  • 41. Data: 2019-04-02 20:40:06
    Temat: Re: Przestepstwa z uzyciem noza.
    Od: Kviat

    > To była impreza masowa.

    Impreza masowa?

    https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Amier%C4%87_Igora
    _Stachowiaka

    "Został on zatrzymany przez dwa dwuosobowe patrole policji, w gwałtowny
    sposób obezwładniany, duszony i rażony paralizatorem, po czym odwieziony
    do komisariatu policji Wrocław-Stare Miasto przy ul. Trzemeskiej"

    Impreza masowa to dopiero była w kiblu na komisariacie.

    "Stachowiak został wyprowadzony z pokoju przesłuchań do toalety. Skuty
    kajdankami i rozebrany ze spodni i bielizny, leżąc na podłodze łazienki
    ze zgaszonym światłem był rażony paralizatorem taser przez 6 policjantów"

    Wszyscy świadkowie byli uzbrojeni w broń palną i żaden mu nie pomógł.

    Więc twoja teza, że zwiększenie dostępności do broni palnej zwiększa
    bezpieczeństwo jest... jakby ci to powiedzieć... nielogiczna. Znowu.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 42. Data: 2019-04-02 20:59:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nigdy nie ma gwarancji. Natomiast jak rozbroisz świadków, to masz
    > gwarancję, że nie zareagują.

    Tak - bo parę lat temu to każdy na ulicy broń w UK nosił i każdy
    napastnik spodziewał się, że ją wyciągnie jak nie ofiara to ze trzech
    świadków. Zejdź na ziemię - tam nawet większość policji od dawna broni
    nie nosi a ty o przypadkowych świadkach....

    rona-przed-atakiem-nozem-zaprezentowana

    > Bardzo celna riposta, ale niestety nie zawsze się da. Moim zdaniem nóż w
    > rękach idioty jest gorszy od broni palnej. W wypadku broni palnej
    > nieprzeszkolony kretyn przeważnie nie trafi albo zakręci się w chwili
    > użycia. Nóż jest bardzo intuicyjny, zaskakujący i skuteczny.

    Masz dużo racji. Problem raczej w tym, że jak nie trafi w jedno to w co
    innego.

    > Zauważ w Gdańsku, że nikt - chyba włącznie z ofiarą - nie wiedział, ze
    > doszło do ataku. Dobrze, ze to był idiota, ale jakby gość był zawodowcem
    > i miał to przemyślane, to by po prostu poszedł sobie spacerkiem i do
    > dziś byśmy nie wiedzieli, kto to był.
    >
    > Natomiast nóż ma na szczęście tę wadę, że w danym momencie możesz jedną
    > osobę atakować, co daje szansę innej na kontrakcję.

    Przy czym zasadniczo kontrakcja powinna wyglądać jak w mojej ciętej
    ripoście. Bezpieczeństwo twoje przede wszystkim.

    Shrek

  • 43. Data: 2019-04-02 21:02:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To była impreza masowa.

    Imprezy ci się pomyliły - ta nie była masowa - wręcz przeciwnie odbywała
    się w ustronnym miejscu...

    Shrek

  • 44. Data: 2019-04-02 21:03:33
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 02.04.2019 o 20:40, Kviat pisze:
> [...]
    >
    > Więc twoja teza, że zwiększenie dostępności do broni palnej zwiększa
    > bezpieczeństwo jest... jakby ci to powiedzieć... nielogiczna. Znowu.

    durny ten kwiatek wszyscy byli w grupie zbrojnej, która dopuściła się
    zbrodni, to są proste sprawy, ale nie dla kwiatka:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 45. Data: 2019-04-02 21:08:46
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 02.04.2019 o 21:02, Shrek pisze:

    > Imprezy ci się pomyliły - ta nie była masowa - wręcz przeciwnie odbywała
    > się w ustronnym miejscu...

    szrek nie widział nagrania, na którym widać wiele osób, które były co
    najmniej obojętne wobec użycia tasera wobec niewinnej ofiary ?

    btw cała ta historia jest podobna do użycia tasera w Vancouver wobec
    40-letniego Roberta Dziekańskiego :

    https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Amier%C4%87_Rober
    ta_Dzieka%C5%84skiego

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 46. Data: 2019-04-02 21:09:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No dobra, to ustalmy w jakim celu działa napastnik, bo jeśli działa aby
    > zabic/zranić, to broń sie faktycznie na niewiele zda i może byc element
    > zaskoczenia. Ale jesli w celu wymuszenia czegos, o to już mamy pewną
    > swobodę manewrów.

    Z naciskiem na pewną. Generalnie jest kilka możliwości

    Optymalna - zdążysz wyciągnąć klamkę i kolo odpuści,

    Prawie optymalna - jesteś po prostu szybszy. Nie w sensie wyciągania
    broni a długosci nóg. Wtedy broń nie ma specjalnie znaczenia.

    Czarna komedia - masz dłuższe nogi ale gubisz w pośpiechu broń i kolo
    jakimś cudem cię trafi,

    Nienajgorsza - zastrzelisz kolesia,

    Zła - zranisz, ale go nie powstrzymasz,

    Do dupy - spudłujesz

    Zupełnie do dupy trafisz kogoś innego.

    Generalnie jak nie jesteś dobry w te klocki a twoje poczucis siły wynika
    z samego posiadania broni to wcale nie jest oczywiste czy dobrze na tym
    wyjdziesz.

    Shrek

  • 47. Data: 2019-04-02 21:14:36
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 02.04.2019 o 21:09, Shrek pisze:
    > Z naciskiem na pewną. Generalnie jest kilka możliwości
    >
    > Optymalna - zdążysz wyciągnąć klamkę i kolo odpuści,

    szrek udaje durnia, giwera jest dobra z kilkunastu metrów, z kilku
    metrów są inne środki do obezwładniania:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 48. Data: 2019-04-03 00:35:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.04.2019 o 16:39, J.F. pisze:

    > Masz dwie rece :-)
    > Poza tym spojrz wyzej - druga osoba nawet nie zauwazy ... moze dopiero
    > trzecia czy czwarta ...
    > Na szczescie malo bylo takich, co sobie chcieli  kogos zabic.
    > Ale teraz moze juz ich wiecej ...

    Publikacje uświadomiły ludziom, że jest to relatywnie proste. Podobnie,
    jak z samochodami wjeżdżającymi w tłum. To są rzeczy będące w zasięgu
    tych oszołomów. Taki, zamiast kombinować z budową bomby, zdobyciem
    broni, która zaalarmuje całe miasto, to może rzucić się z nożem. Nie
    chcę tu upubliczniać pewnych przemyśleń i analiz, ale to wbrew pozorom
    nie są jakieś szczególnie odkrywcze analizy. Średnio inteligentny
    oszołom spokojnie może zabić kilka - kilkanaście osób, zanim ktokolwiek
    podejmie działania. Kolejnych kilka zginie, zanim służby przybędą na
    miejsce i cokolwiek sensownego wymyślą.

  • 49. Data: 2019-04-03 00:38:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.04.2019 o 20:59, Shrek pisze:

> [...]
    > świadków. Zejdź na ziemię - tam nawet większość policji od dawna broni
    > nie nosi a ty o przypadkowych świadkach....

    Taż pisze, że brak broni powoduje zagrożenie od noża. Broń u legalnych
    posiadaczy mogłaby zrównoważyć zwiększone zagrożenie.

  • 50. Data: 2019-04-03 00:42:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.04.2019 o 16:36, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup
    pl...
    > Ale co - gazrurka, chemia jakas, czy fachowy bokser ?

    Nie wiem. Nie dopytuję. Trochę nie pasuje. Ona zresztą chyba też nie za
    bardzo.

    > Ale brame do klatki otwiera teraz ostroznie ?

    Na szczęście chyba nie.