    From: "Yamakasi" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: :::::: Problem z Pracodawcą::::::
    Date: Tue, 18 Jun 2002 19:47:03 +0200

    Witam mam kilka pytan związanych z praca u nieodpowiedzialnego pracodawcy
    Pracuje w firmie która powali spada na dno przez złe zażadzainie właściciela
    ja k dotąd robiłem na pół etatu na papierze za co miałem płacone połowę ZUS
    a właściciel był happy . Niestety
    ostatnio zaczęło mu brakować pieniędzy więc zaczął obcinać wszystkim pensje
    zwalniać ludzi i zaczęły się machloje w które chce nas wrobić .Więc musimy
    się ę jakoś przed nim obronić tym bardziej że nikt z nas nie zrobił nic w
    brew prawu no mimo tego ze pracowaliśmy na cały etat a nie na pół jak było
    w umowie. Prosimy o pomoc

    1 Jeśli w miejscu pracy zaginął towar nie ważne w jaki sposób to czy ja
    osoba pracująca w tym miejscu odpowiadam za niego własnymi pieniędzmi jeślim
    nic nie podpisywałem żadnych dokumentów które by mnie do tego zobowiązywały.
    I Jeśli tak to jak się z tego wywinąć? Oraz co na to kodeks pracy

    2 czy prawdą jest to ze jeśli pracodawca nie da do podpisania miesięcznego
    wynagrodzenia to prawnie uważa się że go nie otrzymałem?

    3 Jeśli pracodawca ciągle zmienia warunki pracy bez uwzględnienia tego w
    umowie to jaki ma stosunek do tego prawo jeśli nie odpowiada mi taka praca.

    4 I jak pozbyć sie tego durnia nie zwalniając się z pracy za co nie
    otrzymam oczywiście żadnych pieniędzy ( w rachubę wchodzi jedynie zwolnienie
    przez pracodawcę).