  • 1. Data: 2007-12-14 13:03:13
    Temat: Prawo Pracy
    Od: "s...@p...onet.pl" <s...@p...onet.pl>

    Witam,

    Chciałabym rozwiązać umowę o pracę (zatrudnienie na stałe, 4 lata,
    stanowisko managerskie). Pracodawca dowiedział się niestety, że rozmawia
    ze mną konkurencja i zapowiedział, że nie zgodzi się na rozwiązanie za
    porozumieniem i przez 3 miesiące będę siedziała za biurkiem, a on zrobi
    mi piekło. Niestety znam człowieka i obawiam się, że tak właśnie będzie...
    Dodatkowo mój system wynagrodzenia zależy w większości od różnych premii
    i dodatków, po odebraniu których pensja jest całkowicie nieatrakcyjna
    (pozostanie jakieś 30%).

    W poniedziałek złoże wypowiedzenie umowy z 3 miesięcznym okresem.

    Pytania:

    1. Jakie są konsekwencje porzucenia pracodawcy?
    Czytałam, że może wysądzić odszkodowanie w wysokości mojej pensji (jak
    trzeba będzie to dam mu te 30% ;-)). Czy są jeszcze inne konsekwencje
    prawne ?

    2. Czy mogę rozwiązać umowę w oparciu o art. 55 KP na podstawie innej
    niż z postu powyżej?

    3. Czy po złożeniu wypowiedzienia umowy z 3 miesięcznym okresem, będę
    mogła przedłożyć jeszcze jedno wypowiedzenie np. natychmiastowe art 55KP ?

    Serdecznie dziękuję za wszelkie rady,
    smykas

  • 2. Data: 2007-12-16 14:19:42
    Temat: Re: Prawo Pracy
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    s...@p...onet.pl pisze:

> [...]

    > Dodatkowo mój system wynagrodzenia zależy w większości od różnych premii
    > i dodatków, po odebraniu których pensja jest całkowicie nieatrakcyjna

    Było umowy nie podpisywać, a nie teraz marudzić.

    > W poniedziałek złoże wypowiedzenie umowy z 3 miesięcznym okresem.

    W umowach "na stałe", czyli jak się domyślam na czas określony albo nie
    ma możliwości wypowiedzenia albo jest wypowiedzenie dwutygodniowe.

    > 1. Jakie są konsekwencje porzucenia pracodawcy?
    > Czytałam, że może wysądzić odszkodowanie w wysokości mojej pensji (jak
    > trzeba będzie to dam mu te 30% ;-)).

    2 tygodnie + odszkodowanie w wysokości realnej szkody. choć to drugie
    może być dyskusyjne.

    > 2. Czy mogę rozwiązać umowę w oparciu o art. 55 KP na podstawie innej
    > niż z postu powyżej?

    Jeśli czynność będzie nieuzasadniona, to i tak pracodawcy będzie
    przysługiwało odszkodowanie.

    > 3. Czy po złożeniu wypowiedzienia umowy z 3 miesięcznym okresem, będę
    > mogła przedłożyć jeszcze jedno wypowiedzenie np. natychmiastowe art 55KP ?

    W okresie wypowiedzenia można złożyć oświadczenie o rozwiązaniu umowy o
    pracę bez zachowania okresu wypowiedzenia.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"