  • 1. Data: 2005-05-16 07:20:17
    Temat: Procesuje sie 86-letni człowiek!
    Od: "bangladeszcz" <b...@p...onet.pl>

    Jesteśmy lokatorami kwaterunkowymi - ostatnio Trybunał Konstytucyjny uwolnił
    czynsze - i dostaliśmy od właściciela wysoką podwyżkę.
    Ustawa o ochronie lokatorów daje nam możliwość zaskarżenia tej podwyżki.
    Chcemy to zrobić - ale tak sprytnie - że chciałbym złożyć pozew w imieniu ojca
    (ma 86-lat, po udarze mózgu, praktycznie niedołęzny). Oczywiście nie mam
    najmniejszego zamiaru ciągać po żadnych sądach - tylko chciałbym na rozprawy
    przynosić lekarskie zaświadczenie o tym, że stan zdrowia nie pozwala na
    stawiennictwo w sądzie.
    W ten sposób przeciągałbym sprawę.

    Tylko nie wiem, czy taka gra na czas jest opłacalna. Bo machina procesowa
    puszczona w ruch jednak kosztuje - i kiedys przyjdzie nam ten proces przegrać -
    albo doprowadzić do jakiejś ugody.

    Co myślicie?

    pozdrw b

  • 2. Data: 2005-05-16 08:23:46
    Temat: Re: Procesuje sie 86-letni człowiek!
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@v...icpnet.pl>

    Dnia 16.05.2005 bangladeszcz <b...@p...onet.pl> napisał/a:
    > Tylko nie wiem, czy taka gra na czas jest opłacalna. Bo machina procesowa
    > puszczona w ruch jednak kosztuje - i kiedys przyjdzie nam ten proces przegrać -
    > albo doprowadzić do jakiejś ugody.

    IMHO calkiem nieoplacalne, bo przyjdzie wam zapewne wyrownywac rowniez
    czynsz. A do tego dojda koszty sadowe etc. No chyba ze wygracie ;-)

    --
    ,''`. Krzysztof "LANcaster" Kotkowicz |||
    : :' : l...@v...icpnet.pl / +48 505 433 946 / gg://5888 |||

  • 3. Data: 2005-05-16 08:49:50
    Temat: Odp: Procesuje sie 86-letni człowiek!
    Od: "albert" <a...@w...pl>

    Użytkownik bangladeszcz <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:5...@n...onet.pl...
> [...]
    >
    > Tylko nie wiem, czy taka gra na czas jest opłacalna. Bo machina procesowa
    > puszczona w ruch jednak kosztuje - i kiedys przyjdzie nam ten proces

    myślimy że czas płacic za korzystanie z czyjegoś mieszkania tyle ile żąda
    jego właściciel.
    a wycieranie się 86letnim dziadkiem uważam za co najmniej nieetyczne.
    a tak dosadnie można by to ująć w sposób jaki to to robi niejaki "logan" z
    grupy allegro
    kup sobie mieszkanie i wypier....j.

  • 4. Data: 2005-05-16 10:17:14
    Od: b...@p...onet.pl

    > IMHO calkiem nieoplacalne, bo przyjdzie wam zapewne wyrownywac rowniez
    > czynsz. A do tego dojda koszty sadowe etc. No chyba ze wygracie ;-)

    Z tego, co się orientuję - przepisy milczą, czy po przegranym sporze lokatora
    obciąża różnica pomiędzy czynszem skutecznie podwyższonym a skutecznie płaconym.
    Natomiast nawet przy skrajnie niekorzystnej dla właściciela wykładni można
    obciążyć lokatora roszczeniem odszkodowawczym za powstałą w ten sposób szkodę w
    majątku właściciela.
    Wszystko zależy od tego, czy gra jest "warto świeczki".

  • 5. Data: 2005-05-16 10:49:34
    Od: s...@p...onet.pl

    a może tak zacząć płacić należną cenę za wynajmowane mieszkanie? jak cena
    wydaje się za wysoka można poszukać czegoś tańszego z dłuższym dojazdem, np
    poza miastem? a jak nie to można się wprowadzić znowu do rodziców a nie wiem
    niby dlaczego ludzie tacy jak ty sobie ubzdurali że mają jeszcze jedną opcje
    polegającą na posożytnictwie?????

  • 6. Data: 2005-05-16 11:04:03
    Od: "bangladeszcz" <b...@p...onet.pl>

    Kiepscy z was tutaj "prawnicy"!
    Zamiast radzić, bawicie się moralizatorstwo.
    Jeszcze jeden dowód na to, że nie warto zadawać pytań amatorom.
    Do widzenia - nigdy!

    bangla

  • 7. Data: 2005-05-16 11:22:54
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    bangladeszcz napisał(a):
    > Kiepscy z was tutaj "prawnicy"!
    > Zamiast radzić, bawicie się moralizatorstwo.
    > Jeszcze jeden dowód na to, że nie warto zadawać pytań amatorom.
    > Do widzenia - nigdy!

    Tako rzecze ci Wujek Staszek - Mistrz Ciętej Riposty : Wybacz
    nam ... wróć !!!

    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT - 1200

  • 8. Data: 2005-05-16 11:25:05
    Od: Green <z...@u...gazeta.pl>

    W artykule <5...@n...onet.pl> bangladeszcz napisal(a):

    > Co myślicie?

    Wskrześ sobie pana Falandysza. On ci to załatwi.
    I nie będzie/był wybredny.

    Sfalandyzuje ci kazdy artykół prawny.

    --
    Pozdr. Zbig.Drwięga
    Linux Reg.User #166848,gg:1100100111000000111010

  • 9. Data: 2005-05-16 11:27:24
    Od: Green <z...@u...gazeta.pl>

    W artykule <5...@n...onet.pl> bangladeszcz napisal(a):

    > Co myślicie?

    Wskrześ sobie pana Falandysza. On ci to załatwi.
    I nie będzie/bo nie był się był/kierował _przyzwoitością_moralnością .

    Sfalandyzuje ci każdy artykuł prawny.

  • 10. Data: 2005-05-16 12:42:36
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    s...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    > niby dlaczego ludzie tacy jak ty sobie ubzdurali że mają jeszcze jedną opcje

    tak to możesz powiedzieć do studentów.