  • 1. Data: 2007-04-03 11:25:43
    Temat: Rozwiązanie umowy z Erą w związku ze zmianą regulaminu
    Od: "Baldur von Totenbach" <g...@o...pl>

    Zapytam wprost:

    Jestem zainteresowanany rozwiązaniem umowy z Erą. Zdecydowałem się
    zbyt pochopnie i jakby tu powiedzieć, wpadłem trochę jak śliwka w
    kompot. Kilka dni później złapałem się za głowę i chciałem szybko
    umowę rozwiązać albo uznać za nieważną. W salonie Ery oczywiście
    usłyszałem znaną wszystkim odpowiedź o drakońskiej korze umownej, 900
    zł i żadnych innych możliwości negocjacji. Przyznam, że bezwzględność
    trochę mnie zatkała. Dlatego też pewnie teraz perspektywa wyjścia z
    tej umowy bez strat wydaje się taka kusząca. Nie ukrywam też pewnej
    satysfakcji z tego powodu. ,,Zemsta" ma swój słodki smak.
    Z wypowiedzi, które przeczytałem wynika, tak to przynajmniej rozumiem,
    że sprawa jest dość pewna i raczej nie ma się czego obawiać, choć
    oczywiście jakieś tam ryzyko zawsze pozostaje..

    Mam w związku z tym jeszcze jedno pytanie:

    Ponieważ na zgłoszenie zastrzeżeń i ewentualne wypowiedzenie umowy mam
    zaledwie 14 dni od daty dostarczenia pisma i czas nagli, nie mam
    możliwości, żeby całej tej sprawie dokładniej się przyjrzeć, jakie są
    szanse wygranej w ewentualnym sporze z Erą

    Czy więc jeśli zdecyduję się teraz wypowiedzieć umowę, a potem - gdy
    po dokładniejszym sprawdzeniu okaże się, że w tym sporze UKE stoi na
    straconej pozycji i w zasadzie w oparciu o stanowisko UKE nie mam
    szansy wygrania ewent. sporu - będę jednak chciał przy tej umowie
    pozostać, to czy wtedy będę mógł swoją rezygnację wycofać?

    Może ktoś wie, jak tego typu sprawy reguluje prawo konsumenckie ewent.
    kodeks cywilny?

    Wdzięczny będę za każdą podpowiedź.

  • 2. Data: 2007-04-04 00:05:23
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@p...gmail.com>

    Dnia 3 Apr 2007 04:25:43 -0700, Baldur von Totenbach napisał(a):

> [...]
    > możliwości, żeby całej tej sprawie dokładniej się przyjrzeć, jakie są
    > szanse wygranej w ewentualnym sporze z Erą

    Zawsze Era może potraktować ciebie indywidualnie i do zakończenia umowy na
    czas okreslony świadczyć ci usługi wg starego regulaminu.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://grupy.3mam.net