  • Data: 2003-02-17 22:23:55
    Temat: Problem tkwi gdzie indziej
    Od: "xxx xxx" <l...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Problem nie jest w dialerach. One spełniaja wszystkie wymagania prawne,
    również 286 kodeksu karnego o którym mówi bodajże Arek. W dzisiejszej
    rzeczywistosci gospodarczej co chwilę napotykamy na podobne pułapki np:
    minuta rozmowy w Erze za 1 grosz (małym druczkiem w regulaminie promocji jest
    napsiana, że tylko po 23:00 i do tego w niedziele itp, oczywiscie jesli
    wyraźnie nie spytamy nikt podczas sprzedaży nas o tym nie poinformuje - bo
    nie ma takiej konieczności). Przykłady moznaby mnozyć.

    Problem polego na tym, ze uzytkownicy polskiego internetu przyzwyczaili się,
    ze dostają wszystko za darmo. Mają nielegalne oprogramowania, gry, ściągają
    nielegalnie mp3 z kazy, szukają darmowej erotyki. Tak się już przyzwyczaili,
    że wszystko maja kradzione, ze nie czytają regulaminów dołaczanych do kazdego
    programu (również dialera). Przyzwyczaili się, że w nielegalnym Windowsie nie
    czytają tego regulaminu, bo po co i tak nikt nic im nie zrobi. Uruchamiajac
    jakikolwiek program powinniśmy zatem przeczytać uważnie regulamin. W
    przeciwnym wypadku stajemy sie odpowiedzialni za zawarte w nim reguły i je
    akceptujemy. Nieznajomość regulaminu w tym wypadku nie zwalnia z
    odpowiedzialnosci za uzytkowanie tegoz programu.
    Nie spotkałem jeszcze dialera bez regulaminu, więc całkowita odpowiedzialnosć
    spada na uzytkownika.
    Tak swoja drogą to zastanawia mnie poziom inteligencji niektórych
    uzytkowników internetu. O ile mogę zrozumieć, ze część z nich mysli, ze
    zdjęcia i filmy są nielegalne (tak jak mp3 do których sie przyzwyczaili) o
    tyle trudno mi zrozumieć co mysli sobie taki jegomość widzący chat na zywo z
    dziewczynami rozbierajacymi sie na jego żądanie. Czy on na prawdę mysli, ze
    dziewczyny siedzą przed kamerami za darmo tylko po to by zaspokoich jego chęć
    zrobienia sobie dobrze przed monitorem?

    Z pewnością NIE!!! Zdjecia i filmy rówież posiadaja licencje i są bardzo
    drogie.

    Czy zatem gdy nagle okaże się, ze na kazie zainstalowano dialery i przyjdą
    rachunki, ów internauta również złoży doniesienie do prokuratury o
    wyłudzenie? Przecież on chciał sobie tylko legalnie ukraść nielegalne mp3 a
    tu go ktoś tak oskubał...

    To się nazywa moralność Kalego