eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrzelew bankowy a niezgodność numeru konta i danych odbiorcy środków › Przelew bankowy a niezgodność numeru konta i danych odbiorcy środków
  • Data: 2012-03-19 19:50:13
    Temat: Przelew bankowy a niezgodność numeru konta i danych odbiorcy środków
    Od: "Tulipson" <t...@b...o_n_e.t.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Mam duzy problem i licze na Waszą pomoc, opinie.

    Dokonałem przelewu z mojego konta ... na konto sprzedawcy samochodu Pana
    Jana (dane przykładowe)

    numer konta odbiorcy 12345678901234567890123456
    dane odbiorcy JAN NOWAK UL.KRAKOWSKA 10/10 WARSZAWA
    tytułem: zadatek na zakup samochodu
    kwota: 100zł

    Pieniadze zostały "pobrane" z mojego konta, ale trafiły do kogoś innego,
    gdyz wpisałem zły numer konta, co więcej to odbiorca przez pomyłkę podał mi
    błedny numer.

    Zgodnie z moją wiedzą i obowiązującym prawem, kiedy dane odbiorcy i numer
    konta nie zgadzają się to przelew nie powinien zostać zrealizowany.

    Co w takiej sytuacji? Czy bank zwróci mi stracone 100zł, ktore zostało
    przelane do kogos innego?