  • 1. Data: 2005-05-16 08:54:13
    Temat: Przetarg - wyjaśnienie do oferty, protest
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Hi!!!

    Wpłynęło kilka ofert na przetarg nieograniczony na dostawy.
    Formularz ofertowy został przygotowany tak, że były w tabelece pozycje na
    poszczególne elementy dostawy z kwotami netto i brutto.
    Pod tabelką "cena za wykonanie całości zamówienia wynosi:......"

    Czy Zamawiający powinien przeliczać czy poszczególne pozycje sumują się na
    tę cenę łączną?

    Jeśli jednak przeliczy i sumowanie nie wychodzi to czy powinien zwracać się
    do Wykonawcy o wyjaśnienie?

    I druga sprawa. Od kiedy liczy się 7 dni oczekiwania na prostesty? Od daty
    opublikowania np. na www ogłoszenia o wyniku przetargu, czy od daty odbioru
    przez Wykonawców wysłanego powiadomienia?

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 2. Data: 2005-05-16 09:42:06
    Temat: Re: Przetarg - wyjaśnienie do oferty, protest
    Od: "Groggy" <g...@p...oniet.pl>

    Witam.

    Użytkownik "Waldemar "Jakec" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl> napisał w
    wiadomości news:1st0ttx9270lh.j6ik5uwgga5x.dlg@40tude.net...
    > Czy Zamawiający powinien przeliczać czy poszczególne pozycje sumują się na
    > tę cenę łączną?

    Tak.
    Jeśli nie przeliczy, to przeliczy za niego konkurent, znajdzie błąd i
    zaprotestuje.
    Jeśli Zamawiający oddali protest, to konkurent odwoła się do Zespołu
    Arbitrów
    i narazi Zamawiającego na koszty.

    > Jeśli jednak przeliczy i sumowanie nie wychodzi to czy powinien zwracać
    się
    > do Wykonawcy o wyjaśnienie?

    Nie. Powinien odrzucić ofertę ponieważ zawiera ona omyłkę rachunkową
    w obliczeniu ceny, której nie można poprawić.
    (art. 89 ust. 1 p.6) ustawy prawo zamówień publicznych)

    Od daty doręczenia.

    --
    pozdrawiam, Grzegorz Górecki

  • 3. Data: 2005-05-16 10:40:37
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Dnia Mon, 16 May 2005 11:42:06 +0200, Groggy napisał(a):

> [...]
    > zaprotestuje.
    > Jeśli Zamawiający oddali protest, to konkurent odwoła się do Zespołu

    Ok.

    > się
    >
    > Nie. Powinien odrzucić ofertę ponieważ zawiera ona omyłkę rachunkową
    > w obliczeniu ceny, której nie można poprawić.
    > (art. 89 ust. 1 p.6) ustawy prawo zamówień publicznych)

    A tu nie jestem pewien... Cena końcowa może zawierać rzeczy, które nie są
    bezpośrednim tematem zamówienia. W tabelce są same mmateriały będące
    tematem zamówienia. Ale cena końcowa może zawierać np. transport.
    Teraz widzę, że wzór oferty był po prostu źle zrobiony.
    Była tabelka z poszczególnymi pozycjami, ale na końcu nie było sumowania.
    Zamawiającemu chodziło o to, że chce mieć opis jakie dokładnie towary
    oferuje Wykonawca.

    > Od daty doręczenia.

    Fajnie, a ile mam czekać na informację o doręczeniu? Co jeśli Wykonawca
    sobie pojechał na wczasy i nikt nie odbiera listu poleconego? Czekam już
    ponad dwa tygodnie na zwrotkę... Czy nie powinienem liczyć od dnia, gdy
    "_mógł_ powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego
    wniesienia" - art. 180
    No tak.. Ale ja nie mam informacji kiedy było pierwszy raz awizowane :(
    Hm.. A może można wysłać faksem i w ten sam dzień poleconym - w celu
    potwierdzenia. Będzie się liczyła data faksu?

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 4. Data: 2005-05-16 10:58:57
    Od: Grzegorz Bednarczyk <b...@p...onet.pl>

    > Nie. Powinien odrzucić ofertę ponieważ zawiera ona omyłkę rachunkową
    > w obliczeniu ceny, której nie można poprawić.
    > (art. 89 ust. 1 p.6) ustawy prawo zamówień publicznych)

    A ja pewien nie jestem. IMHO można rozważać, czy nie zachodzi tu jednak
    przypadek opisany w art. 88 pkt 2 pzp...

    Pozdrowienia
    --
    Grzegorz Bednarczyk
    http://jazon.hist.uj.edu.pl/~gb/

  • 5. Data: 2005-05-16 11:01:43
    Od: Grzegorz Bednarczyk <b...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 16 May 2005 12:40:37 +0200, Waldemar "Jakec" Bulkowski
    napisał(a):

    > Hm.. A może można wysłać faksem i w ten sam dzień poleconym - w celu
    > potwierdzenia. Będzie się liczyła data faksu?

    IMHO tak.

    Pozdrowienia
    --
    Grzegorz Bednarczyk
    http://jazon.hist.uj.edu.pl/~gb/

  • 6. Data: 2005-05-16 11:24:24
    Od: "Groggy" <g...@p...oniet.pl>

    Witam

    Użytkownik "Waldemar "Jakec" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl> napisał w
    wiadomości news:1lbq469eip97g$.14rpc4y6at6em.dlg@40tude.net...

    [...]

> [...]
    > Była tabelka z poszczególnymi pozycjami, ale na końcu nie było sumowania.
    > Zamawiającemu chodziło o to, że chce mieć opis jakie dokładnie towary

    Przykro mi, że nie domyśliłem się tego.

> [...]
    > Hm.. A może można wysłać faksem i w ten sam dzień poleconym - w celu
    > potwierdzenia. Będzie się liczyła data faksu?

    Zasadniczo tak

    --
    pozdrawiam, Grzegorz Górecki

  • 7. Data: 2005-05-16 11:26:58
    Od: "Groggy" <g...@p...oniet.pl>

    Witam

    Użytkownik "Grzegorz Bednarczyk" <b...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości news:d69u05$s27$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    [...]

    > A ja pewien nie jestem. IMHO można rozważać, czy nie zachodzi tu jednak
    > przypadek opisany w art. 88 pkt 2 pzp...

    To dość rozległe zagadnienie, zależy od konkretnego przypadku,
    a jeśli to robota budowlana i są rozbieżności kosztorysowe
    w stosunku do oferty nie da się go zastosować.

    --
    pozdrawiam, Grzegorz Górecki

  • 8. Data: 2005-05-16 12:08:49
    Od: Grzegorz Bednarczyk <b...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 16 May 2005 13:26:58 +0200, Groggy napisał(a):

    > Witam

    > To dość rozległe zagadnienie, zależy od konkretnego przypadku,
    > a jeśli to robota budowlana i są rozbieżności kosztorysowe
    > w stosunku do oferty nie da się go zastosować.

    Po pierwsze primo, mamy tu do czynienia z dostawą, aczkolwiek niewiele to
    ma do rzeczy ;)
    Po drugie primo, jeśli gdzieś jest problem, to ja widzę go gdzie indziej :)
    Bo spotkałem się z teorią, że sformułowanie "części" w tym wypadku oznacza
    tyleż, co "oferty częściowe", ale to IMO przesada (jakiż to by w ogóle sens
    miało takie sumowanie, zresztą).
    Dlatego, jeśli jest jakakolwiek kalkulacja ofertowa i suma wynikająca z
    poszczególnych jej pozycji nie zgadza się z ceną ogółem w formularzu
    ofertowym, IMO, podpada to pod omyłkę rachunkową podlegającą poprawieniu
    zgodnie z art. 88 pkt 2 pzp.

    Pozdrowienia
    --
    Grzegorz Bednarczyk
    http://jazon.hist.uj.edu.pl/~gb/

  • 9. Data: 2005-05-16 12:13:25
    Od: Grzegorz Bednarczyk <b...@p...onet.pl>

  • 10. Data: 2005-05-17 05:54:40
    Od: AdamS <adam@ciach_ciach.webpark.pl>

    Waldemar "Jakec" Bulkowski wrote:

    > Czy Zamawiający powinien przeliczać czy poszczególne pozycje sumują się na
    > tę cenę łączną?

    bezwzględnie tak

    > Jeśli jednak przeliczy i sumowanie nie wychodzi to czy powinien zwracać się
    > do Wykonawcy o wyjaśnienie?

    tak - poprawienie omyłek rachunkowych

    > I druga sprawa. Od kiedy liczy się 7 dni oczekiwania na prostesty? Od daty
    > opublikowania np. na www ogłoszenia o wyniku przetargu, czy od daty odbioru
    > przez Wykonawców wysłanego powiadomienia?

    od dnia w którym wykonawca powziął lub mógł powziąć wiadomość, w
    związku z tym pismo najlepiej poprzedzić faksem lub e-mailem i od tego
    dnia liczyć siedem dni

    --
    Pozdrawiam AdamS