  • 1. Data: 2008-06-11 10:33:37
    Temat: Przelew
    Od: Norbert <n...@U...com>

    Jest osoba ktora wisi mi nieduzą kwote pieniedzy , niestety nie mam z
    nia umowy.
    Przez pomylke w trakcie zakupow na allegro zrobila mi przelew na kwopte
    180zł ktory jak wnioskuje mial isc do kogos innego.
    Co zrobic w takim przypadku?
    Czy ma mozliwosc cofniecia tego przelewu, jak sie zachowac, zwrocic i
    prosic sie dalej o zwrot pozyczki?

  • 2. Data: 2008-06-11 11:27:25
    Temat: Re: Przelew
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Norbert pisze:
> [...]
    > Co zrobic w takim przypadku?
    > Czy ma mozliwosc cofniecia tego przelewu, jak sie zachowac, zwrocic i

    Możesz albo uznać, że przelew był faktycznie zwrotem pożyczki. A
    jeśli ze względu na okoliczności nie możesz tak przypuszczać, możesz
    uznać, że masz obowiązek zwrotu pieniędzy. Oczywiście z tego zwrotu jak
    najbardziej możesz potrącić sobie to, co ta osoba jest Ci winna.

    Jeśli zatem ktoś jest Ci winien więcej jak 180zł, możesz nie zwracać
    przelewu w ogóle. Jeśli mniej - zwrócisz różnicę.

    Poczytaj kc. w części dotyczącej potrącenia wierzytelności.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-06-11 12:02:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Jun 2008, Liwiusz wrote:

> [...]
    [...]
> [...]
    > obowiązek zwrotu pieniędzy. Oczywiście z tego zwrotu jak najbardziej możesz
    > potrącić sobie to, co ta osoba jest Ci winna.

    Inaczej mówiąc: powinien postarać się powiadomić (byłego) dłużnika
    o przyjęciu zwrotu pożyczki, i to możliwie w ten sposób, żeby mieć
    dowód że go powiadomił.
    IMVHO, jeśli z tych 180 zł trzeba coś zwrócić, to przelew zwrotny
    z tytułem "zwrot omyłkowej wpłaty z potrąceniem należnego mi
    zwrotu pożyczki" albo coś w ten deseń byłby na miejscu...

    pzdr, Gotfryd