  • 121. Data: 2010-05-16 19:48:43
    Temat: Re: Przychodze do sklepu - karta drozej
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mi" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hsp81c$9pb$1@news.onet.pl...

    > Tak więc bardzo proszę byś wskazał odpowiedni zapis.

    Oprę się na BPH, bo najszybciej znalazłem. Pozostałe banki mają podobny
    mechanizm działania.

    Pod linkiem
    http://www.bph.pl/res/docs/karty/regulaminy/regulami
    n_kart_kredytowych_bph.pdf
    masz regulamin kart kredytowych. W §2 pkt 32 zdefiniowano pojęcie
    Transakcja bezgotówkowa - Zapłata (Minimalne Spłaty). Pod adresem
    http://www.bph.pl/res/docs/karty/TOIP/toip_to_bph_au
    tokartazakupowazlotowka.pdf
    masz TOiP. W pkt 1.1.a masz, że taka zapłata jest bez opłat.

    Od strony sklepu zaś obowiązuje ustawa o cenach, którą znajdziesz tu:
    http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=1299 . W art. 12 masz nakaz
    oznaczenia towaru ceną. Definicję ceny znajdziesz w art 3. 1 1). I teraz
    sklep ma dwie możliwości. Albo próbuje Ci nagle sprzedać towar w cenie
    wyzszej, niż wystawiona i narusza przepisy o cenach, albo próbuje pobrać
    prowizję od transakcji kartowej i narusza swoją umowę z systemem akceptacji
    kart, w ktorej z tego co wiem jest zakaz naliczania tych prowizji. Ów zakaz
    pośrednio właśnie wynika z umów zawieranych z klientami przez banki.

  • 122. Data: 2010-05-17 00:03:49
    Od: mi <m...@o...pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Oprę się na BPH, bo najszybciej znalazłem. Pozostałe banki mają podobny
    > mechanizm działania.

    Robert, na mitologię II PRL, co ty za bzdury wypisujesz?! Dałem Ci pełną
    swobodę wyboru regulaminu lub umowy i nie podałeś ani jednego konkretu?
    Toż przecie miało to być łatwe, bo wszystkie regulaminy "tej materii są
    jednakowe".

> [...]
    tokartazakupowazlotowka.pdf
    > masz TOiP. W pkt 1.1.a masz, że taka zapłata jest bez opłat.

    I chcesz stwierdzić, że umowa zawarta z bankiem reguluje umowy klienta
    ze sprzedawcami? Chcesz też stwierdzić, że bezpłatna usługa transakcji
    bezgotówkowej zobowiązuje sprzedawcę a nie bank? Idąc tym koślawym
    tokiem rozumowania zerknij na kolejną pozycję w TOiP (1.1.b. Transakcje
    bezgotówkowe, Stałe Spłaty). Otóż ta usługa bezgotówkowa jest... PŁATNA!
    Czyli jednak sprzedawcy mogą pobierać prowizję? :]

    > Albo próbuje Ci nagle sprzedać towar w cenie
    > wyzszej, niż wystawiona i narusza przepisy o cenach

    Dobrze, że masz w zanadrzu stały i jedyny argument w tego typu
    dyskusjach to możesz się wycofać na z góry upatrzone pozycje. :))
    Chociaż argument ten nijak się ma do zadanego pytania...

    > albo próbuje pobrać
    > prowizję od transakcji kartowej i narusza swoją umowę z systemem
    > akceptacji kart

    Już napisałem, że nie interesują mnie umowy przedsiębiorców prywatnych,
    których to umów stroną nie jestem.

    > w ktorej *z tego co wiem* jest zakaz naliczania tych
    > prowizji.

    To co ma wpisać klient w reklamacji skierowanej do banku? Że niniejszym
    reklamuje, bo z tego co pan Tomasik wie to sklep się zobowiązał przed
    centrum rozliczeniowym do niepobierania prowizji? :> I co do tej umowy
    ma bank lub klient? :>

    > Ów zakaz pośrednio właśnie wynika z umów zawieranych z
    > klientami przez banki.

    Powtórzyłeś tezę zamiast dowodu. Wciąż go oczekuję.

    mi

  • 123. Data: 2010-05-17 04:15:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mi wrote:

    > Już napisałem, że nie interesują mnie umowy przedsiębiorców prywatnych,
    > których to umów stroną nie jestem.

    Strona nie jestes, ale mimo wszystko w niej uczestniczysz.
    Bo w umowie pomiedzy sklepem i acquierem mowa jest wlasnie o tobie, tym
    szarym żuczku wobec ktorego sklep zobowiazal sie nie pobierac prowizji
    za płacenie kartą.

    Jak dla mnie, to mi to zwisa.
    Bo co mi za rożnica, czy sklep mi wystawi cene 27 zl i zechce 3 zl
    prowizji, czy tez napisze 30 zl z dopiskiem, opłata kartą gratis.
    lub wielkim literami napisze: promocja 10% gratis przy zapłacie gotówką.
    Człowiek podobno myślący jest i potrafi sobie policzyć ile zapłaci za
    towar. Chociaż ostatnio coraz bardziej w to powątpiewam, bo jak widze
    głupotę ludzką, to się scyzoryk w kieszenie otwiera.

    Uważam, że powinni te zapisy w umowach zniesc.
    Wowczas sklep bedzie pobieral sobie prowizje i rynek sam ureguluje, czy
    mi sie oplaca skoczyc po gotówkę, czy też iść do sąsiada, który wolał to
    wrzucić w swoje koszty i nie drażnić klienta.
    I zaraz się okaże, że nikt sie dodatkowymi oplatami chwalic nie chce,
    wrzuci to w koszty i temat sie skonczy, tak jak sie skonczyl temat braku
    sznurka do snopowiązałek.

  • 124. Data: 2010-05-17 06:28:45
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Kris pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:hsiq6n$nfa$1@news.onet.pl...
    >
    > i co mam zglosic ze sklep zrobil mnie w jajo ?

    Tak, jak najbardziej....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 125. Data: 2010-05-17 06:32:56
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    mi pisze:

    > No właśnie na to ma się ktoś dorzucać jeśli płacisz kartą tę samą cenę i
    > tym samym generujesz koszt.

    Tak samo jak generujesz koszt płacąc gotówką... Mniejszy, czy większy -
    zależy od obrotu sklepu. To sklepikarz ma skalkulować, czy opłaci mu się
    posiadanie terminali czy nie.

    > O'rly? Znaczy się w USA są prowizje a u nas nie ma? :>

    W USA z tego co pamiętam płaci się za rozmowy przychodzące na komórkę (a
    przynajmniej płaciło), tzn, że jak coś jest w USA, tzn że jest na pewno
    super?

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 126. Data: 2010-05-17 06:35:08
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Nie mogła wg mnie.
    >
    > a) złamanie regulaminu obsługi kart
    > b) złamanie zasady, że ma obowiązek sprzedać za cenę podaną na towarze
    >
    > Mogła natomiast:
    >
    > a) odmówić całkiem przyjęcia karty, bo karta nie jest obowiązkowa
    > b) wprowadzić limit, że płatność kartą powyżej 50zł, bo karta nie jest
    > obowiązkowa.

    Tylko, gdy nie ma umowy z centrum rozliczeniowym, bo te zabraniają
    takowych zachowań, jeśli ktoś się zgodzi na posiadanie terminala
    płatniczego.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 127. Data: 2010-05-17 06:38:40
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Nie bankowi, a firmie rozliczającej płatności. Bank właściciela karty
    > nic z tego nie ma o ile wiem.

    Ma. Pank wystawiciel karty też ma udział w prowizji.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 128. Data: 2010-05-17 06:41:23
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    mvoicem pisze:

    > Przede wszystkim dobra restauracja ma w karcie kilka potraw na krzyż,
    > oraz duże obłożenie. Więc nie ma znaczenia czy zamawiasz pół kotleta czy
    > 15, skoro i tak kucharz w pocie czoła tłucze te same kotlety :).

    Mylisz chyba bar szybkiej obsługi z restauracją... Co więcej są bardzo
    drogie restauracje, które serwują zupy instant i te często właśnie
    doliczają za obsługę większych grup....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 129. Data: 2010-05-17 07:14:07
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek napisał:

    > Za to teraz jest:
    >
    > towar: 1zł
    > przesyłka: 20zł
    > faktura: 1zł, bo mamy w dupie, że nam zapłaciłeś 21zł.

    i wkurzony klienty, żądający faktury na wszystko wraz z informacją do
    urzędu skarbowego o odmowie wystawienia faktury na 20 zł wpłacone
    firmie, US bardzo szybko ich prostuje i pod względem faktur i pod
    względem vatu od przesyłek

  • 130. Data: 2010-05-17 08:21:23
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-05-17 08:38, Tomasz Kaczanowski pisze:
    > Ma. Pank wystawiciel karty też ma udział w prowizji.

    Na pewno? Myślisz, że Polcard ma umowy z dowolnymi bankami? A przecie po
    drodze jeszcze jest wystawca karty.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek