  • 11. Data: 2011-08-02 15:33:56
    Temat: Re: Prośba o interpretacje - PSR - zatrzymanie uprawnień...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Aug 2011, Ariusz wrote:

    > Raczej bym się z tym nie zgodził bo różnice pomiędzy połowem ryb,
    > a amatorskim połowem są spore.

    Jak Ci to wyłumaczyć większymi literami?
    Mylisz "połów ryb" z GOSPODARCZYM (lub "zawodowym") połowem ryb!

    > Połów ryb - zarejestrowana działalność inne narzędzia do połowu - sieci,
    > prąd,...

    Poproszę podstawę prawną.
    Nie, nie żartuję - słownikowo sprawa jest prosta, tak jak opisałem,
    połów to połów, później się dopiero dzieli na kategorie.

    > Amatorski połów ryb - wędka i regulamin PZW bądź innego zarządcy wody.

    Ale stawiasz linię podziału między rybami i śledziami tudzież
    jabłkami i owocami, a to bzdura - dzieli się na tym samym
    poziomie szczegółowości zbiorów (owoce i warzywa, a osobno śliwki
    i gruszki).

    Namaluję :P
    (fixed font required)

    POŁÓW RYB
    / \
    / \
    / \
    amatorski gospodarczy
    połów ryb połów ryb

    Przepis, dotyczący *połowu ryb* dotyczy jednego *i* drugiego!

    Tak samo, jak przepis dotyczący "drogi" (ogólnie) dotyczy zarówno
    drogi publicznej jak i wewnętrznej.

    > No i wykroczenia - na wędkę co najwyżej można złowić kilka nielegalnych ryb,
    > na sieci kilkaset kg.
    > Amator na łódce nie wykonuje pracy, każdy kto tam łowi znajduje się tam
    > dobrowolnie i dba o bezpieczeństwo ze zdrowego rozsądku.
    >
    > Zawodowiec - zatrudnia pracowników, inna skala bezpieczeństwa i inne wymogi
    > co do pracodawcy.

    Ale masz do mnie pretensje, że pewne rygory ustawodawca przypisał
    do "połowu ryb" (ogólnie) a nie do "gospodarczego połowu ryb"?
    Nie ten adres, pisz na Wiejską, Warszawa, Sejm, pewnie dojdzie.
    Co do meritum się zgadzam, problem w tym że dyskusja dotyczy
    "prawa jakie jest".

    > Inna skala inne narzędzia, inne przepisy. Raczej wydaje mi się, że ktoś
    > pisząc poprawki do ustawy w 2010 r. nie znał tematu i pomieszał pojęcia.

    A to niestety w .pl jest... normalne.
    Można przypomnieć słynne wprowadzanie VATu, jak to profesor najpierw
    w komisji zatwierdzał rygorystyczne przepisy, a później w prasie
    dziwił się że skarbówki je stosują.

    Daleko nie musisz szukać - obok toczy się wątek o rasach psów i tam
    masz do wyboru parę wypowiedzi osób które "nie widzą problemu" :>

    > Na razie skierowałem pisma do Prokuratury, czy aby PSR działa zgodnie
    > z prawem,

    A to życzyć powodzenia, bo być może w tym miejscu jest jakaś luka :)
    Ale w wersji dotyczącej sformułowań o które poszło wyżej jej
    nie widzę... "połów" to połów.

    > oraz do rzecznika praw obywatelskich czy ustawa dając PSR takie
    > uprawnienia czasem nie narusza praw obywatelskich.

    Niestety Konstytycja pozwala nałożyć na obywateli praktycznie
    dowolne ograniczenia i nakazy.

    pzdr, Gotfryd