłamanie się kogokolwiek powoduje powstanie problemu dla
Kupującego, ale nie ma on w praktyce żadnych szans. Najczęściej traci po
prostu koszty przesyłki.
--
Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/
-
8. Data: 2007-12-28 20:52:45
Temat: Re: problemy z firmą kurierską
Od: "gasper" <n...@m...pl>
Użytkownik "William" <n...@m...mnie.pl> napisał w wiadomości
news:fl38u3$30ph$1@news2.ipartners.pl...
> Kurier za nieodebrany kurs dostaje taką samą kwotę, wiec jeśli nie było mu po
> drodze to korzystniejsze dla niego jest takie właśnie postępowanie.
nieprawda - za niedostarczenie kurier nie otrzymuje zapłaty a i jakiś tam
procent przesyłek musi dostarczyć 1 dnia bo inaczej dostanie po kieszeni
-
9. Data: 2007-12-28 21:20:43
Temat: Re: problemy z firmą kurierską
Od: "William" <n...@m...mnie.pl>
>> Kurier za nieodebrany kurs dostaje taką samą kwotę, wiec jeśli nie było
>> mu po drodze to korzystniejsze dla niego jest takie właśnie postępowanie.
>
> nieprawda - za niedostarczenie kurier nie otrzymuje zapłaty a i jakiś tam
> procent przesyłek musi dostarczyć 1 dnia bo inaczej dostanie po kieszeni
>
A jednak tak jest bo inaczej np. kurierowi opłacałoby się zadzwonić do
klienta a nie przyjeżdżać 3 razy codziennie pod zamknięte drzwi. Oczywiscie
dzwoni po sąsiadach i prosi o potwierdzenie że nie zastał nikogo. Ale tak
czy inaczej firma mu płaci za taki "ślepy" kurs i jest on dla niego
korzystny.
-
10. Data: 2007-12-28 22:57:02
Temat: Re: problemy z firmą kurierską
Od: "Paweł Marcisz" <p...@g...com>
On 28 Gru, 20:29, KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl> wrote:
> Niestety w tym przypadku istnieje u nas, znaczy się w PL :) dosc powazna
> dziura, która powoduje własnie takie problemy. Zleceniodawcą jest
> Sprzedający i tylko on może reklamować przesyłkę.
[...]
> Jednak Kupujący ... o
> zgrozo nie jest stroną w tym sporze, ponieważ DHL nie zawarł z nim
> żadnej umowy.
A art. 393 KC?