  • 61. Data: 2010-04-11 04:06:21
    Temat: Re: "Procedury"...
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2010-04-10, Mithos <f...@a...pl> wrote:
    > To nie musiał być przecież formalny rozkaz.
    > Wchodzi dowódca sił powietrznych RP (generał) i mówi do pilota (kapitan)
    > żeby lądował. Poza tym mógł tam wejść ktokolwiek wyższy stopniem i
    > przekazać polecenie pasażerów.
    > I co na to pilot ? "Poproszę rozkaz na piśmie" czy po prostu zrobił co
    > mu nakazano ?

    Bardzo jestem ciekaw tych czarnych skrzynek. Trudno w tej sytuacji nie
    pamiętać sprawy z Gruzji z 2008 i donosu do prokuratury na pilota, że
    odmówił lądowania w Tibilisi. Na szczęscie nie postawiono mu zarzutów,
    ale kto wie jaki cała draka mogła mieć wpływ na tych pilotów. Pewnie
    miała, pytanie czy istotny i prowadzący do takiej a nie innej decyzji,
    nawet bez "konsultacji" i rozkazów.

    --
    Marcin

  • 62. Data: 2010-04-11 05:55:59
    Od: "Nostradamus" <l...@o...pl>

    napisał w wiadomości news:hpqf2a$q31$1@inews.gazeta.pl...

    > "Tiber" hpq0fs$rpd$...@n...onet.pl

    > Ale zwykłe gromy, czy kuliste?

    Według najnowszych dyrektyw unii europejskiej, gromy kuliste mają
    zastosowaie wyłącznie wobec nieletnich oraz kobiet w widocznej ciąży.

  • 63. Data: 2010-04-11 07:47:23
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > "Robert Tomasik" hpr18k$1fk$...@i...gazeta.pl
    > Na dodatek w ruskim samolocie. :)

    A widzisz, jakie podstępne bestie. Po raz kolejny w historii ubiły pod
    katyniem elitę kraju i znów próbują zwalić całość na innych.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 64. Data: 2010-04-11 08:58:34
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Czyż mógł spodziewać się drzewa rosnącego na lotnisku?
    > (skoro leciał nad terytorium Ruskich -- to raczej tak!!!)

    Głupoty wypisujesz. Masz tu obraz satelitarny tego lotniska, poszukaj
    na nim drzew:
    http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=54.82042,32.02437
    4&spn=0.036,0.077162&t=h&z=14

    Możesz sobie porównać z innymi lotniskami (szczególne wojskowymi) w
    Europie pod kontem odległości pasów od lasów...

    j.

  • 65. Data: 2010-04-11 09:09:47
    Od: "Nostradamus" <l...@o...pl>

    > Głupoty wypisujesz. Masz tu obraz satelitarny tego lotniska, poszukaj
    > na nim drzew:
    > http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=54.82042,32.02437
    4&spn=0.036,0.077162&t=h&z=14

    W lewo i prawo od osi pasa od zachodu masz pojedyńcze drzewa.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 66. Data: 2010-04-11 09:13:33
    Od: "lublex" <l...@o...pl>

    > Nie pije do Wałęsy, tylko do cytowania go w kwestiach związanych z
    > lotnictwem.

    Nie pij już lepiej wcale!
    Wypowiedź Wałęsy nie dotyczyła oceny stanu technicznego samolotu. Zacytował
    jedynie rozmowę z Tuskiem z przed kilku dni, że samolot jest dopiero co po
    remoncie. Remont kosztował 70 mln. Dodał jeszcze, że nie pamięta czy złotych
    czy euro. Tyle.
    Ty masz jak zwykle coś do powiedzenia w każdej kwestii ale to coś jak zwykle
    pachnie tym, czego właściciele psów nie sprzątają.
    EOT jakbyś jeszcze nie miał wsdydu milczeć.

    lublex

  • 67. Data: 2010-04-11 09:26:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Przemysław Adam Śmiejek" hpruqc$84q$...@n...onet.pl

    > A widzisz, jakie podstępne bestie. Po raz kolejny w historii ubiły pod
    > katyniem elitę kraju i znów próbują zwalić całość na innych.

    Na kogo? A ubić -- ubili, ale nie chcę o tym pisać.
    I niejeden zapewne zauważał wcześniej taki scenariusz
    ubicia -- od lat, ale milczał -- być może ze strachu,
    a być może ze złośliwości.

    Dlaczego tak myślę? Ano dlatego, że piloci nie byli bici w swe
    ciemiona zbyt mocno, samolot był nieźle wyposażony, a jednak
    lądował przed pasem i na 150 metrów obok tegoż pasa. Skoro
    piloci ignorowali polecenia kontrolerów, wiedzieli, czy
    raczej -- uważali, że lecą prawidłowo. Dlaczego tak uważali?
    ,,Odpowiedź jena musi być''... :)

    Piloci mieli swoje własne ,,oczy'', którym zaufali bezgranicznie,
    nie biorąc pod uwagę, iż oczy te widzą źle -- być może celowo źle,
    aby poskromić bogaczy.

    I jeśli moje przypuszczenia potwierdzą się (a oficjalnie niestety
    nikt o tym pary z ust nie puści) to będzie znaczyło, że naprawdę
    Ruskie dokonały zbrodni na swych gościach, celowo wprowadzając
    załogi samolotów w błąd. Inna sprawa, że doświadczony pilot
    powinien był sprawdzić, czy aby na pewno lotnisko jest tam, gdzie powinno być. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 68. Data: 2010-04-11 09:29:27
    Od: "lublex" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Nostradamus" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał w wiadomości
    4&spn=0.036,0.077162&
    > W lewo i prawo od osi pasa od zachodu masz pojedyńcze drzewa.

    Czy wiadomo, że podejście było od zachodu? Pytam bo nie wiem, a w zaciszu
    domowym, tylko dla siebie, chciałbym to sobie wyobrazić.

    pozdr
    lublex

  • 69. Data: 2010-04-11 09:33:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Nostradamus" hps3l9$2auc$...@o...icpnet.pl

    > W lewo i prawo od osi pasa od zachodu masz pojedyńcze drzewa.

    Ja bym nie jadał tych dyń. ;) Pojedyncze. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 70. Data: 2010-04-11 09:37:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Nostradamus" hpro9t$1vt7$...@o...icpnet.pl

    > Według najnowszych dyrektyw unii europejskiej, gromy kuliste mają zastosowaie
    wyłącznie wobec nieletnich oraz kobiet w widocznej
    > ciąży.

    Hm... I Wałęsa, nawet jako elektryk nic nie mógł poradzić na_to? :)
    (NATO na pewno by mu pomogło, gdyby tylko poprosił o pomoc...)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'