  • 11. Data: 2006-11-17 13:14:14
    Temat: Re: Proszę o pomoc prawną dla samotnej matki
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "scream" <n...@p...pl> wrote in message
    news:1mbwu5ikei8ej$.llz82ep3ujda$.dlg@40tude.net...

    > Nie zachował sie jak zwierze, tylko zachował sie zgodnie z prawem.

    Zgodnie z prawem, ale wyjątkowo po chamsku.
    Po otrzymaniu podania o urlop po pierwsze nie musi, ale może go udzielić w
    terminie krótszym niż 2 tygodnie.
    Po drugie nawet jak już, to zawsze można pracownikowi kazać napisać podanie
    o urlop bezpłatny na te kilka dni.
    Po trzecie to nie on płaci zasiłek tylko ZUS.

  • 12. Data: 2006-11-17 13:24:30
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 17 Nov 2006 07:14:14 -0600, witek napisał(a):

    > Zgodnie z prawem, ale wyjątkowo po chamsku.

    Zgodnie z prawem i procedurami, nie po chamsku.

    > Po otrzymaniu podania o urlop po pierwsze nie musi, ale może go udzielić w
    > terminie krótszym niż 2 tygodnie.

    Może, ale to jest 1) jego dobra wola, 2) nie wiadomo czy w 2 dni przesylka
    dotarla do osoby władnej udzielić takiego urlopu.

    > Po drugie nawet jak już, to zawsze można pracownikowi kazać napisać podanie
    > o urlop bezpłatny na te kilka dni.

    A od kiedy to pracodawca musi sie tak troszczyć o pracownika? Może jeszcze
    zakupy powinien robić?

    > Po trzecie to nie on płaci zasiłek tylko ZUS.

    Co to ma do rzeczy? Dzięki temu ma wolne miejsce i może zatrudnić kogoś
    operatywnego, kto będzie przynosić mu zysk.

    Dla jasności: nie jestem przeciwko urlopom macierzyńskim. Jestem przeciwko
    roszczeniowej postawie i pretensji do całego świata, że podczas gdy
    postepuje sie niezgodnie z zasadami inni postępują zgodnie z nimi.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 13. Data: 2006-11-17 13:30:14
    Od: superatm <s...@n...pl>

    scream napisał(a):

    > Dla jasności: nie jestem przeciwko urlopom macierzyńskim. Jestem przeciwko
    > roszczeniowej postawie i pretensji do całego świata, że podczas gdy
    > postepuje sie niezgodnie z zasadami inni postępują zgodnie z nimi.

    Ciesz się, że twoja matka nie trafiła na takiego chama jak ty i Cię
    urodziła. To jest kłopot dla pracodawcy, ok, ale trzeba też zważać na
    naturalne cele życiowe każdego z nas. Ciekawe czy cieszyłbyś się z
    takiej sytuacji jakbyś był kobietą i ciekawe, czy zawsze dopełniałeś
    wszystkich formalnych obowiązków przy każdej sprawie w życiu od razu, za
    pierwszym razem.

  • 14. Data: 2006-11-17 13:51:13
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 17 Nov 2006 14:30:14 +0100, superatm napisał(a):

    > Ciesz się, że twoja matka nie trafiła na takiego chama jak ty i Cię
    > urodziła.

    Jestem chamem bo pochwalam zachowania zgodne z prawem?

    > To jest kłopot dla pracodawcy, ok, ale trzeba też zważać na
    > naturalne cele życiowe każdego z nas.

    Pracodawca dopełnił swoich obowiązków, czemu miałby iść komuś na ręke? I
    tak prawo nakłada na niego mase obowiązków, np. trzymanie miejsca pracy dla
    matki która po takim urlopie wraca. A przez ten czas mógłby przyjąć kogoś
    innego i zarabiać pieniądze.

    > Ciekawe czy cieszyłbyś się z
    > takiej sytuacji jakbyś był kobietą i ciekawe, czy zawsze dopełniałeś
    > wszystkich formalnych obowiązków przy każdej sprawie w życiu od razu, za
    > pierwszym razem.

    Nie zawsze, ale nigdy potem nie miałem pretensji że "mi sie należy!".

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 15. Data: 2006-11-17 14:08:53
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Jestem chamem bo pochwalam zachowania zgodne z prawem?

    To nie było jedyne możliwe zachowanie zgodne z prawem. Miał też inne
    możliwości.
    Gdyby nie miał innej możliwości, nikt nie miałby do niego pretensji.

    > Pracodawca dopełnił swoich obowiązków, czemu miałby iść komuś na ręke?

    ???????????? A DLACZEGO NIE ????????????

    > tak prawo nakłada na niego mase obowiązków, np. trzymanie miejsca pracy
    > dla
    > matki która po takim urlopie wraca. A przez ten czas mógłby przyjąć kogoś
    > innego i zarabiać pieniądze.

    A ktoś mu zabrania przyjąć kogoś na to miejsce na czas określony?

  • 16. Data: 2006-11-17 14:13:10
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 17 Nov 2006 08:08:53 -0600, witek napisał(a):

    > To nie było jedyne możliwe zachowanie zgodne z prawem. Miał też inne
    > możliwości.

    Miał ale z nich nie skorzystał. Nikt nie nakazuje mu być uprzejmym. A może
    to jest zakład pokroju TPSA, gdzie byle papierek wędruje z biurka na biurko
    2 tygodnie? Może po prostu wina leży tutaj w tym, że prośba została
    dostarczona zbyt późno?

    > ???????????? A DLACZEGO NIE ????????????

    Bo nie łączą go z pracownikami stosunki towarzyskie, tylko służbowe.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 17. Data: 2006-11-17 14:44:27
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Miał ale z nich nie skorzystał. Nikt nie nakazuje mu być uprzejmym.

    To już tak nisko upadliśmy, że uprzejmość trzeba dekretami nakazywać.

    > Bo nie łączą go z pracownikami stosunki towarzyskie, tylko służbowe.

    to już nie da się komuś pójść na rękę na drodze służbowej? Nawet hieny nie
    wydzierają sobie padliny między sobą.

    Życzę ci, aby kiedyś twoje własne dzieci wywaliły cię z domu.

  • 18. Data: 2006-11-17 14:57:58
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 17 Nov 2006 08:44:27 -0600, witek napisał(a):

    > To już tak nisko upadliśmy, że uprzejmość trzeba dekretami nakazywać.

    Nie, ale nie ma obowiązku bycia uprzejmym, póki co.

    > to już nie da się komuś pójść na rękę na drodze służbowej?

    Da sie, ale czasem nie można, a czasem ktoś nie chce.

    > Nawet hieny nie
    > wydzierają sobie padliny między sobą.

    Bo hieny żywią sie padliną tylko w razie konieczności.

    > Życzę ci, aby kiedyś twoje własne dzieci wywaliły cię z domu.

    Dzięki, jeszcze coś?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 19. Data: 2006-11-17 15:20:32
    Od: krys <k...@p...onet.plys>

    witek napisał(a):

    > To już tak nisko upadliśmy, że uprzejmość trzeba dekretami nakazywać.

    Wiesz, albo biznes, albo sentymenty. Może pani była z kategorii: "Jam
    jest Matka Polka ciężarna, i co mi pracodawco zrobisz, jak mi się
    należy"

    > to już nie da się komuś pójść na rękę na drodze służbowej? Nawet
    > hieny nie wydzierają sobie padliny między sobą.

    Da się, ale nie wtedy, kiedy ktoś wysuwa roszczenia, zamiast pogadać jak
    człowiek.

    > Życzę ci, aby kiedyś twoje własne dzieci wywaliły cię z domu.

    Ty coś pisałeś o uprzejmości wyżej, czy mam zwidy?

    Justyna

  • 20. Data: 2006-11-17 15:42:51
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    ewa napisał(a):
    > Użytkownik "scream" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Tylko że zrobił to z wyjątkowym chamstwem.

    Tak samo jak wiekszosc (nie obrazajac tych co robia inaczej i tych ktore
    maja faktycznie klopot ze zdrowiem wlasnym lub dziecka) kobiet ktore
    ostatnio zaczynaja traktowac ciaze jako chorobę... Jak tylko sie dowie
    ze jest w ciazy to magicznie ląduje na zwolnieniu lekarskim...
    Zachowanie podobne...
    Aczkolwiek nie pochwalam zachowania ani jednego (pracownika) ani
    drugiego (pracodawcy w tym przypadku).

    > zapomogowo-pożyczkowa?? Dziewczyna pracowała w tej firmie, urodziła dziecko
    > miała 3mce macierzyńskiego teraz powinna pójśc na wychowawczy. Przecież

    ??? Paragraf jakis na to jest?

    > pracodawcę to nic nie kosztuje!!!!!! Przeciez ona jest pod opieką Państwa

    Tia, oczywiscie... Kochane państwo.

    pozdrawiam,
    Przemek O.