  • Data: 2006-01-17 14:10:44
    Temat: Problem ze składką OC
    Od: "darr" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam następujący problem.
    Mam samochód który miał 2 właścicieli. Współwłaścicielami byłem ja i tata.
    Samochód został ubezpieczony w pzu i miałem 60% zniżek bo tyle miał zniżek mój
    tata.
    W grudniu tata zmarł i szybko przerejestrowałem samochód na siebie (umowa kupna-
    sprzedaży 50% wartości samochodu), stałem sie jedynym włąscicielem samochodu.
    Gdy udałem się do pzu dokonać rekalkulacji składki okazało sie że musze
    dopłacić, bo mam tylko 30% zniżek. Wiec postanowiłem zrezygnowac z OC i
    ubezpieczyc gdzieś indziej gdzie taniej. Ponieważ samochód defakto zmienił
    właściciela, a przynajmniej 50% tego samochodu, wystąpiłem o zwrot pozostałości
    składki OC. PZU odmówiło twierdząc że nie było zbycia samochodu bo właścicielem
    byłem wcześniej ja i teraz ciągle nim pozostaje, pomimo faktu że została
    stworzona umowa kupna-sprzedaży.
    Czy fakt że została sporządzona umowa kupna sprzedaży nie jest podstawa do
    domagania sie zwrotu za OC. Ustawa właśnie kładzie naciska na samą umowę, a nie
    kto i jak się zbywa samochodu.
    Czy mają racje czy mnie kantują?