  • 1. Data: 2007-12-14 18:38:01
    Temat: Prośba o krótką poradę.
    Od: "northman" <n...@g...pl>

    Witam!
    Chłopak mojej siostry zarejestrował działalność gospodarczą na mój adres za
    zgodą mamy, gdzie mieściło się "niby" biuro. Akurat teraz chce wziąść
    kredyt. Nawet nie wiem ile, bo ponoć przenosi swoją działalność do innego
    miasta. Przyjechała kobieta z banku wypytując o wyposażenie domu. Czy w
    razie nie spłacania kredytu przez niego, czy moja rodzina może zostać
    obciążona z tego tytułu? Jeżeli tak, to czy w przypadku przenosin
    działalności w inne miejsce wszelkie nasze zobowiązania stracą ważność -
    tzn. czy np. jego niewypłacalność kredytowa w dalszym ciągu będzie wpływać
    na nas?.
    Bardzo dziękuję za ew. odpowiedź. Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-12-14 19:31:07
    Temat: Re: Prośba o krótką poradę.
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik northman napisał:
    > Czy w razie nie spłacania kredytu przez niego, czy moja rodzina może
    > zostać obciążona z tego tytułu?

    Nie.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com/wydarzenia

  • 3. Data: 2007-12-14 20:06:56
    Od: "northman" <n...@g...pl>

    > Nie.
    >
    > pozdrawiam
    > Arek

    Dziękuję i pozdrawiam!

  • 4. Data: 2007-12-15 06:53:50
    Od: Qbek <q...@w...pl>

    Z zasady nie. Ale problemów może być trochę.
    W przypadku gdyby nie spłacił w terminie i doprowadził by do wydana
    tytułu egzekucyjnego (podstawa prowadzenia egzekucji), to mogła by być
    taka sytuacja, że;
    1. Wierzyciel zażądał zajęcia ruchomości znajdujących sie w miejscy
    prowadzenia działalności gospodarczej.
    2. Komornik pomimo twierdzeń Twoich rodziców dokonał by zajęcia
    ruchomości nienależących do dłużnika.
    3. Twoim rodzicom przysługiwało by powództwo (ekscydencyjne) o
    wyłączenie ruchomości z pod zajęcia.
    4. W przypadku gdyby Twoi rodzice nie wystąpili z takim powództwem lub
    nie udowodnili, że zajęta ruchomość należy do nich, a nie do dłużnika
    to ruchomość została by sprzedana jako należąca do dłużnika.
    Więc może być taka sytuacja (bardzo mało prawdopodobna), że obciążeni
    z tego tytułu.
    Proponował bym sporządzenie umowy z której wynikało by jasno na jakiej
    zasadzie udostępnia sie lokal.
    pozdrawiam