  • Data: 2009-11-27 17:31:21
    Temat: Publikacja pracy doktorskiej
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    No i mam zagwozdke. Kolezanka bedzie niedlugo bronic
    doktorat i zamarzylo jej sie wydac te prace w formie
    niskonakladowej ksiazki z ISBN-em w formie estetycznej
    nieco wykraczajacej poza typowe koszmarki introligatorskie
    formatu A4. No i tu natrafila na opor promotora. Nie znam
    jego powodow, bo rozmowe znam z drugiej reki, wiec moze
    byc obciazona subiektywizmem. Pracy tez nie znam, wiec
    nie wiem, czy opor przed wydaniem nie wynika z niskiego
    poziomu. Niemniej intryguje mnie nastepujaca sprawa:
    poradzilem jej, aby na razie nie toczyla bitwy, bo w koncu
    celem przewodu jest obrona i uzyskanie tytulu, a nie
    wydawanie ksiazki, ale czy po obronie i zatwierdzeniu
    stopnia ma swobode wydawnicza? Bo w przypadku prac
    magisterskich dogrzebalem sie w ustawie prawa uczelni
    do pierwodruku w okresie pierwszych 6 miesiecy. O doktoratach
    takiego kawalka nie znalazlem i nic wiazacego jej odpowiedziec
    nie moglem. Z kolei dochodzi kwestia praw autorskich: czy
    promotor JUZ PO OBRONIE moze blokowac opublikowanie pracy?
    Czy ma jakiekolwiek prawa autorskie do tresci? Czy tez
    dziewczyna moze po prostu swobodnie to wydac i wypiac sie
    na humory promotora? Podywagujcie, najlepiej z podstawa
    prawna ;)

    Nawiasem mowiac, sluchajac jej wywodow bylem lekko zaskoczony,
    nie jestem z tej epoki :( , mozna sobie prywatnie ISBN zamowic,
    zrobic samemu sklad i za grosze wydac. Jak odnioslem to
    do epoki mojej obrony to po prostu rajski kosmos - przy
    druku zarzynalem Stara NB-24 przez TRZY dni. Nie wspomne
    ile tasiemek po drodze wymienilem. A urok ChiWritera... :D
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek