  • Data: 2007-02-01 12:16:41
    Temat: Prośba o pomoc - darowizna
    Od: "Krzyszt@f" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam Serdecznie,

    Mam wielką prośbe bo rodzice nie mogą i się denerwują i prosili mnie o
    pomoc.

    Moi rodzice otrzymali w darowiźnie w 1988roku dom od moich dziadków (rodzice
    mamy). W akcie notarialnym jest ustanowiona służebność części domu dla
    dziadków aż do ich śmierci. Dziadek zmarł w 1990roku a babcia ma się dobrze
    i oby żyła wiecznie. Jednak mama ma dwoje rodzeństwa którzy odwiedzają
    babcie raz do roku kiedy chcą pieniądze pożyczyć. Proszę mi odpowiedzieć i
    jeśli dało by się to uzasadnić jakimś konkretnym przepisem byłbyym
    wdzięczny.

    1. Czy po śmierci babci rodzeństwo mojej mamy będzie miało jakiekolwiek
    prawo do tego domu ?
    2. Czy babcia mogłaby w jakikolwiek sposób teraz sprawić bez zgody moich
    rodziców aby rodzeństwu coś się należało z tego domu.

    Dzwoniłem po notariuszach i jeden mówił że nic się nie należy a inny mówi że
    rodzeństwo może się starać o jakąś rekompensatę finansową za dom.

    Z góry dziękuje za pomoc.

    Krzyszt@f