  • Data: 2002-09-09 22:49:14
    Temat: Problem z PKP...
    Od: "Lukasz" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dostalem dzisiaj sadowe wezwanie do zaplaty 113zl mandatu za jazde bez
    waznej
    legitymacji szkolnej (brak pieczatki) + 155zl kosztow sadowych.
    Problem polega na tym, ze wyslalem do biura przejazdow bezbiletowych
    uwierzytelniona kopie podbitej juz legitymacji szkolnej, wraz z podaniem o
    umozenie i wyjasnieniem sytuacji, ale bez uiszczenia oplaty manipulacyjnej w
    wysokosci niecalych 50zl.
    Odpisano mi, ze musze uiscic w/w oplate w ciagu tygodnia od otrzymania
    zawiadomienia, badz liczyc sie z mozliwoscia dochodzenia przez PKP swoich
    spraw na drodze sadowej. Zadna korespondencja nie trafila do mnie listem
    poleconym.
    Zignorowalem wezwania PKP i tak oto dzisiaj stoje przed alternatywa:
    zaplacic bez mala 300zl albo dochodzic swoich praw wnoszac sprzeciw. Smaczku
    sprawie dodaje fakt, ze ostatnio urzad antymonopolowy nalozyl na PKP kare za
    zawyzanie wysokosci oplaty manipulacyjnej i nakazal jej obnizenie. Decyzja
    nie
    jest jeszcze prawomocna.
    Pytanie do Panstwa: czy w przypadku wniesienia przeze mnie
    sprzeciwu do sadu i w razie przegrania sprawy bede musial sie liczyc z
    dalszymi kosztami np. postepowania sadowego?
    Co jesli nie wplace w/w kwoty? Wezwania na rozprawe nie dostalem raczej nie
    musze obawiac sie, ze ktoregos dnia zapukaja do mych drzwi panowie w
    niebieskich czapkach. Nie posiadam zadnego majatku, mam jedynie konto
    bankowe (z saldem niewiele przekraczajacym zasadzona kwote). Po jakim czasie
    takie sprawy ulegaja przedawnieniu?
    Prosze o mozliwie szybka odpowiedz, mam dwa tygodnie na podjecie dycyzji i
    wplacenie haraczu badz wniesienie sprzeciwu.

    pozdrawiam,
    Lukasz Szostak