  • 11. Data: 2007-04-04 12:33:47
    Temat: Re: Przyjecie spadku a nieznajomosc dlugow
    Od: "Mr.Jack" <m...@W...org>

    Andrzej Lawa wrote:
    > Konkretnie: zrewaloryzowany wkład mieszkaniowy.
    > No to do wysokości tego wkładu. AFAIR to jest mniej-więcej 70%
    > wartości rynkowej wyliczonej przez rzeczoznawcę (mają pewną tendencję
    > do zaniżania ;) tak z uprzejmości)

    Nie bardzo chyba odpowiedziales mi na pytanie, albo ja nie zrozumialem. Moga
    czy nie moga?
    O ile dobrze cie zrozumialem, to nie moga, ale moga zabrac wklad? Wklad =
    kredyt splacany na mieszkanie?

    > Przy okazji będziesz miał wyliczenie do przekształcenia na
    > własnościowe prawo do lokalu.

    Przy okazji pytam - jesli w spoldzielni powiedzieli mi, ze mieszkanie jest
    splacone w 78%, to jest to 78% wzgledem jakiejs tam kwoty kredytu? Widzialem
    wycene robiona za to mieszkanie w 2005 roku, na 100.000 zl. Jesli bede
    chcial wykupic mieszkanie na wlasnosc, to bede musial zaplacic 50% od
    100.000-78%, czy od nowej wyceny? Bo cos mi tu nie gra - po skoku cen to
    mieszkanie bedzie warte ze 2x tyle, czy to znaczy, ze chcac wykupic to
    mieszkanie bede musial zaplacic 50% od 200.000-78% czy od jakiejs innej,
    duzo wczesniej ustalonej kwoty?

    > A prewencyjnie możesz przed przejęciem spadku na wszelki wypadek
    > odstąpić motocykl komuś bliskiemu bez wspólnoty majątkowej.

    Mam to w planach.

    --
    Jacek "Mr.Jack" Sawicki
    http://www.motocykl.org

  • 12. Data: 2007-04-04 19:05:17
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Herbi napisał(a):

    > Nie - bo odpowiadasz tylko do wysokości przyjętego spadku.

    do wysokości, a nie ze spadku

    KG

  • 13. Data: 2007-04-05 06:36:00
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Mr.Jack" <m...@W...org> napisał w wiadomości

    > Nie bardzo chyba odpowiedziales mi na pytanie, albo ja nie zrozumialem.
    > Moga czy nie moga?

    bedziesz w razie czego odpowiadal za dlugi do wysokosci wkladu za
    mieszkanie, czyli jesli je wykupisz to i tak bedziesz do przodu

    > Przy okazji pytam - jesli w spoldzielni powiedzieli mi, ze mieszkanie
    > jest
    > Jesli bede chcial wykupic mieszkanie na wlasnosc, to bede musial
    > zaplacic

    powiedza ci to w spoldzielni, wtedy bedziesz mial najlepsze i konkretne
    info, jednak o ile dobrze wiem cena wykupu bedzie liczona od aktualnej
    rynkowej ceny mieszkania

  • 14. Data: 2007-04-05 15:10:14
    Od: "Mr.Jack" <m...@W...org>

    szerszen wrote:
> [...]
    >
    > bedziesz w razie czego odpowiadal za dlugi do wysokosci wkladu za
    > mieszkanie, czyli jesli je wykupisz to i tak bedziesz do przodu

    Pytanie "pomocnicze" dla mnie - czy moge sobie dowolnie wyjac wklad
    mieszkaniowy? Jesli tak to co to zmienia, tzn. co zmienia w fakcie
    posiadania przeze mnie praw do mieszkania w tym lokalu?

    > powiedza ci to w spoldzielni, wtedy bedziesz mial najlepsze i
    > konkretne info, jednak o ile dobrze wiem cena wykupu bedzie liczona
    > od aktualnej rynkowej ceny mieszkania

    To przeciez bezsens... w 2005 roku chcac wykupic mieszkanie musialbym
    zaplacic 11.000, a teraz juz ponad 100.000 ... Z tego co sie orientuje, jest
    wplacone ok. 78% kwoty wartosci mieszkania. Za rok moze to juz byc 1.000.000
    jak ceny pojda w kosmos... Nic tego nie reguluje??

  • 15. Data: 2007-04-05 16:32:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mr.Jack napisał(a):

    > Pytanie "pomocnicze" dla mnie - czy moge sobie dowolnie wyjac wklad
    > mieszkaniowy? Jesli tak to co to zmienia, tzn. co zmienia w fakcie
    > posiadania przeze mnie praw do mieszkania w tym lokalu?

    ROTFL :)

    Spółdzielnia mieszkaniowa to nie bank ani fundusz inwestycyjny ;)

    Natomiast po przekształceniu spółdzielczego lokatorskiego prawa do
    lokalu na spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu możesz zaciągać
    kredyty hipoteczne.

    > To przeciez bezsens... w 2005 roku chcac wykupic mieszkanie musialbym
    > zaplacic 11.000, a teraz juz ponad 100.000 ... Z tego co sie orientuje, jest

    I co z tego? Może chciałbyś jeszcze dokonać przekształcenia po cenach z
    dnia oddania do eksploatacji? Za dobrze by było...

    > wplacone ok. 78% kwoty wartosci mieszkania. Za rok moze to juz byc 1.000.000

    Mieszasz.

    W przypadku mieszkań lokatorskich stopniowo spłaca się wkład lokatorski.
    Pełen wkład lokatorski to po zwaloryzowaniu coś koło 70% wartości
    rynkowej mieszkania.

    > jak ceny pojda w kosmos... Nic tego nie reguluje??

    Ceny nieruchomości reguluje rynek. Chcesz powrotu do cen urzedowych? ;->

  • 16. Data: 2007-04-05 17:49:38
    Od: "Mr.Jack" <m...@W...org>

    Andrzej Lawa wrote:

    > ROTFL :)
    >
    > Spółdzielnia mieszkaniowa to nie bank ani fundusz inwestycyjny ;)

    To co, mama przez pol zycia placila kase na splate mieszkania, a ja teraz
    nic nie moge z tym zrobic??

> [...]
    >
    > W przypadku mieszkań lokatorskich stopniowo spłaca się wkład
    > lokatorski. Pełen wkład lokatorski to po zwaloryzowaniu coś koło 70%

    No to od czego sie liczy te 50% wykupu ? Kobieta w spoldzielni powiedziala,
    ze mieszkanie jest splacone wlasnie w 78%... Myslalem, ze te 50% sie placi
    od pozostalych 22%...

    > Ceny nieruchomości reguluje rynek. Chcesz powrotu do cen urzedowych?
    > ;->

    W tej sytuacji chyba wyszloby taniej...

  • 17. Data: 2007-04-05 19:37:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mr.Jack napisał(a):

    > To co, mama przez pol zycia placila kase na splate mieszkania, a ja teraz

    Jaką "spłatę mieszkania"? Spłacała tylko wkład lokatorski związany z
    lokatorskim prawem do lokalu. Żadnego mieszkania nigdy nie miała. Tylko
    posiadała.

    > nic nie moge z tym zrobic??

    Możesz. Przekształcić prawo na własnościowe i je sprzedać. Albo
    zrezygnować z prawa do lokalu i po jego opróżnieniu i sprzedaniu przez
    spółdzielnię odzyskać zwaloryzowany wkład mieszkaniowy.

    [ciach]

    > No to od czego sie liczy te 50% wykupu ? Kobieta w spoldzielni powiedziala,
    > ze mieszkanie jest splacone wlasnie w 78%... Myslalem, ze te 50% sie placi
    > od pozostalych 22%...

    Od różnicy między ceną rynkową a zwaloryzowanym wkładem mieszkaniowym.
    Wkład to było cos koło 70%, ale może wzrosło do 78%...

    > W tej sytuacji chyba wyszloby taniej...

    Tiaaa... "Komuno wróć"? Tylko pamiętaj, że taka regulowana cena za
    mieszkanie też byłaby niewielka.

  • 18. Data: 2007-04-05 20:09:10
    Od: "Mr.Jack" <m...@W...org>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Od różnicy między ceną rynkową a zwaloryzowanym wkładem mieszkaniowym.
    > Wkład to było cos koło 70%, ale może wzrosło do 78%...

    78% czego? jakiej sumy?

  • 19. Data: 2007-04-05 23:27:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mr.Jack napisał(a):

    > 78% czego? jakiej sumy?

    No przecież pisałem - wartości rynkowej mieszkania.

  • 20. Data: 2007-04-06 06:41:16
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:i8dge4-8ml.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > No przecież pisałem - wartości rynkowej mieszkania.

    masz cierpliwosc ;)