eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrzelew bankowy a niezgodność numeru konta i danych odbiorcy środków › Re: Przelew bankowy a niezgodność numeru konta i danych odbiorcy środków
  • Data: 2012-03-19 20:21:57
    Temat: Re: Przelew bankowy a niezgodność numeru konta i danych odbiorcy środków
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 3/19/2012 2:50 PM, Tulipson wrote:
    > Witam,
    >
    > Mam duzy problem i licze na Waszą pomoc, opinie.
    >
    > Dokonałem przelewu z mojego konta ... na konto sprzedawcy samochodu Pana
    > Jana (dane przykładowe)
    >
    > numer konta odbiorcy 12345678901234567890123456
    > dane odbiorcy JAN NOWAK UL.KRAKOWSKA 10/10 WARSZAWA
    > tytułem: zadatek na zakup samochodu
    > kwota: 100zł
    >
    > Pieniadze zostały "pobrane" z mojego konta, ale trafiły do kogoś innego,
    > gdyz wpisałem zły numer konta, co więcej to odbiorca przez pomyłkę podał mi
    > błedny numer.

    To moze ustalmy co tu jest złe a co dobre.

    Rozumiem, że przelałeś pieniądze na konto, które podał ci sprzedawca,
    ale to on się pomylił i podał ci nie to co trzeba?
    Dobrze rozumiem?

    > Zgodnie z moją wiedzą i obowiązującym prawem, kiedy dane odbiorcy i numer
    > konta nie zgadzają się to przelew nie powinien zostać zrealizowany.

    Nie ma takiego obowiązującego prawa.
    Wiekszość banków zastrzegła obie, że przelew wykonywany jest na
    konkretny rachunek bankowy, a nie na konkretną osobę.
    Kiedys byly jakies tam orzeczenia sądów twierdzace inaczej. Jak chcesz
    to sie mozesz kopac z koniem, ale na plus to z tym nie wyjdziesz.

    > Co w takiej sytuacji? Czy bank zwróci mi stracone 100zł, ktore zostało
    > przelane do kogos innego?

    Przeciez to nie bank sie pomylił.

    W zasadzie cokolwiek byś nie zrobił to i tak bedzie cie to kosztowało
    wiecej niz 100 zl. W zasadzie możesz je spisac na straty.