  • 1. Data: 2007-04-03 11:33:28
    Temat: Przyjecie spadku a nieznajomosc dlugow
    Od: "Mr.Jack" <m...@W...org>

    Co jesli przyjme spadek z dobrodziejstwem inwentarza, a po miesiacu okaze
    sie, ze wielkosc dlugow jest wieksza, niz zakladalem? Na przyklad, ze mama
    wziela kolejny kredyt o ktorym nie wiedzialem w momencie przyjecia spadku.
    Czy ten kredyt takze bede musial splacac?

    --
    Jacek "Mr.Jack" Sawicki
    http://www.motocykl.org

  • 2. Data: 2007-04-03 13:14:23
    Temat: Re: Przyjecie spadku a nieznajomosc dlugow
    Od: "Pawel" <p...@g...pl>

    Witam,

    > Co jesli przyjme spadek z dobrodziejstwem inwentarza, a po miesiacu okaze
    > sie, ze wielkosc dlugow jest wieksza, niz zakladalem?

    Poszukaj w archiwum, pelno tego...

    > Na przyklad, ze mama
    > wziela kolejny kredyt o ktorym nie wiedzialem w momencie przyjecia spadku.
    > Czy ten kredyt takze bede musial splacac?

    Oczywiscie, ze tak. Ale tylko do wartosci masy spadkowej - zgodnej z
    inwentarzem (inaczej mowiac, w najgorszym razie wyjdziesz "na zero").

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 3. Data: 2007-04-03 13:22:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mr.Jack napisał(a):
> [...]
    > wziela kolejny kredyt o ktorym nie wiedzialem w momencie przyjecia spadku.
    > Czy ten kredyt takze bede musial splacac?

    Przecież już było: w tym trybie odpowiadasz za długi do wartości spadku.
    Czyli w najgorszym przypadku wychodzisz na ziobro... znaczy się zero.

  • 4. Data: 2007-04-03 13:31:11
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Mr.Jack" <m...@W...org> wrote in message
> [...]
    > wziela kolejny kredyt o ktorym nie wiedzialem w momencie przyjecia
    > spadku. Czy ten kredyt takze bede musial splacac?

    tak, o ile jeszcze będzie coś ze spadku.
    generalnie do wysokości spadku spłacasz wszystko nie ważne czy o tym wiesz
    czy o tym nie wiesz (z małymi wyjątkami na plus i na minus).
    .

  • 5. Data: 2007-04-03 20:53:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Apr 2007, Mr.Jack wrote:

    > Co jesli przyjme spadek z dobrodziejstwem inwentarza, a po miesiacu okaze
    > sie, ze wielkosc dlugow jest wieksza, niz zakladalem?

    "Dobrodziejstwo inwentarza" AFAIK oznacza że komornik za to bierze
    pieniądze, żeby nie trzeba było już dopłacać do ew. "dziury
    w spadku" - znaczy jak się coś dostało wypadnie zwrocić, ale
    nie więcej.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-04-04 08:00:12
    Od: "Mr.Jack" <m...@W...org>

    Dobra, a pytanie za 100 punktow: jesli przyjme spadek z dobrodziejstwem, a
    mieszkanie jest spoldzielcze lokatorskie, to czy takie mieszkanie wchodzi w
    sklad wartosci spadku od ktorego moga sciagac dlugi? Inaczej mowiac - czy
    moga probowac ze mnie sciagnac pieniadze do wartosci takiego mieszkania, czy
    musi byc wlasnosciowe ? Bo praktycznie poza mieszkaniem mama nie zostawila
    nic co by mialo istotna wartosc...

    Czy przyjecie spadku z dobrodziejstwem inwentarza pozwala bankom na
    sciaganie dlugow z rzeczy (np. posiadanego przeze mnie motocykla) nie
    bedacych spadkiem?

  • 7. Data: 2007-04-04 08:15:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mr.Jack napisał(a):
> [...]
    > sklad wartosci spadku od ktorego moga sciagac dlugi? Inaczej mowiac - czy

    Konkretnie: zrewaloryzowany wkład mieszkaniowy.

    > moga probowac ze mnie sciagnac pieniadze do wartosci takiego mieszkania, czy
    > musi byc wlasnosciowe ? Bo praktycznie poza mieszkaniem mama nie zostawila
    > nic co by mialo istotna wartosc...

    No to do wysokości tego wkładu. AFAIR to jest mniej-więcej 70% wartości
    rynkowej wyliczonej przez rzeczoznawcę (mają pewną tendencję do
    zaniżania ;) tak z uprzejmości)

    Przy okazji będziesz miał wyliczenie do przekształcenia na własnościowe
    prawo do lokalu.

    > Czy przyjecie spadku z dobrodziejstwem inwentarza pozwala bankom na
    > sciaganie dlugow z rzeczy (np. posiadanego przeze mnie motocykla) nie
    > bedacych spadkiem?

    Jak masz stałe udokumentowane źródło dochodu to spróbuj popytać o
    konsolidacyjny kredyt hipoteczny w połączeniu z kredytem na "wykupienie"
    mieszkania lokatorskiego.

    Ceny mieszkań tak idą w górę, że pewnie coś się znajdzie...

    A prewencyjnie możesz przed przejęciem spadku na wszelki wypadek
    odstąpić motocykl komuś bliskiemu bez wspólnoty majątkowej.

  • 8. Data: 2007-04-04 08:36:22
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 4 kwi o godzinie 10:00, na pl.soc.prawo, Mr.Jack napisał(a):

    > Dobra, a pytanie za 100 punktow: jesli przyjme spadek z dobrodziejstwem, a
    > mieszkanie jest spoldzielcze lokatorskie, to czy takie mieszkanie wchodzi w
    > sklad wartosci spadku od ktorego moga sciagac dlugi?

    Przecież torzeczone mieszkanie nie jest/było własnością Twojej Matki. Ona
    w nim tylko mieszkała, była spółdzielcą - a właścicielem mieszkania jest SM

    > Bo praktycznie poza mieszkaniem mama nie zostawila nic co by mialo istotna
    wartosc...

    Piszesz że mieszkanie jest spółdzielcze - więc mam nie mogła "go zostawić w
    spadku" - to nie była jej własność.

    > Czy przyjecie spadku z dobrodziejstwem inwentarza pozwala bankom na
    > sciaganie dlugow z rzeczy (np. posiadanego przeze mnie motocykla) nie
    > bedacych spadkiem?

    Nie - bo odpowiadasz tylko do wysokości przyjętego spadku.

    --
    Herbi
    04-04-2007 10:36:20

  • 9. Data: 2007-04-04 10:05:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Herbi napisał(a):

    > Piszesz że mieszkanie jest spółdzielcze - więc mam nie mogła "go zostawić w
    > spadku" - to nie była jej własność.

    Samo mieszkanie nie, ale wkład lokatorski - owszem.

  • 10. Data: 2007-04-04 11:40:55
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:dd3ce4-t7f.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Jak masz stałe udokumentowane źródło dochodu to spróbuj popytać o
    > konsolidacyjny kredyt hipoteczny w połączeniu z kredytem na "wykupienie"
    > mieszkania lokatorskiego.

    konkretnie na przeksztalcenie spoldzielczego lokatorskiego prawa do lokalu
    na spoldzielcze wlasnosciowe, musialby byc tylko czlonkiem spoldzielni, ma
    to ten ogromny plus, ze nie placi sie od tego podatku, oczywiscie
    uprzednio musialby sie w spoldzielni dowiedziec czy nie bedzie problemu z
    takim manewrem