-
71. Data: 2010-04-11 09:44:09
Temat: Re: "Procedury"...
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"januszek" s...@g...mierzwiak.com
>> Czyż mógł spodziewać się drzewa rosnącego na lotnisku?
>> (skoro leciał nad terytorium Ruskich -- to raczej tak!!!)
> Głupoty wypisujesz. Masz tu obraz satelitarny tego lotniska, poszukaj
> na nim drzew:
> http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=54.82042,32.02437
4&spn=0.036,0.077162&t=h&z=14
> Możesz sobie porównać z innymi lotniskami (szczególne wojskowymi) w
> Europie pod kontem odległości pasów od lasów...
To konto bankowe? :) Dolarowe czy rublowe? :)
W Białymstoku PiS budowała lotnisko miejskie niemal na moim podwórku. :)
(na dodatek tuż obok budynków sądu) Głupota ludzka nie zna granic.
ZTCW samolot rozbił się tuż przed pasem, będąc 150 metrów obok osi pasa.
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
-
72. Data: 2010-04-11 09:50:45
Temat: Re: "Procedury"...
Od: to <t...@a...xyz>
lublex wrote:
>> Nie pije do Wałęsy, tylko do cytowania go w kwestiach związanych z
>> lotnictwem.
>
> Wypowiedź Wałęsy nie dotyczyła oceny stanu technicznego samolotu.
> Zacytował jedynie rozmowę z Tuskiem z przed kilku dni, że samolot jest
> dopiero co po remoncie. Remont kosztował 70 mln. Dodał jeszcze, że nie
> pamięta czy złotych czy euro. Tyle.
Jaki związek ma Twoja wypowiedź z moim stwierdzeniem?
--
cokolwiek
-
73. Data: 2010-04-11 10:04:00
Temat: Re: "Procedury"...
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"lublex" hps3d2$9jc$...@n...news.atman.pl
> Wypowiedź Wałęsy nie dotyczyła oceny stanu technicznego samolotu.
> Zacytował jedynie rozmowę z Tuskiem z przed kilku dni, że
> samolot jest dopiero co po
Hm... A to nie była aby rozmowa sprzed kilku dni? :)
Coś mi tak kołacze po mojej głowie, że jednak sprzed kilku. ;)
> remoncie. Remont kosztował 70 mln.
Euro, dolarów, złotych czy rubli? :)
Tupolew 154 to chyba ruski samolot.
> Dodał jeszcze, że nie pamięta czy złotych czy euro. Tyle.
:)
> Ty masz jak zwykle coś do powiedzenia w każdej kwestii ale to
> coś jak zwykle pachnie tym, czego właściciele psów nie sprzątają.
Niech zgadnę -- psią karmą? :)
> EOT jakbyś jeszcze nie miał wsdydu milczeć.
Słowo 'milczeć' to czasownik zaś 'wstyd' jest rzeczownikiem,
więc pierwsze nie może zawierać się w tym drugim. :)
A może on ma przemilczeć wstyd, jak się przemilcza prawdę? :)
-=-
Jak na prawników -- tutejsi grupowicze są analfabetami.
Taka pisownia przystoi obcokrajowcom, nie Polakom kształconym wysoko.
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
-
74. Data: 2010-04-11 10:15:02
Temat: Re: "Procedury"...
Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>
lublex napisal:
> remoncie. Remont kosztował 70 mln. Dodał jeszcze, że nie pamięta czy złotych
> czy euro. Tyle.
Złotych. Bo za taką kwotę w euro to kupujesz Boeinga 737. Nowego.
W wersji full-wypas:
http://www.boeing.com/commercial/prices/
Inna sprawa to pytanie o sens ekonomiczny takiego remontu,
w którym w dwudziestoletni przestarzały i zawodny samolot
wkłada się 30% ceny NOWEGO znacznie lepszego samolotu.
--
Pozdrawiam,
Jacek
-
75. Data: 2010-04-11 10:19:31
Temat: Re: "Procedury"...
Od: "lublex" <l...@o...pl>
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
napisał w wiadomości news:hps755$e86$1@inews.gazeta.pl...
> "lublex" hps3d2$9jc$...@n...news.atman.pl
>> Wypowiedź Wałęsy nie dotyczyła oceny stanu technicznego samolotu.
>> Zacytował jedynie rozmowę z Tuskiem z przed kilku dni, że
>> samolot jest dopiero co po
> Hm... A to nie była aby rozmowa sprzed kilku dni? :)
Masz rację rozmowa była sprzed kilku dni. Cytował zaś ją wczoraj, po
katastrofie, w pierwszej rozmowie telefonicznej z dziennikarzem.
pozdr
lublex
-
76. Data: 2010-04-11 10:25:00
Temat: Re: "Procedury"...
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"Eneuel Leszek Ciszewski" hps6c3$bia$...@i...gazeta.pl
>>> Czyż mógł spodziewać się drzewa rosnącego na lotnisku?
>>> (skoro leciał nad terytorium Ruskich -- to raczej tak!!!)
>> Głupoty wypisujesz. Masz tu obraz satelitarny tego lotniska, poszukaj
>> na nim drzew:
>> http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=54.82042,32.02437
4&spn=0.036,0.077162&t=h&z=14
>> Możesz sobie porównać z innymi lotniskami (szczególne wojskowymi) w
>> Europie pod kontem odległości pasów od lasów...
> To konto bankowe? :) Dolarowe czy rublowe? :)
> W Białymstoku PiS budowała lotnisko miejskie niemal na moim podwórku. :)
> (na dodatek tuż obok budynków sądu) Głupota ludzka nie zna granic.
> ZTCW samolot rozbił się tuż przed pasem, będąc 150 metrów obok osi pasa.
Najpierw kosił drzewa z powodzeniem, później trafił na zbyt dużego
przeciwnika, który (na zbyt duże drzewo) urwał mu lewe skrzydło.
Pierwsze drzewa zaczął kosić będąc ponoć na wysokości 4 metrów
i nabierając wysokości do kolejnego podejścia -- aby było jasne,
mnie tam nie było. :)
Ale może to wszystko bujdy. Może w ogóle nie było tej katastrofy,
może delegacja polska popija teraz z Ruskimi i sprawdza, kto się
cieszy a kto płacze w Polsce? Toż zdjęcie nie wykazuje obecności drzewa!!!
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
-
77. Data: 2010-04-11 11:05:12
Temat: Re: "Procedury"...
Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>
Dnia Sat, 10 Apr 2010 20:46:31 +0200, Mithos napisał(a):
> Formalnie to pilot decyduje ale gdyby odmówił lądowania i wylądował w
> innym miejscu to miałby po karierze.
Za dużo amerykańskich filmów się naoglądałeś. Pilot oficer wojska polskiego
ma nad sobą dowódcę a nad nim zwierzchnika. Każdy rozkaz wydany przez
przełożonego, który rażąco może zagrozić zdrowiu lub życiu załogi, osób
postronnych może zostać zignorowany bez najmniejszych konswekwencji.
Pilot ma swobodę w podejmowaniu decyzji, samodzielnej. Może również
konsultować decyzję na bieżąco z dowódcą a w tej sytuacji Prezydent oraz
bezpośredni DSP Gen. Błasik oraz inni oficjele, którzy znajdowali się na
pokładzie mogli przyczynić się do asertywności pilotów i załogi. Presja
czasu, presja osób do tego straszne warunki pogodowe i tragedia gotowa.
Sam Wałęsa w wypowiedzi dla radia przyznał, że za jego prezydentury
zdarzały się chwile kiedy pilot Tu-154 konsultował decyzję o locie.
kilku wyjątkach podjęto decyzję wspólną a w większości o wszystkim
decydował pilot.
> Oczywiście gdyby wiedział co się stanie to pewnie zrezygnowałby z kariery...
Pamiętasz lot do Tibilisi w Gruzji? Pilot odmówił lądowania ze względu na
bezpieczeństwo pasażerów w tym Prezydenta RP.
"W myśl ustawy to kapitan samolotu, biorąc pod uwagę różne czynniki
decyduje o tym, czy lecieć, czy nie lecieć i w jakim kierunku. Pilot
przedstawił mi później przynajmniej 9 powodów, dla których nie zdecydował
się na przelot do Tbilisi. Jednym z zasadniczych powodów było to, że jego
misja była zaplanowana inaczej" - powiedział Klich."
Była afera, w mediach aż huczało. Zastraszano pilota o wyciągnięciu
najwyższych konsekwencji. Skończyło się na odmowie prokuratury odnośnie
wniosku posła Karskiego o wszczęście postępowania karnego i wręczono
odnzaczenie pilotowi za przestrzeganie procedur i poczucie
odpowiedzialności za bezpieczeństwo czterech prezydentów na pokładzie.
Jeśli w dniu wczorajszym oba czynniki presji mogły w sposób znaczący
przyczynić się do katastrofy to ogarnia mnie głęboki żal gdyż cała wina
spadnie na pilota. W tej całej katastrofie mówi się tylko o Prezydencie,
politykach, generałach WP a zapomina się o tragedii rodzin tragicznie
zmarłych członków załogi. Jak zwykle zresztą ...
--
===Tomy===
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym
następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany
poglądów, bez podawania przyczyny.
-
78. Data: 2010-04-11 11:26:08
Temat: Re: "Procedury"...
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> napisał w wiadomości
news:hps7f6$7o9$4@srv.cyf-kr.edu.pl...
> lublex napisal:
>> remoncie. Remont kosztował 70 mln. Dodał jeszcze, że nie pamięta czy
>> złotych
>> czy euro. Tyle.
>
> Złotych. Bo za taką kwotę w euro to kupujesz Boeinga 737. Nowego.
> W wersji full-wypas:
>
> http://www.boeing.com/commercial/prices/
>
> Inna sprawa to pytanie o sens ekonomiczny takiego remontu,
> w którym w dwudziestoletni przestarzały i zawodny samolot
> wkłada się 30% ceny NOWEGO znacznie lepszego samolotu.
Pewnie nie mieli tych pozostałych 70% po prostu. To dość oczywiste.
-
79. Data: 2010-04-11 11:45:11
Temat: Re: "Procedury"...
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"Jacek_P" hps7f6$7o9$...@s...cyf-kr.edu.pl
> Inna sprawa to pytanie o sens ekonomiczny takiego remontu,
> w którym w dwudziestoletni przestarzały i zawodny samolot
> wkłada się 30% ceny NOWEGO znacznie lepszego samolotu.
Który ma silniki w częściach nośnych, zwanych skrzydłami i jest mniej paliwożerny. :)
Tusk już dawno zauważył, że nie chce latać takim złomem. :)
(wybrał się wtedy zwykłym, liniowym samolotem, siadając pośród gawiedzi)
Inna sprawa, że Tusk tym zaskakiwał Kaczyńskich -- swoim wałęsaniem się
pomiędzy zwykłymi Polakami, swoją wiedzą dotycząca cen pietruszki czy
schabu na miejskich targowiskach...
Premier ludu rodem z liberałów... :)
(czyli kapitalistów -- ewenement)
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
-
80. Data: 2010-04-11 12:01:15
Temat: Re: "Procedury"...
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"Robert Tomasik" hpsbl3$1c5$...@i...gazeta.pl
>> Inna sprawa to pytanie o sens ekonomiczny takiego remontu,
>> w którym w dwudziestoletni przestarzały i zawodny samolot
>> wkłada się 30% ceny NOWEGO znacznie lepszego samolotu.
> Pewnie nie mieli tych pozostałych 70% po prostu. To dość oczywiste.
Chyba żartujesz. Przewiezienie ciał poległych ;) więcej kosztuje niż nowy
samolot. Za sprowadzenie ciała umarłego w Egipcie Polaka żądają od wdowy
bodajże 18 tysięcy euro. A tu trzeba odkopać, posortować, zidentyfikować,
zapakować i słać z honorami!!!
Na dodatek nowy by chyba latał dłużej niż remontowany.
I bezpieczniej, choć to akurat nie była wina samolotu,
lecz złośliwość Ruskich, którzy świadomie wprowadzali pilotów w błąd!!!!
Jeśli pomarańczowe skrzynki kryją w sobie rozmowy pilotów z kontrolerami,
zapewne wszystko stanie się wkrótce jasne. :) A może już jest jasne to,
że kontrolerzy pojmowali błąd pilotów i próbowali do samego końca
zapobiec katastrofie, do której przyczynili się Rosjanie swoim
wcześniejszym postępowaniem!
Nie bez powodu zaproponowano ogromne lotnisko zagraniczne zamiast pobliskich
lotnisk. :) Lotnisko w Mińsku (choć na terytorium innego państwa) miało
aparaturę prowadzącą lądujące samoloty, a i pobliskie ruskie, i inne
ruskie czy białoruski lotniska były podobnie okaleczone -- podobnie
zwodziły pilotów latających bez rozpoznania, we mgle.
IMO zderzyły się dwa światy -- nadcudownej precyzji rodem z Zachodu
i ruskiego zacofania. Piloci zapatrzeni w swoje (jak się okazało -- iluzoryczne)
doświadczeni i swoją aparaturę podchodzili do lądowania, nie wiedząc o tym, że
lotnisko jest nie tam, gdzie oni myślą,że ono jest. Różnice są nieduże -- akurat
takie, jakie wynikają z miejsca ,,lądowania'' i katastrofy. Ale może to tylko
moje schizofreniczne ;) wydumki.
Tak czy siak piloci dostali szereg dyspozycji od kontrolerów, których nie wykonali.
A kontrolerzy widzieli samolot dokładnie! Piloci zaś nie widzieli lotniska!!!
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....