eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoProśba o pomoc - zarzut przedawnienia, ochrona danych osobowych › Prośba o pomoc - zarzut przedawnienia, ochrona danych osobowych
    From: "KG" <S...@M...NIE>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Prośba o pomoc - zarzut przedawnienia, ochrona danych osobowych
    Date: Fri, 18 Mar 2005 01:25:48 +0100

    Witam Szanownych Grupowiczów !

    oto mój problem
    - w dniu 16 grudnia 1997 zawarłem umowę kredytową - zakup na raty
    magnetowidu
    umowa zawarta na 12 miesięcy - 12 rat, ostatnia płatna do 16 grudnia 1998r.
    - z przyczyn ode mnie nie zależnych spłaciłem tylko 1/4 zobowiązania
    - w dniu 17 lutego 2003 bank sprzedał moje zadłuzenie firmie windykacyjnej
    na podstawie zawartej z nią umowy sprzedaży wierzytelności
    (nadmienię iż w uimowie kredytu nie znalazłem słowa na temat możliwości
    odsprzedaży zobowiązania innej firmie)
    kwota sprzedanego zobowiązania to 1032.08 zł (kapitał) 1364.97 (odsetki)
    - dnia 18 lutego 2003r zostało do mnie wystosowane pismo o przelewie
    wierzytelności na firmę XXX
    - dnia 7 kwietnia 2003r. firma windykacyjna XXX wystosowała do mnie pismo
    "wezwanie do zapłaty"
    - dnia 1 lipca 2003r. firma windykacyjna XXX wystosowała do mnie pismo
    "wezwanie do zapłaty przedprocesowe"
    - dnia 19 kwietnia 2004 firma windykacyjna XXX złożyła pozew o wydanie
    nakazu zapłaty w postępowaniu upominawczym
    - dnia 2 grudnia 2004 został wydany nakaz zapłaty w postępowaniu
    upominawczym
    - dnia 11 marca 2005 odebrałem pismo zawierające nakza zapłaty

    moje pytanie jest następujące:
    - czy moge wnieśc sprzeciw i podnieśc zarzut przedawnienia ??
    jeśli tak to na jakim druku i na co się powołać

    i druga sprawa
    razem z nakazem zapłaty otrzymałem kopię umowy kredytowej, kopię pism do
    mnie wysłanych itp
    ale też kopię umowy sprzedaży wierzytelnosci
    w załączniku umowy sprzedaży wierzytelności znajduje się lista zawierająca
    listę wszystkich dłużników objętych tą umową (90 pozycji)
    podane są tam:
    imię, nazwisko, adres (ulica, nr domu, miasto, kod pocztowy), kwota
    zaległości (kapitał i odsetki) oraz numer umowy kredytowej KAŻDEGO DŁUŻNIKA

    pytanie
    Czy nie zostały tu naruszone przepisy o ochronie danych osobowych ?
    (domniemuję że taką sama listę otrzymał każdy przeciwko komu zostal
    wniesiony pozew o wydanie nakazu zapłaty)
    Jeśli takie przepisy zostały naruszone to kto je naruszył - powód (bo
    przekazał taka liste w formie załącznika) czy sąd (bo przekazał taką listę
    dalej do osób wobec których zapadł wyrok) ?

    przepraszam za tak długiego posta i bardzo prosze o pomoc - własnie
    "podnoszę" się po interesach z "zaufanym" wspólnikiem i każdy kolejny nakaz
    zapłaty jest dla mnie duzym ciosem finansowym

    pozdrawiam Szanownych Grupowiczów i znawców tematu

    KPG z Częstochowy