  • Data: 2005-11-14 15:06:26
    Temat: Przesunięta granica działki
    Od: Robert <r...@p...onet.pl_NOT_FOR_SPAM_> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Jakiś czas temu w wątku "Jak zabezpieczyć się przed zasiedzeniem"
    pytałem jak, możliwie bezkonfliktowo, rozwiązać mój problem.

    W skócie: sąsiad, prawdopodobnie za zgodą poprzedniego właściciela
    działki, przesunął płot pomiędzy naszymi działkami aby ułatwić sobie
    wyjazd z garażu. Nie zależy mi na tych kilku m2, ale nie chciałbym tego
    kawałka ziemi utracić przez zasiedzenie.

    Zgodnie z sugestiami grupowiczów sporządziłem umowe dzierżawy i chciałem
    wydzierżawić ten fragment działki za 1 zł rocznie. Niestety, jak
    należało się spodziewać, sąsiad burak tylko się poraz kolejny zapienił
    odmawiając podpisywanie czegokolwiek.

    Myślę, że wyczerpałem możliwość załatwienia sprawy w sposób pokojowy.
    Jakie kroki powinienem podjąć teraz, aby przywrócić granice działki do
    stanu prawnego ? Przeglądałem KK i nie znajduje żadnego zakazu,
    naruszania stanu posiadania - czy tylko na drodze cywilnej mogę uzyskać
    zakaz naruszania przez sąsiada mojej nieruchomości ?

    Pozdrawiam,

    Robert