  • 11. Data: 2007-10-26 14:02:23
    Temat: Re: Przekazanie komputerow do Zwi zku Producentów Audiowizualnych
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    Rolli pisze:
    > Obawiam sie ze sad az taki beznadziejny nie jest aby w to uwierzyc...
    > jeszcze zalezy co i ile sie znajdzie.

    Otóż "beznadziejny", jak to nazwałeś, sąd będzie jeśli z palca będzie
    ssał oceny co jest prawdopodobne a co nie. A to dzieje się często.

    > Za to realne jest zagrozenie ze strony bieglego, ktory jest tez
    > potencjalna strona w procesie, o to, ze moze napompowac nam dyski...
    > coby wyludzic wieksza kare.

    Raz na jakiś czas mogę pochwalić - na szczęście często nie zasądzają w
    ogóle naprawy szkody. Tak więc 'poszkodowany' nie zyska.

    --
    pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.

  • 12. Data: 2007-10-26 14:07:47
    Temat: Re: Przekazanie komputerow do Związku Producentów Audiowizualnych
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    Piotr Dembiński pisze:
    > Obecnie w naszym kraju policja może zatrzymać dowolnego posiadacza
    > komputera, w związku z podejrzeniem o użyczanie etc. tegoż komputera
    > (art. 269b kk).

    Zgadza się, ale to w zakresie podejrzeń i pretekstów a nie penalizacji
    czynów, o których był cytat.

  • 13. Data: 2007-10-26 22:32:43
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Rzecznik Prokurwatury Krajowej" <r...@p...pl>
    napisał w wiadomości news:ffss1f$1ve$1@news.ds.pg.gda.pl...
    > Rolli pisze:

    > Raz na jakiś czas mogę pochwalić - na szczęście często nie zasądzają w
    > ogóle naprawy szkody. Tak więc 'poszkodowany' nie zyska.

    Zyska, mając wyrok skazujący ze sprawy karnej, zakłada sprawę cywilną o
    odszkodowanie i nawet winy nie musi udowadniać.

  • 14. Data: 2007-10-26 23:01:00
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    Marcin Wasilewski pisze:
    > Zyska, mając wyrok skazujący ze sprawy karnej, zakłada sprawę cywilną
    > o odszkodowanie i nawet winy nie musi udowadniać.

    Masz oczywiście rację, z tym, że napisałem wyłącznie o wyrokach w
    sprawach karnych i to tylko pewnej ich części.

  • 15. Data: 2007-10-28 17:30:17
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 26 Oct 2007 15:18:06 +0200, PlaMa napisał(a):

    > Kiedy ona miał rację. Nic nie udostępniał i nie miał żadnych korzyści
    > majątkowych z tych plików. IMO czysty jak łza.

    Studiujesz?
    Z artykułu wynika że wymieniali się plikami - więc i udostępniał.
    A tłumaczenie z tym że nie mają z tego korzyści zawsze jest głupie.
    Jak się ukradnie ze sklepu flaszkę wódki to też można mówić że
    "nie zarabiamy na tym pieniędzy"?

    Tja... posłuchać i pooglądać się chce - ale płacić to już nie...

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 16. Data: 2007-10-29 10:04:27
    Od: "xXx" <n...@o...pl>

> [...]
    > A tłumaczenie z tym że nie mają z tego korzyści zawsze jest głupie.
    > Jak się ukradnie ze sklepu flaszkę wódki to też można mówić że

    Ale skopiowanie to nie wyniesienie flaszki wódki. Wyniesienie płyty ze sklepu
    byłoby równoważne wyniesieniu flaszki.

    A wracając do artykułu z gazety:
    "Również Paweł Kukiz, wokalista zespołu Piersi, jest za ściganiem osób
    wymieniających się plikami: - Bo każda piracka płyta odbija się na mojej
    kieszeni. Płyty są za drogie, zgadzam się. Dlatego trzy lata temu sprzedawałem
    mój krążek za 19,99 zł. I co? U piratów chodził za 15 i sprzedawał się jak
    ciepłe bułeczki."
    Gdyby bardziej pomyślał to też by sprzedawał po 15 zł, a nie po 19,99. Skoro
    wszystkie piraty były wtedy po 15 i się świetnie sprzedawały, to mógł sprzedawać
    po tyle samo i jeszcze reklamować się że ma po cenach pirackich. Zresztą 15 zł
    to i tak dużo, w końcu w radiu grają za darmo to po co wogóle się wysilać
    szukaniem płyt, jak wystarczy włączyć power w odbiorniku. A zwłaszcza jak dany
    utwór jest przebojem to go puszczają w kółko aż do wyrzygania na wszystkich
    stacjach.

  • 17. Data: 2007-10-29 21:30:07
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Henry(k) pisze:

    > Studiujesz?

    już nie i co z tego? :)

    > Z artykułu wynika że wymieniali się plikami - więc i udostępniał.

    Pytanie zasadnicze z kim się wymieniał. Bo jeżeli z kolegami z roku
    mieszkającymi 2 pokoje dalej w zamkniętej sieci akademickiej to
    dozwolony użytek jak nic.

    W dodatku w Twoim cytacie było napisane "każdy coś ściąga" a nie "każdy
    coś udostępnia".

    > A tłumaczenie z tym że nie mają z tego korzyści zawsze jest głupie.

    wcale nie. Odróżniajmy piratów sprzedających płyty na rynkach od ludzi
    ściągających mp3 na komputer.

    > Jak się ukradnie ze sklepu flaszkę wódki to też można mówić że
    > "nie zarabiamy na tym pieniędzy"?

    ale kradniemy, sklep jest stratny. W przypadku zrobienia sobie kopi mp3
    dostępnej w necie nie ma takiej straty.

    > Tja... posłuchać i pooglądać się chce - ale płacić to już nie...

    Jak mp3 będzie za 0,1zł a filmy za 1 zł to się będzie płacić.
    Skoro ściąganie jest 1) wygodniejsze, 2) szybsze, 3) tańsze niż legalne
    systemy dystrybucji dóbr kultury to trzeba być głupim żeby z nich nie
    korzystać.

    > Pozdrawiam,
    > Henry

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 18. Data: 2007-10-29 22:08:24
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    PlaMa <m...@w...pl> writes:

    [...]

    > Odróżniajmy piratów sprzedających płyty na rynkach od ludzi
    > ściągających mp3 na komputer.

    Problem można postawić inaczej: czy producenci mogą udostępnić
    zarządzane przez nich utwory na jakichś sensownych licencjach
    (vide przypadek wytwórni Egoboobits, które udostępnia mp3 na GPL
    czy przypadek serwisu Jamendo.com). Póki co wszystko podąża
    w kierunku jednego wielkiego absurdu rodem z fikcji pulpowej
    (vide procesy wytaczane przez RIAA czy absurdalna IMO idea DRM
    -- cyfrowego zarządzania uprawnieniami do egzemplarza utworu).

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 19. Data: 2007-10-29 23:06:47
    Temat: Re: Przekazanie komputerow do Związku Producentów Audiowizualnyc
    Od: " ioo" <i...@N...gazeta.pl>

    hmm...
    ciekawe, ze na tej grupie nikt nie zwrocil uwagi na fachowe wyjasnienia Pana
    Nadkomisarza:
    "Ściąganie plików i programów na własny użytek z legalnego źródła jest
    dozwolone". Czy cos przespalem i ktos zniosl wyjatek dozwolonego uzytku dla
    programow komputerowych (art. 77)?

    ehh, czas porzucic IT dla prawa ;-)

    --
    pozdrawiam,
    ioo.

  • 20. Data: 2007-10-30 10:48:12
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    " ioo" <i...@N...gazeta.pl> writes:

> [...]
    > jest dozwolone". Czy cos przespalem i ktos zniosl wyjatek
    > dozwolonego uzytku dla programow komputerowych (art. 77)?

    A to nie jest prawo cywilne? Czyli -- policja ma obowiązek ścigać
    takiego użytkownika, ale dopiero na wniosek pokrzywdzonego?