  • 11. Data: 2006-12-10 11:33:54
    Temat: Re: Problemy z gwarancją sprzętu zakupionej na Allegro.
    Od: Jakub Kuźma <a...@...stop.ce>

    Aż się boje o to zapytać, żeby nie dostać flejma, ale trudno - raz się
    żyje. Czy jeśli sprzedawca w aukcji napisał, że towar jest NOWY, to mam
    prawo żądać, aby był w oryginalnym opakowaniu, zapakowany przez
    producenta? Odtwarzacz dotarł w bombelkowym woreczku, płyta osobno,
    kabel osobno... Skąd mam wiedzieć, że sprzęt nie był wcześniej używany?

    Pozdrawiam - Jakub Kuźma.

    --
    q o o b a a ( a t ) g m a i l ( d o t ) c o m

  • 12. Data: 2006-12-10 11:52:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 10.12.2006 Jakub Kuźma <a...@...stop.ce> napisał/a:
    > Dzięki za wyczerpującą odpowiedź na moje pytanie. Zasugeruję tylko
    > jedną rzecz - jeśli zadane przeze mnie pytanie tak często się powtarza,
    > to może wartałoby umieścić takowe (wraz z odpowiedzią) na jakimś
    > grupowym FAQ. Oszczędziłoby to także Twoje nerwy.

    To nie ma sensu z dokładnie takich samych przyczyn jakich nie ma sensu
    istnienie googla w kontekscie udostępniania przez niego archiwów na
    potrzeby zadających podstawowe pytania - znakomita większość z nich i tak
    tam nie poszuka.

    > Druga sprawa jest taka, że to wspaniałe narzędzie sieciowe, o którym
    > mówiłeś zwraca w każdym poście inną odpowiedź na powyższe pytanie.
    > Niektórzy piszą o 10 dniach, niektórzy o 3 miesiącach... Znalazłem tylko
    > jeden post, który odwołał się do jakiejś konkretnej ustawy.

    Oba terminy są prawdziwe. 10 dni, jeśli zostałeś poinformowany przez
    sprzedawce o możliwości odstąpienia od umowy, 3 miesiące, jeśli nie.

    Warunek zwrotów w tym trybie: kupiłeś od przedsiębiorcy. Koszty przesyłki
    przy zwrocie ponosisz Ty.

    Inne poza googlem przydatne miejsce:
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2006-12-10 11:56:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

> [...]
    > prawo żądać, aby był w oryginalnym opakowaniu, zapakowany przez
    > producenta? Odtwarzacz dotarł w bombelkowym woreczku, płyta osobno,

    MZ nie możesz, chyba że jest zaznaczone że jest to odpowiednio zapakowane.

    > kabel osobno... Skąd mam wiedzieć, że sprzęt nie był wcześniej używany?

    Nie powinien nosić śladów użycia.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2006-12-10 15:41:52
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > kabel osobno... Skąd mam wiedzieć, że sprzęt nie był wcześniej używany?

    nie masz. Tak samo jak nie masz pewnosci ze nie pochodzi
    z przestepstwa.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 15. Data: 2006-12-10 22:28:25
    Od: "50+8" <r...@m...or>

    Użytkownik "Jakub Kuźma" <a...@...stop.ce> napisał w wiadomości
> [...]
    > "postara" się załatwić to w 3 tygodnie :-). Najlepsze jest to, że
    > napisałem mu kilka dni po otrzymaniu sprzętu o tym, że się wiesza.
    > Próbowałem właśnie z firmware'm, myślałem nawet, że to wina baterii
    > (Ni-MH). Gość mi odpisuje teraz, że jakbym odesłał sprzęt od razu to bym
    > nie płacił za wysyłkę :/. Ja chciałem spróbować wszelkich możliwych
    > sposobów, żeby nie robić problemów i nie dać zarobić niepotrzebnie Poczcie
    > Polskiej a gość bezczelnie pisze, że "trzeba było od razu go wysłać".
    > Dlaczego nie napisał tego od razu? Oszust na każdym kroku :-/.

    Chyba słusznie zrobiłeś, bo przecież gdyby się okazało, że to chwilowy
    wyskok tego urządzenia, to nie dość, że nie miałbyś go kilka tygodni to
    jeszcze pewnie okazało by się, że sprawny.

    SOTB