  • 1. Data: 2007-08-13 18:41:11
    Temat: Prywatna uczelnia probuje ode mnie wyludzic pieniadze?
    Od: i...@p...onet.pl

    Witam,

    Moja sytuacja wyglada nastepujaco: rok temu zdawalem na studia zaoczne w
    Wyzszej Szkole Pedagogicznej TWP w Warszawie. Egzaminy wstepne byly platne
    (okolo 100 zl). Egzaminy zdalem ale nie wiedzialem czy zostalem przyjety na
    studia.

    Dopiero na poczatku pazdziernika dostalem list z zawiadomieniem ze zostalem
    przyjety na studia i warunkiem wpisania na liste studentow jest uiszczenie
    oplaty wpisowej (220zl, z tego co pamietam). W miedzyczasie jednak moje plany
    sie zmienily i nie mialem zamiaru podejmowac studiow na TWP. Nie uiscilem
    oplaty wstepnej. Zadzwonilem wiec do sekretariatu i grzecznie poinformowalem ze
    rezygnuje. Po miesiacu dostalem kolejny list z prosba o uregulowanie oplaty
    wpisowej (220zl) + 3300zl za pierwszy semestr. Znow wiec zadzwonilem zeby
    powiedziec ze ja nie jestem studentem tej uczelni. Pani z sekretariatu
    przeprosila mnie za to zamieszanie, powiedziala ze to widocznie przez balagan u
    nich.

    Pare dni temu dostalem list od firmy windykacyjnej, w ktorej informuja mnie o
    prowadzonym postepowaniu przedsadowym i ze mam zaplacic 3300zl + 670 zl
    odsetek. Zadzwonilem na uczelnie i poinformowano mnie ze musze to zaplacic!

    Co mam robic w tej sytuacji? Czy to juz sie kwalifikuje do konsultacji z
    prawnikiem? Prosze o pomoc.

  • 2. Data: 2007-08-13 20:01:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Podpisywałeś jakąś umowę? jeśli tak, to zajrzyj tam. Ale odsetki 670 zł za
    rok są nieprawdopodobne nawet przy założeniu, że rok temu byłeś winien całą
    kwotę są nieprawdopodobne.

  • 3. Data: 2007-08-14 11:31:32
    Od: Marchefkowy <s...@g...com>

    On 13 Sie, 22:01, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
    >odsetki 670 zł za
    > rok są nieprawdopodobne nawet przy założeniu, że rok temu byłeś winien całą
    > kwotę są nieprawdopodobne.

    Sa prawdopodobne. U mnie na uczelni naliczali podwojne/potrojne
    (niepamietam) od ustawowych. Przelew ktory mial byc w sobote a dotarl
    w poniedzialek kosztowal mnie 20zl.

    pozdrawiam.

  • 4. Data: 2007-08-14 11:39:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marchefkowy" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...
> [...]

    > Sa prawdopodobne. U mnie na uczelni naliczali podwojne/potrojne
    > (niepamietam) od ustawowych. Przelew ktory mial byc w sobote a dotarl

    Ale to musiało z jakiejś umowy wynikać.