  • 21. Data: 2007-10-30 18:26:06
    Temat: Re: Przekazanie komputerow do Związku Producentów Audiowizualnych
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia 29 Oct 2007 11:04:27 +0100, xXx napisał(a):

    > Gdyby bardziej pomyślał to też by sprzedawał po 15 zł, a nie po 19,99. Skoro
    > wszystkie piraty były wtedy po 15 i się świetnie sprzedawały, to mógł sprzedawać
    > po tyle samo i jeszcze reklamować się że ma po cenach pirackich. Zresztą 15 zł
    > to i tak dużo, w końcu w radiu grają za darmo to po co wogóle się wysilać
    > szukaniem płyt, jak wystarczy włączyć power w odbiorniku. A zwłaszcza jak dany
    > utwór jest przebojem to go puszczają w kółko aż do wyrzygania na wszystkich
    > stacjach.

    Jakby sprzedawał po 15 to piraci by sprzedawali po 10 i nadal zarabiali.
    I tak dalej aż by zszedł do poziomu 5zł za płytkę - a wtedy zamiast jeździć
    na koncerty dreptał by do mopsu po zasiłęk.

    Co do radia, to tego co ja lubię słuchać jakoś nie chcą grać i niestety
    musiałem podreptać do sklepu po płytki, za jakieś 40zł za sztukę o ile
    dobrze pamiętam. Boli, ale takie prawa rynku.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 22. Data: 2007-10-30 19:19:06
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 29 Oct 2007 22:30:07 +0100, PlaMa napisał(a):

    > już nie i co z tego? :)

    A to przepraszam - nie chciałem obrazić ;-)

    > Pytanie zasadnicze z kim się wymieniał. Bo jeżeli z kolegami z roku
    > mieszkającymi 2 pokoje dalej w zamkniętej sieci akademickiej to
    > dozwolony użytek jak nic.

    Sądząc z tego że wmieszała się w to Policja to pewnie nie. Zresztą wątpię
    czy to było w ogóle w akademiku - tereny uczelni są pod "opieką" Rektora
    i Policja raczej rzadko tam może zajrzeć.

    > W dodatku w Twoim cytacie było napisane "każdy coś ściąga" a nie "każdy
    > coś udostępnia".

    Tak się tłumaczył student - ale akcja była na "wymieniających się".

    > wcale nie. Odróżniajmy piratów sprzedających płyty na rynkach od ludzi
    > ściągających mp3 na komputer.

    Nie mogę teraz zajrzeć do ustaw, ale z tego co pamiętam był na to
    osobny paragraf (dla tych co to robią zarobkowo - ale mogę nie
    pamiętać dokładnie).

    > ale kradniemy, sklep jest stratny. W przypadku zrobienia sobie kopi mp3
    > dostępnej w necie nie ma takiej straty.

    Bezpośredniej straty nie ma. Ale na ileś tysięcy spiraconych płyt
    część z nich mogłaby być sprzedana więc ktoś jednak na tym traci
    (choć oczywiście nie tyle ile podają firmy które liczą 100%
    pirackich egzemplarzy jako stracony zysk)

    > Jak mp3 będzie za 0,1zł a filmy za 1 zł to się będzie płacić.
    > Skoro ściąganie jest 1) wygodniejsze, 2) szybsze, 3) tańsze niż legalne
    > systemy dystrybucji dóbr kultury to trzeba być głupim żeby z nich nie
    > korzystać.

    Ale skoro firmy fonograficzne chcą sprzedawać drogo to w czym problem?
    Dlaczego nikt nie narzeka na producentów zegarków za grube tysiące
    że nie sprzedają je tanio? Tak chcą - tak sprzedają. Nie stać nas to
    nie słuchamy i tyle...

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 23. Data: 2007-10-31 12:02:43
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Henry(k) pisze:

    > Jakby sprzedawał po 15 to piraci by sprzedawali po 10 i nadal zarabiali.
    > I tak dalej aż by zszedł do poziomu 5zł za płytkę - a wtedy zamiast jeździć
    > na koncerty dreptał by do mopsu po zasiłęk.

    Widać, że masz niewielkie zorientowanie w temacie. Oni zarabiają głównie
    na koncertach i reklamach. Na płytach zarabiają wydawcy (żeby RIAA
    sprawnie działało1)

    > Co do radia, to tego co ja lubię słuchać jakoś nie chcą grać i niestety
    > musiałem podreptać do sklepu po płytki, za jakieś 40zł za sztukę o ile
    > dobrze pamiętam. Boli, ale takie prawa rynku.

    Ale czemu się dziwisz, że ludzie wolą ściągać muzykę?

    > Pozdrawiam,
    > Henry

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 24. Data: 2007-10-31 12:10:30
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Henry(k) pisze:

    > A to przepraszam - nie chciałem obrazić ;-)

    Nic nie szkodzi :d Nie wstydzę się tego, że studiowałem anie tego że
    ukończyłem szkoły :)

    > Sądząc z tego że wmieszała się w to Policja to pewnie nie. Zresztą wątpię
    > czy to było w ogóle w akademiku - tereny uczelni są pod "opieką" Rektora
    > i Policja raczej rzadko tam może zajrzeć.

    Były akcje w akademikach już. Czyli włazili do zamkniętych sieci w
    kampusowych akademikach.

    > Ale skoro firmy fonograficzne chcą sprzedawać drogo to w czym problem?

    W cenie.

    > Dlaczego nikt nie narzeka na producentów zegarków za grube tysiące
    > że nie sprzedają je tanio? Tak chcą - tak sprzedają. Nie stać nas to
    > nie słuchamy i tyle...

    W sumie to dobry przykład. Ludzie których nie stać na drogie zegarki
    kupują tanie kopie i podróby :)

    > Pozdrawiam,
    > Henry

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 25. Data: 2007-10-31 14:04:15
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    PlaMa <m...@w...pl> writes:

    [...]

    > Oni zarabiają głównie na koncertach

    Tak własnie działa art libre.

  • 26. Data: 2007-10-31 21:32:04
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Robert Tomasik pisze:
    > Ktoś to napisał w skrócie. Przy PAV działa biegły sądowy, który to ocenia.

    pracownik pokrzywdzonego biegłym?
    chyba żartujesz

    KG

  • 27. Data: 2007-10-31 21:56:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości

    > pracownik pokrzywdzonego biegłym?
    > chyba żartujesz

    Przy - napisałem. Ma siedzibę obok. Nie jest pracownikiem pokrzywdzonego.

  • 28. Data: 2007-11-01 15:10:23
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 31 Oct 2007 13:02:43 +0100, PlaMa napisał(a):

    > Widać, że masz niewielkie zorientowanie w temacie. Oni zarabiają głównie
    > na koncertach i reklamach. Na płytach zarabiają wydawcy (żeby RIAA
    > sprawnie działało1)

    Fajnie być takim wydawcą...

    > Ale czemu się dziwisz, że ludzie wolą ściągać muzykę?

    Ja się dziwię temu, że nie uważają tego za złe. Ja też kiedyś
    podkradałem sąsiadowi truskawki dziecięciem będąc i wiedziałem
    że to jest złe (chowałem się w zbożu). Nie miałem pretensji że
    nie daje ich za darmo. A co do muzyki to ludzie chcieliby kupować
    płyty za 2zł a że są droższe to uważają że mają prawo kupować
    pirackie i to jest w porządku.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 29. Data: 2007-11-01 15:13:33
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 31 Oct 2007 13:10:30 +0100, PlaMa napisał(a):

    > W sumie to dobry przykład. Ludzie których nie stać na drogie zegarki
    > kupują tanie kopie i podróby :)

    No właśnie i to ma być w porządku? Ciekawe co by było gdybyś sam
    chciał robić taki biznes i to Ty byś na tym tracił.

    Pozdrawiam,
    Henry