    From: "Uysy" <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Problem z zarejestrowaniem pojazdu...
    Date: Sat, 30 Aug 2003 15:14:43 +0200

    Witam...opisze wam w skrócie bardzo nietypową sytuację, w której się
    znalazłem i być może ktoś z Was zna na tyle przepisy aby udzielić mi
    informacji co z fantem zrobić.
    Sprawa wygląda tak.Pewnego dnia, było to w roku 1996 pewna osoba z mojego
    miasta kupiła od pewnej osoby motocykl Jawa.Przy zakupie osoba dostała
    oczywiście dowód rejestracyjny i umowę.Osoba ta po krótkim czasie sprzedała
    motor następnej osobie (nie rejestrując Jawy na siebie) przekazując dalej
    dowód rej. i umowę.Sytuacja powtórzyła się i znowu ta osoba sprzedała motor
    mojemu znajomemu nie rejestrując jej na siebie.I teraz zaczynają się
    schody.Przyszedłem do kumpla, powiedziałem mu że chce od niego kupić
    Jawe.Spoko, kupiłem ale teraz pojawił sie problem.Po pierwsze kolega nie ma
    żadnych umów z wcześniejszymi właścicielami (było ich 2 i żaden z nich nie
    rejestrował motocykla), ma tylko dowód rejestracyjny.
    W takiej sytuacji postanowiłem pojechać do pierwszego właściciela pojazdu i
    spisać z nim umowę ponownie (bo to on był ostatnią osobą która rejestrowała
    motocykl i na nia był dowód rejestracyjny)
    Niestety okazało się, że właściciel nie żyje, a po uzyskaniu kilku
    informacji dowiedziałem się że miał wypadek tydzień po sprzedaży motocykla
    (to było w 1996roku).Z tego co mi wiadomo, osoba która sprzedaje pojazd,
    winna jest zgłosić ten fakt w urzędzie komunikacji do 30 dni.W tej sytuacji
    napewno do tego nie doszło bo osoba ta straciła życie i nie mogła tego
    zrobić.
    Jak mogę dokończyć kupno tego motocykla, aby był on prawnie Mój i żebym mógł
    go bez problemu zarejestrować?
    Z góry dziękuję za pomoc....Uysy