  • 61. Data: 2019-04-03 06:22:27
    Temat: Re: Przestepstwa z uzyciem noza.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-04-03, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > NIe - piszesz że _wzrost_ zdarzeń z użyciem noża jest skutkiem
    > _ograniczenia_ dostępu do broni. To trochę zmienia postać rzeczy - prawda?

    Robert, a tak na marginesie, serio chciałbyś się tak zesrywać jak w
    Stanach i zakładac przy kazdej najdrobniejszej interwencji, że ktos moze
    mieć pistolet, bo broń jest de facto powszechna?

    --
    Marcin

  • 62. Data: 2019-04-03 08:39:28
    Od: Kviat

    > Taż pisze, że brak broni powoduje zagrożenie od noża.

    Że co?
    Zagrożenie od noża powoduje nóż.
    Brak broni powoduje brak zagrożenia od broni.

    >Broń u legalnych
    > posiadaczy mogłaby zrównoważyć zwiększone zagrożenie.

    Że co?
    Powszechna dostępność do broni palnej zwiększa zagrożenie od broni
    palnej, a nie zmniejsza zagrożenie.

    Takie "równoważenie" zagrożenia powodujące sumaryczne zwiększenie
    zagrożenia jest bez sensu.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 63. Data: 2019-04-03 09:12:32
    Od: n...@o...pl

    w <5ca3e47e$0$497$65785112@news.neostrada.pl>, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> napisał(-a):

    > Taż pisze, że brak broni powoduje zagrożenie od noża. Broń u legalnych
    > posiadaczy mogłaby zrównoważyć zwiększone zagrożenie.

    Wystarczy gaz. Słyszałem, że ciężko się włada nożem z zamkniętymi i piekącymi
    oczami.

  • 64. Data: 2019-04-03 09:44:25
    Od: ń <k...@t...sie>

    Pod wiatr?
    W pomieszczeniu?

    -----

  • 65. Data: 2019-04-03 12:48:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 03.04.2019 o 02:48, Marcin Debowski pisze:

    >Ale skoro piszemy o masowym noszeniu broni ze sobą, to właśnie taka
    >byłaby tego noszenia przyczyna. Nawet w stanach mało kto nosi ze sobą
    >broń na codzień.

    Bo:
    - w zaleznosci od stanu moze to wymagac zezwolenia,
    - w zaleznosci od stanu - czesto zakazuje sie noszenia broni ukrytej.
    Czyli nosic mozesz, ale w westernowym stylu.
    Co nawiasem mowiac ma troche sensu - tacy z nozami, czy bez nozy
    cie omijaja :-)

    - nawet jak nosic mozna - reakcja miejscowych wladz moze byc rozna,
    mozna sobie zobaczyc na youtubie.
    - gdzieniegdzie mozna nosic - ale rozladowaną :-)

    - do wielu miejsc z bronia nie wejdziesz, bo zakaz indywidualny.

    Ot - zapisali sobie w konstytucji, ze uzbrojeni obywatele sa dobrzy
    dla niepodleglosci,
    ale potem sami dostrzegli, ze bezpieczniej jak broni nie ma.
    Wiec ograniczaja, na poziomie miejscowosci, stanu, hrabstwa ...

    A potem taki wariat moze wystrzelac pol szkoly czy kina.

    Choc zaczynaja sie glosy, ze jakby dopuscic bron, to by takich
    tragedii nie bylo ...

    J.

  • 66. Data: 2019-04-03 12:52:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 02.04.2019 o 16:39, J.F. pisze:

    >Publikacje uświadomiły ludziom, że jest to relatywnie proste.
    >Podobnie,
    >jak z samochodami wjeżdżającymi w tłum. To są rzeczy będące w zasięgu
    >tych oszołomów. Taki, zamiast kombinować z budową bomby, zdobyciem
    >broni, która zaalarmuje całe miasto, to może rzucić się z nożem. Nie
    >chcę tu upubliczniać pewnych przemyśleń i analiz, ale to wbrew
    >pozorom
    >nie są jakieś szczególnie odkrywcze analizy.

    Oczywiscie.
    Zaraz tam rzucic - wejsc w tlum i dyskretnie po nerkach.

    >Średnio inteligentny
    >oszołom spokojnie może zabić kilka - kilkanaście osób, zanim
    >ktokolwiek
    >podejmie działania. Kolejnych kilka zginie, zanim służby przybędą na
    >miejsce i cokolwiek sensownego wymyślą.

    A przy odrobinie szczescia sobie odejdzie i na drugi dzien w innym
    miejscu.

    J.

  • 67. Data: 2019-04-03 13:00:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Taż pisze, że brak broni powoduje zagrożenie od noża.

    Ale ironii nie dostrzegasz - tam od dawna nie ma broni palnej,
    dlugo nawet policja nie miala, czesciowo to chyba nadal nie ma.

    A zagrozenie ostatnio wzroslo ... wiec czemu ?
    Choc jak pamietam, to zawsze tam bylo zagrozenie od nozy, stad ten
    zakaz noszenia nozy.

    >Broń u legalnych
    >posiadaczy mogłaby zrównoważyć zwiększone zagrożenie.

    Robercie, ale uzgodniles stanowisko z rzecznikiem/komendantem ?

    Toz przeciez ostatnie co Policja chce, to hordy szeryfow-amatorow bez
    przeszkolenia.
    Jednym moze i bedzie wdzieczna prywatnie, ale sluzbowo bedzie musiala
    ich oskarzyc,
    inni sie wzajemnie powystrzelaja, jeszcze inni trafia niewinne osoby
    ale co bedzie, jak policjantow trafia ?
    W cywilu, lub nie ...

    J.

  • 68. Data: 2019-04-03 13:11:49
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 3 Apr 2019 00:38:53 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Taż pisze, że brak broni powoduje zagrożenie od noża. Broń u legalnych
    > posiadaczy mogłaby zrównoważyć zwiększone zagrożenie.

    Przeżyłem 55 lat i jeszcze nikt nie groził mi nożem; to samo mogę
    powiedzieć o swoich znajomych. Dotychczas śmiało kroczyłem chodnikiem i nie
    odczuwałem żadnego zagrożenia, ale to się stopniowo zmienia. Nie umiem tego
    wytłumaczyć, ale osobliwie lękiem napawa mnie widok policjantów, których
    szczęśliwie nie widuję zbyt często.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
    Jacek Czaputowicz

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 69. Data: 2019-04-03 13:33:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

    >Przeżyłem 55 lat i jeszcze nikt nie groził mi nożem; to samo mogę
    >powiedzieć o swoich znajomych.

    Niektorzy jednak zostali potraktowani.

> [...]
    >umiem tego
    >wytłumaczyć, ale osobliwie lękiem napawa mnie widok policjantów,

    No ba, przeciez wiadomo - Mogą Obić.

    J.

  • 70. Data: 2019-04-03 16:42:13
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 3 Apr 2019 13:33:29 +0200, J.F. napisał(a):

    > Niektorzy jednak zostali potraktowani.

    Temu trudno zaprzeczyć.
    Z drugiej strony, co jakiś czas człowiek ginie od uderzenia pioruna, ale
    nikt nie chodzi z klatką Faradaya, bo może akurat będzie burza.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl