  • 1. Data: 2005-05-16 08:31:05
    Temat: Rozwod a zniesienie wspolnoty majatkowej.. ?
    Od: "S." <n...@p...onet.pl>

    Witam!

    Szukając w archiwum grupy nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi:
    Czy rozwod znosi z urzędu i bezwarunkowo wspólnote majątkową ?
    Czy może trzeba jednak napisać w pozwie wniosek o zniesienie takiej
    wspólnoty
    (jak to sformułować) ?

    Czytałem (także w archiwum) iż intercyza sporządzona notarialnie nie jest
    stu procentowym zabezpieczeniem przed długami współmałżonka - podobno
    jeżeli dłużnik nie wie o intercyzie (w momencie zaciągania kredytu nie
    został o niej pisemnie powiadomiony)
    to później może domagać się spłaty kredytu od obu współmałżonków ?

    I czy to prawda ze jedynie sądowe zniesienie wspólnoty zabezpiecza przed
    powyższym ?

    I ostatnie pytanie .. :)
    Jak długo może trwać takie zniesienie wspólnoty majątkowej przes sąd ?
    Czy może to być przeprowadzone szybciej niż rozwód ?

    Zależy mi na jak najszybszej rozdzielności majątkowej, zaś rozwód jest
    sprawą kolejną.

    Proszę o pomoc i z góry dziekuje!

    Pozdrawiam,
    Sylwek.